  • 11. Data: 2008-11-13 18:28:00
    Temat: Re: Bankowy Fundusz Gwarancyjny ?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> writes:

    > Na razie ww wszystkich wątkach zauważyłem tylko JEDEN sensowny argument za.
    > Chodzi o pieniądze, które przejściowo znalazły się na koncie np. w ramach
    > transakcji między firmami i mogły być narażone w przypadku upadłości
    > banku.

    To jest podstawowa sprawa.

    Albo miedzy nie-firmami.
    Albo niekoniecznie tak bardzo przejsciowo, wystarczy ze np. firma
    musialaby wplacic wadium albo inna gwarancje. Moze byc w zwiazku
    z panstwowym przetargiem, nie ma mozliwosci wybrania sobie banku.

    Zaufanie do systemu bankowego jest niezbedne dla funkcjonowania
    panstwa (w sensie ogolniejszym niz "rzad" z przyleglosciami).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 12. Data: 2008-11-13 18:51:49
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> wrote in message
> [...]
    >>> http://orka.sejm.gov.pl/Druki6ka.nsf/0/D57349C769023
    554C12574EA00635455/$file/1195.pdf

    > Jedyny sprawiedliwy?...

    > Jeżeli dotycchczas nie zbankrutowały to już nie zbankrutują.
    > W części dot. poswyższenia gwarancji ustawa jest zbędna.
    > A swoją drogą zastanawiam się, ilu spośród zwolenników ma akurat
    > miedzy 22,5 a 50 tys EUR w jednym banku.
    >
    > Arek

    rozumiem ze dopiero studiujesz...

  • 13. Data: 2008-11-13 19:26:36
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "sensei" <n...@n...pl> wrote in message

    > NBP nie finansuje BFG

    A to ciekawe...

    USTAWA
    z dnia 14 grudnia 1994 r.
    o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym

    Art. 13. 1. Podmioty objęte systemem gwarantowania wnoszą na rzecz
    Funduszu
    obowiązkowe opłaty roczne w wysokości sumy iloczynów:
    1) stawki nieprzekraczającej 0,4% i sumy aktywów bilansowych oraz
    gwarancji i poręczeń
    waSonych ryzykiem;
    [...]
    3b. Od dnia 1 stycznia 1999 r. opłaty ustalone zgodnie z ust. 1 ulegają
    pomniejszeniu o 40%,
    a od dnia 1 stycznia 2001 r. ulegają pomniejszeniu o 50%. Kwotę z tytułu
    pomniejszenia na rzecz
    Funduszu wnosić będzie Narodowy Bank Polski.

    Udzial w finansowaniu BFG przez NBP jest nawet jednym z elementow, ktory
    musi byc zniesiony jesli chcemy wejsc do strefy euro.

    MK

  • 14. Data: 2008-11-14 08:02:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 13 Nov 2008 12:37:47 +0100, " 666" <u...@w...eu> wrote:

    >Lepszy Skrzypek niż Balcerowicz.
    >
    >BTW Balcerek to dopiero dostał się do NBP w stylu "sp....liłem budżet jako minister
    finansów i wicepremier, to wcisnę to g....

    Mhm. Ja bardzo chcę tak spierdolone budżety w przyszłości.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 15. Data: 2008-11-14 08:36:07
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

> [...]
    > pomniejszenia na rzecz
    > Funduszu wnosić będzie Narodowy Bank Polski.

    nieaktualny tekst.
    Aktualny mozna znalezc tu:
    http://www.bfg.pl/_itemserver/pdf/BFG_ustawa_06.10.0
    5.pdf

    > Udzial w finansowaniu BFG przez NBP jest nawet jednym z elementow, ktory
    > musi byc zniesiony jesli chcemy wejsc do strefy euro.

    dlatego został zniesiony i NBP od 1 stycznia nie finansuje BFG

  • 16. Data: 2008-11-14 08:53:06
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Marek" <m...@n...z.tego.pl> wrote in message
    > Pamiętam, że media podały informację o uchwaleniu przez Sejm ustawy
    > o podniesieniu do równowartości 50 tys. euro kwoty gwarancji.
    > Dlaczego mimo upływu wielu dni nadal na stronach BFG piszą o 22,5 tys?
    > W Niemczech zmiana trwała krócej niż 48 godzin.

    termin decyzji biegnie od 3.11.2008 ( wpłyneło do kancelarii Prezydenta po
    głosowaniach w senacie ).
    dezycja : 24.11.2008 ( 3.11 + 21 dni )
    -george

  • 17. Data: 2008-11-14 21:48:52
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Użytkownik "MK" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > nieaktualny tekst.
    > Aktualny mozna znalezc tu:
    > http://www.bfg.pl/_itemserver/pdf/BFG_ustawa_06.10.0
    5.pdf

    No, i co nieaktualnego jest w tym fragmencie?

    > dlatego został zniesiony i NBP od 1 stycznia nie finansuje BFG

    Ktorego roku?

    MK

  • 18. Data: 2008-11-16 19:04:42
    Od: cpr <cpr_@_pl.pl>

    On Thu, 13 Nov 2008 10:11:39 +0100, Marek <m...@n...z.tego.pl> wrote:

> [...]
    >Dlaczego mimo upływu wielu dni nadal na stronach BFG piszą o 22,5 tys?
    >W Niemczech zmiana trwała krócej niż 48 godzin.

    http://www.wellsfargonevadagold.com/confiscation-ord
    er.pdf