  • 1. Data: 2002-12-04 11:50:13
    Temat: Bonkomaty i ich statut
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

    Dzień dobry,

    Mam zapytanie dotyczące Polskiego Prawa Bankowego. Mianowicie,
    chodzi o statut bankomatów danego Banku. Według mnie są one
    bezosobowymi oddziałami owych Banków w związku z czym, ich
    nieprawidłowe działanie jest równoważne z nieprawidłowym działaniem
    Banku lub jego oddziału.
    Niestety nie mogę znaleźć zapisu precyzującego, czym są i kto
    bierze odpowiedzialność za ich działanie. Gdybym mógł otrzymać
    informacje precyzujące te niepewności byłbym wdzięczny.

    Odnośniki do naszych aktów prawnych mile widziane.

    Z wyrazami szacunku,
    Piotr

  • 2. Data: 2002-12-04 12:14:25
    Temat: Re: Bonkomaty i ich statut
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

> [...]
    > bezosobowymi oddziałami owych Banków w związku z czym, ich
    > nieprawidłowe działanie jest równoważne z nieprawidłowym działaniem

    No - chcesz, zeby znalezc dokumeny, ktore potwierdza twoje zdanie, ze
    to sa bezosobowe oddzialy....
    W takim razie - powodzenia ;)

    Poczytaj tez umowe rachunku - z pewnoscia znajdziesz cos takiego, ze
    Bank nei odpowiada za wady transmisji zaistniale z przyczyn
    niezaleznych od Banku, opoznienia wynikajace z awarii systemow
    informatycznych itp., itd.

    Poza tym - co z Euronetem i bankomatami obcymi - kto ma odpowiadac?
    Twoj bank, czy bank obcy (a w Euronecie??)

    Poza tym pokaz mi sankcje, jakie groza bankowi za nieprawidlowe
    dzialanie Banku lub jego placowki w prawie bankowym itp.

    Bo moim zdnaime zadna placowka nie dziala prawidlowo - zawsze a to zle
    mnie poinformuja, a to cos sie pomyla heheh

  • 3. Data: 2002-12-04 15:22:05
    Temat: Re: Bankomaty BZ WBK i ich statut
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

    napisał w wiadomości news:askrip$c59$1@news.onet.pl...

    > No - chcesz, zeby znalezc dokumeny, ktore potwierdza twoje zdanie, ze
    > to sa bezosobowe oddzialy....
    > W takim razie - powodzenia ;)

    Czym są w takim razie Bankomaty BZ WBK SA? Skoro, ktoś umieszcza swoje logo
    na danej maszynie i żąda opłaty za sprawdzenie stanu konta, to odrobina
    przyzwoitości wymaga by zwacane saldo było PRAWDZIWE, skoro za nie się
    płaci. Jak wsiadam do autobusu i kasuję bilet to przewaźnik dowozi mnie na
    miejsce. Jak autobus się popsuje to podstawia inny...

> [...]
    > Bank nei odpowiada za wady transmisji zaistniale z przyczyn
    > niezaleznych od Banku, opoznienia wynikajace z awarii systemow

    Nie ma nic takiego? Jak prowadzisz firmę i podpiszesz kontrakt, a potem się
    nie wywiążesz to ponosisz wszelkie związane z tym skutki. Może to być nawet
    firma transportowa. Co z tego, że złapałeś gumę. Twój problem. Mogłeś
    wyjechać wcześniej. Dlaczego banki mają być traktowane inaczej. Co to?
    Święte Krowy? W końcu Polska to chyba nie Indie. W końcu są towarzystwa
    ubezpieczeniowe i można się ubezpieczyć np. od chwilowych zaników napięcia.

    > Poza tym - co z Euronetem i bankomatami obcymi - kto ma odpowiadac?
    > Twoj bank, czy bank obcy (a w Euronecie??)

    Chodziło mi o Bankomat danego Banku. Czytaj, ze zrozumieniem.

    > Poza tym pokaz mi sankcje, jakie groza bankowi za nieprawidlowe
    > dzialanie Banku lub jego placowki w prawie bankowym itp.

    Może więc warto nad tym pomyśleć.

    Piotrek

  • 4. Data: 2002-12-06 16:37:01
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

    Czy naprawdę nie ma w Polsce żadnych uregulowań prawnych dotyczących
    bankomatów. Bo jeśli tak to strach nosić plastikowe pieniążki....

    Piotrek

  • 5. Data: 2002-12-08 21:41:08
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Czy naprawdę nie ma w Polsce żadnych uregulowań prawnych dotyczących
    > bankomatów. Bo jeśli tak to strach nosić plastikowe pieniążki....

    ale o jakie Ci dokladnie chodzi uregulowania?
    Podaj przyklad w przypadku POSow itp.
    Nadal nie wiem o Co ci chodzi.

