    From: "pmlb" <b...@d...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bankructwo panstwa.
    Date: Thu, 28 Mar 2013 19:14:10 -0000

    "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> wrote in message
    news:kj2157$vdg$1@node2.news.atman.pl...

    > Odwagi! Chociaż z drugiej strony jeżeli tylu "inwestorów" nie odróżnia nie
    > tylko
    > Słowenii od Słowacji ale nawet Polski od Węgier to może rzeczywiście być
    > ryzykowne.

    A ty taki krok bys zrobil? Odzedl bys od euro i na dzien dobry pogodzil sie
    ze strata najmniej 1/4?
    Gratuluje wiedzy ekonomicznej...
    Widac papka medialna w stylu "euro bankrutuje, ciesz sie ze zlotowki"
    przynosi efekty.
    Wierz mi, ze zaden Grek czy Cypryjczyk nie chce zmiany euro na swoja stara
    walute. Liczyc umieja i wola miec ta sama walute co Niemcy czy Francja.

    > Nie bardzo rozumiem - zwiekszą się wpływy Turcji na całej wyspie? Tej
    > Turcji
    > która podobno chce do UE?

    Tak, ale Cypr jest strategicznym pubktem na Morzu Srodziemnym, nie bez
    powodu stacjonuja tam wojska brytyjskie.

    > Politycy straszyli. Ekonomiści, niekoniecznie doradcy polityków, rozważali
    > na poważnie.

    Poza "straszeniem" w Polskiej TV jakos nie widzialem takowego gdzie indziej.
    Zwlszcza zaden ekonomista nawet nie bral pod uwage wyjscia kogos ze strefy
    euro, zwlaszcza jak to male panstwo o stosunkowo niskim dochodzie. Teraz
    mozna sie przekonac, jacy "ekonimosci" wystepuja w Polskich mediach :))

    > Byłoby lepiej.
    > Jeśli wierzyć wspomnieniom polityków za pozwolenie na zjednoczenie Niemiec
    > nieoficjalną ceną było:
    > dla ZSRR - darowanie długu (nie pamietam czy części czy całego),

    A ja nie pamietam by takowy istnial... Jesli juz to byl symboliczy.
    Ale jak przedstawisz jakies dane to chetnie zobacze.
    Ja zjednoczenie Niemeic widzialm na wlasne oczy, bylem swiadkiem tego jak do
    tego dojrzewalo.
    W czasie Pierestrojki, kraje demoludow znosily ostre restrykcje graniczne,
    jak np. wyjazd do Austrii przez Czechoslowacje, czy Wegry. Niemcy ze wschodu
    to wykorzystwali i przez austrie jechali do RFN, Czesi granice szybko
    zamkneli z Austria dla obywateli NRD Polska nie! Polska byla pierwszym
    krajem, ktory bez ograniczen pozwalal niemcom z NRD wjazd do Polski i wjazd
    na teren ambasady RFN. Kazdy niemiec ze wschodu w nomencie wejscia na teren
    RFN stawal sie obywatelem tego kraju, wiec z ambasady w Warszawie mogl
    spokojnie jechac przez NRD do RFN.
    Dopiero po tym wydarzeniu inne panstwa otworzyly granice i rozpoczely sie
    rozmowy o zniesieniu ograniczen w ruchu granicznym dla NRD i RFN - tak
    dojrzewalo zjednoczenie Niemiec. Czasy pierestrojki to lagodzenie pewnych
    ostrych praw raczej nie darowania dlugow.

    > dla Francji - rezygnacja w przyszłości z DEM na rzecz wspólnej waluty,

    eeee.... w 1989 roku? Euro powstalo w 1995 a zaimplementowano w okolicy
    1999. Przed euro byl ECU. ECU to byl koszyk walut wymienialnych w europie
    zachodnie w ktorym najwiekszy udzial miala marka niemicka, wiec to raczej
    niemcy nalegali inne kraje na wspolna walute nie odwrotnie:)

    ?