  • 1. Data: 2008-11-12 22:49:13
    Temat: SławomirKłusek z GBW ,,Z punktu widzenia zwolennika polskiego złotego"
    Od: "JurekE" <i...@p...onet.pl>

    oto fragmenty

    http://www.blogmedia24.pl/node/4757

    ,,waluta narodowa jest nie tylko atrybutem suwerenności, z którym wiąże się
    prawo bicia monety i prawo do prowadzenia własnej polityki pieniężnej. Jest
    ona także symbolem jedności narodu i państwa polskiego"

    ---------------------

    ,,Wydaje się, że chyba raczej mało kto z ekonomistów wyrazi w ten sposób
    istotę ,,sporu o synchronizację&#8221; ale być może trzeba powiedzieć bardzo
    zdecydowanie: ceną za utrwalenie a może nawet pogłębianie w przyszłości
    stopnia synchronizacji cyklu koniunkturalnego Polski z cyklem koniunkturalnym
    strefy euro jest zgoda na pogłębianie procesu przekazywania atrybutów
    suwerenności Polski w ręce organów UE. Nieprzypadkowo EBC w swych raportach
    rocznych z 2006 roku oraz 2007 roku udzielił poparcia koncepcji Konstytucji
    dla Europy a następnie koncepcji Traktatu z Lizbony. Co ciekawe poparcia tego
    w powyższych dokumentach udzieliła instytucja (EBC) a nie poszczególni
    członkowie tego gremium."

    http://www.blogmedia24.pl/node/4757

  • 2. Data: 2008-11-13 07:28:04
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    "JurekE"

> [...]
    > Jest
    > ona także symbolem jedności narodu i państwa polskiego"

    Waluta ponadnarodowa (euro) jest atrybutem suwerennosci wspolnoty panstw, z
    którym wiąże się
    prawo bicia monety i prawo do prowadzenia własnej polityki pieniężnej danej
    wspolnoty. Jest
    ona także symbolem jedności calej wspolnoty.
    Kiedy zawiera sie malzenstwo, tez sie traci polowe swej suwerennosci i
    niepodleglosci na rzecz małżonka (malzonki), ale taka utrata nie oznacza
    wylacznie samej tylko straty.
    Patriotyzm narodowy to to samo co trwanie w starokawalerstwie
    (staropanienstwie) do smierci. Niektorzy tak lubia, ale duzo tracą przez to.

    Pester

  • 3. Data: 2008-11-15 21:27:58
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "Pester" <p...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > Patriotyzm narodowy to to samo co trwanie w starokawalerstwie
    > (staropanienstwie) do smierci. Niektorzy tak lubia, ale duzo tracą przez

    Qrcze... podoba mi się to porównianie :)

    k.

  • 4. Data: 2008-11-17 08:53:31
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Jasne - pozwalasz się jeszcze p...ć za darmo.
    JaC

    -----

    > Kiedy zawiera sie malzenstwo, tez sie traci polowe swej suwerennosci i
    niepodleglosci na rzecz małżonka, ale taka utrata nie
    oznacza wylacznie samej tylko straty.