  • 6. Data: 2002-12-13 16:08:53
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

    napisał w wiadomości news:at0e88$fr3$1@news.onet.pl...

    > ale o jakie Ci dokladnie chodzi uregulowania?

    Chodzi mi np. o blokowanie przez Bankomaty BZWBK dziwnych sum na jakiś
    okres. Normalnie powinno być zablokowane to co wybrełem lub zapłaciłem tym w
    sklepie.
    Na moje uwagi dostałem odpowiedź, że jest to spowodowane chwilowymi zanikami
    napięcia. Ot taki Bank.

    W Prawie Bankowym jest zapisane, że klient ma prawo do dyspnowania
    wszystkimi swoimi pieniędzmi. W BZWBK jest inaczej. Wygląda na to, że klient
    udziela nieoprocentowanego kredytu Bankowi i co w takim wypadku robić?

    Piotrek

  • 7. Data: 2002-12-16 08:42:58
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Piotr Solarz napisał(a):

    > W Prawie Bankowym jest zapisane, że klient ma prawo do dyspnowania
    > wszystkimi swoimi pieniędzmi. W BZWBK jest inaczej. Wygląda na to, że klient
    > udziela nieoprocentowanego kredytu Bankowi i co w takim wypadku robić?
    srodki zablokowane sa oprocentowane
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 8. Data: 2002-12-16 12:02:25
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

    Użytkownik "RobertS" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > srodki zablokowane sa oprocentowane

    Tylko, że w Prawie Bankowym masz napisane, iż masz mieć dostęp do
    _wszystkich_ swoich środków. Dodatkowo, jeśli zablokowane niesłusznie, to
    oprocentowane najwyżej tak jak ROR czyli dla Banku jest to praktycznie
    darmowy kredyt. Po co brać, jeśli zajdzie potrzeba, kredyt z NBP - dużo
    droższy? Można zablokować X klientom odpowiednią sumę na tydzień i wyjdzie
    praktycznie jak za darmo. Obecnie to tylko 0.25% rocznie. Widziałeś gdzieś
    taki kredyt? Bo dla Banku to naprawdę jest kredyt. Dysponuje twoimi
    środkami, a ty możesz tylko patrzeć, kiedy Ci je zwróci oczywiście z
    odstetkami 0.25% w skali roku :-)

    Piotrek

  • 9. Data: 2002-12-16 14:47:24
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Piotr Solarz napisał(a):

> [...]
    > taki kredyt? Bo dla Banku to naprawdę jest kredyt. Dysponuje twoimi
    > środkami, a ty możesz tylko patrzeć, kiedy Ci je zwróci oczywiście z
    sam wybrales bank z takim oprocentowaniem, jak ci sie nie podobaja
    odsetki
    to trzymaj kase w skarpecie ;)

  • 10. Data: 2002-12-17 09:43:15
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

    > sam wybrales bank z takim oprocentowaniem, jak ci sie nie podobaja
    > odsetki
    > to trzymaj kase w skarpecie ;)

    Już dawno z nich zrezygnowałem. Obecnie Lukas, z którego jestem bardzo
    zadowolony. Tym bardziej, że umowę podpisywałem z koleżanką, z którą
    wychowałem się wpierw w piaskownicy, potem na trzepaku, a później chodziłem
    do niej na kawę. Więc jak przyszedłem do oddziału i zrobiła mi kawę poczułem
    się jak za starych dobrych czasów. O oprecentowaniu nie będę wspominał bo
    nie ma czego porównywać... Dodatkowo od zadań informatycznych w tym nowym
    Banku jest kumpel z lieceum. Więc jak coś będzie nie tak - w co wątpię wiem
    kogo odwiedzić. Zresztą to też sąsiad :-)

    Chodzi mi tylko o jedną rzecz. I karty Lukasa, i Karty BZWBK obsługuje
    BZWBK. Jak to się dzieje, że w tym pierwszym wszystko działa jak należy, a
    drugi np przy wybraniu 100 zł z bankomatu blokował i blokuje (z tego co wiem
    od znajomych) często 400 zł np.

    Samo mówienie, wybrałeś Bank to płacz, nie wygląda najlepiej. Obecnie BZWBK
    przypomina raczej jakąś Kasę. Bo jak można wyczytać w słowniku języka
    polskiego PWN
    "? Coś jest u kogoś jak w banku <coś jest u kogoś pewne, bezpieczne>"
    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=3395

    Chyba więc BZWBK się zapomina nie ja :-)

    Piotrek