  • 1. Data: 2008-11-13 09:11:39
    Temat: Bankowy Fundusz Gwarancyjny ?
    Od: Marek <m...@n...z.tego.pl>

    Pamiętam, że media podały informację o uchwaleniu przez Sejm ustawy
    o podniesieniu do równowartości 50 tys. euro kwoty gwarancji.
    Dlaczego mimo upływu wielu dni nadal na stronach BFG piszą o 22,5 tys?
    W Niemczech zmiana trwała krócej niż 48 godzin.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2008-11-13 09:21:03
    Temat: Re: Bankowy Fundusz Gwarancyjny ?
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Marek" <m...@n...z.tego.pl> wrote in message
> [...]
    > Dlaczego mimo upływu wielu dni nadal na stronach BFG piszą o 22,5 tys?
    > W Niemczech zmiana trwała krócej niż 48 godzin.

    ustawa jest u prezydenta, skrzypek prosil o odrzucenie.

    george

  • 3. Data: 2008-11-13 09:39:56
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "george" <g...@v...pl> wrote in message

    > "Marek" <m...@n...z.tego.pl> wrote in message
    >
    > ustawa jest u prezydenta, skrzypek prosil o odrzucenie.
    >
    > george

    26 posiedzenie sejmu: http://www.sejm.gov.pl/prace/2008r/pos026z.htm
    dokument głosowania: http://orka.sejm.gov.pl/proc6.nsf/opisy/1127.htm
    druk
    http://orka.sejm.gov.pl/Druki6ka.nsf/0/D57349C769023
    554C12574EA00635455/$file/1195.pdf
    art 23 ust 1)

    przegłosowany dnia 22.10.2008 stosunkeim 423 : 1
    24.10.2008 przekazany do prezydenta do podpisu.

    dzwonic do kancelarii prezydenta:
    buiro prasowe: tel. (+48 22) 695 12 40 (w godz. 8.00 - 20.00)

    prezydent ma 21 ( jutro zdaje sie mija termin 14 listopada) dni na
    skierowanie ustawy do trybunalu konst. lub odmowic podpisania ( veto )
    ustawa wroci do sejmu gdzie 3/5 moze veto odrzucic.

  • 4. Data: 2008-11-13 10:25:19
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > skierowanie ustawy do trybunalu konst. lub odmowic podpisania ( veto )
    > ustawa wroci do sejmu gdzie 3/5 moze veto odrzucic.
    podpisane ustawy mozna sprawdzic tu
    http://www.prezydent.pl/x.node?id=22543136
    "BFG" jeszcze nie ma.

  • 5. Data: 2008-11-13 10:39:26
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "george" <g...@v...pl> wrote in message

    > "Marek" <m...@n...z.tego.pl> wrote in message
    >
    > ustawa jest u prezydenta, skrzypek prosil o odrzucenie.

    Polska to taki dziwny kraj. Zamiast wprowadzic tylko podwyzke kwoty
    gwarantowanej PO zrobilo zmiany w tej ustawie na niekorzysc NBP i znow jest
    pole do dyskusji i nie ma zadnego podwyzszonego gwarantowania depozytow i
    miesiacami beda ciagnac te sprawe. Trzeba przyzwyczaic sie ze ten kraj jest
    chory, kazda partia dba o wlasne interesy a nie o dobro obywateli.

  • 6. Data: 2008-11-13 11:07:39
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > depozytow i miesiacami beda ciagnac te sprawe. Trzeba przyzwyczaic sie ze
    > ten kraj jest chory, kazda partia dba o wlasne interesy a nie o dobro

    a dlaczego NBP ma miec taki wplyw na BFG i banki skoro nadzor nad bankami ma
    teraz KNF a nie NBP w dodatku NBP nie finansuje BFG a ma po nowelizacji miec
    2 czlonkow w radzie BFG ? NBP bedzie mial wystarczajacy wplyw na BFG a apele
    Skrzypka to chyba wylacznie walka o 2 dodatkowe stolki dla swoich kolegow..
    Tak Polska to dziwny kraj bo w kazdym urzedzie panstwowym licza sie uklady a
    nie kompetencje. "kompetencje" Skrzypka wszyscy poznali dzieki sposobowi w
    jaki "wygral konkurs" na prezesa NBP.

  • 7. Data: 2008-11-13 11:37:47
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Lepszy Skrzypek niż Balcerowicz.

    BTW Balcerek to dopiero dostał się do NBP w stylu "sp....liłem budżet jako minister
    finansów i wicepremier, to wcisnę to g....
    młodemu frajerowi Baucowi z Łodzi, a sobie załatwiam miękkie lądowanie w enbepie"...
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2008-11-13 16:38:59
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    george napisał(a) w wiadomości: ...

    554C12574EA00635455/$file/1195.pdf

    Jedyny sprawiedliwy?...

    >"BFG" jeszcze nie ma.

    Jeżeli dotycchczas nie zbankrutowały to już nie zbankrutują.
    W części dot. poswyższenia gwarancji ustawa jest zbędna.
    A swoją drogą zastanawiam się, ilu spośród zwolenników ma akurat
    miedzy 22,5 a 50 tys EUR w jednym banku.

    Arek

  • 9. Data: 2008-11-13 17:03:20
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    sensei napisał(a) w wiadomości: ...
    >Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    A czy zmiany w ilości "stołków" nie wynikają ze zmian w finansowaniu BFG?
    I dlaczego tylko PO? Wszyscy niemal posłowie (1 myślący się wstrzymał...)
    niezależnie od partii byli za.

> [...]
    >nie kompetencje. "kompetencje" Skrzypka wszyscy poznali dzieki sposobowi w

    Jeżeli Skrzypek jest (może i przy okazji) przeciw podwyższeniu
    gwarancji to ja mu ten "konkurs" wybaczam.

    Na razie ww wszystkich wątkach zauważyłem tylko JEDEN sensowny argument za.
    Chodzi o pieniądze, które przejściowo znalazły się na koncie np. w ramach
    transakcji między firmami i mogły być narażone w przypadku upadłości
    banku.
    Z uwagi na to, że Państwo zmusza do przeprowadzania większych rozliczeń
    między firmami przy pomocy systemu bankowego (zdaje się powyżej 15 tys.
    EUR ?). Jeżeli zmusza do ryzyka to logiczme jest aby stworzyło jakieś ramy
    prawne ograniczające to ryzyko.

    Arek

  • 10. Data: 2008-11-13 17:13:54
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > EUR ?). Jeżeli zmusza do ryzyka to logiczme jest aby stworzyło jakieś ramy

    Zmusza, bo chce mieć kontrolę nad przepływami pieniężnymi. Czasy
    "biznesmenów" biegających po mieście z walizkami pełnymi gotówki już się
    skończyły...Poza tym taka kontrola zapobiega praniu brudnych pieniędzy!

    --
    pozdrawiam
    RobertS