  • 141. Data: 2009-05-16 07:04:41
    Temat: Re: Banki chcą się ustawowo obłowić.
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 15.05.09 22:42, zly pisze:

    > raczej pojdzie do pracodawcy, co jest zdecydowanie mniej upierdliwe

    O ile pracodawca w ogóle jest.

    > a jakiez to zaleglosci podasz na przyklad?

    Wszelkiego rodzaju mandaty. Innych nie miałem okazji doświadczyć ;)

    > zwlaszcza dla osoby ktora nie ma
    > zwrotu podatku

    Co to zmienia?

    > nie, ale ulatwi pare spraw

    Co najwyżej odsunie w czasie.

    --
    Pete

  • 142. Data: 2009-05-16 07:51:01
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:guhokq$4ke$1@inews.gazeta.pl...
    > . A i miejscowe sklepy zaczną akceptować karty.
    >
    > --
    > MiCHA

    A może ja sobie nie życzę, żeby bank pobierał prowizję od moich zakupów?
    Myślisz, ze w efekcie końcowym kto zapłaci tą prowizję. KLIENT!

    wiatrak

  • 143. Data: 2009-05-16 14:54:04
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 16 May 2009 01:28:09 +0200, zly napisał(a):

    > nie zajmuja 'konta' tylko blokuja wysokosc kwoty mandatu powiekszona o
    > kilka zl kosztow administracyjnych

    Z postów, które były tutaj na grupie, wynika że banki (a przynajmniej
    mBank) blokują całe konto tak, że nie weźmiesz z niego ani grosza.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 144. Data: 2009-05-16 15:14:14
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Krzysztof Halasa pisze:
    > Sebastian <n...@n...com> writes:
    [...]
    > Wydaje mi sie, ze nie beda mogli "tylko" kupowac i sprzedawac?
    > O dodatkowej karze nic nie bylo w cytacie.

    Bo "kara grzywny z możliwością zamiany na ograniczenie wolności
    kontrolowane za pomocą środków elektrowniczych" nie pasuje do stylu
    jakim pisana byłą Apokalipsa.

    Osobiście jestem fanem elektronicznego pieniądza i elektroniki w naszym
    życiu. Tylko uważam, że dawanie takiej władzy politykom i urzędnikom to
    gruby błąd.

    Sebastian

  • 145. Data: 2009-05-16 15:34:55
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Michał pisze:

    > UPR prezentuje poglądy np. laureatów nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii
    > - Miltona i Friedmana.
    >
    > Czemu Ty (razem z przedmówcami) popadasz w manipulacje i dorabianie
    > gęby, co jest przejawem typowej propagandy? Może sprawę odwrócić i
    > stosując tę samą nieuprawnioną gołosłowność stwierdzić, że "Ty jako
    > oszołom nie dorosłeś do prezentowanych przez nich poglądów". Czy na
    > pewno chcesz tak płytkiej dyskusji?

    Wycinając te 2 wyrazy z kontekstu zmieniłeś ich sens. Może dlatego
    dlatego, że w zasadzie powtarzasz tezy, które napisałem w następnym
    zdaniu. Tylko, że mojej wersji nie było to takie nadęte i przepełnione
    niczym nie zmąconą wiarą w jakiś dwóch noblistów i ich zwolenników.

    > Każdy nowy rewolucyjny pomysł jest dziwny właśnie dlatego, że jest nowy.
    > Za dziwaków byli uważani odkrywcy czy uczeni. Sam Albert Einstein był
    > potępiony przez wielu uczonych, którzy swoją pewność brali tylko z
    > powszechnej ignorancji... nawet wśród nich. Einstein w 1906 momencie
    > publikacji wielu ważnych prac miał 26 lat i był nikomu nieznanym
    > urzędnikiem ze Szwajcarii. Czy jesteś gotowy i na tyle odważny by
    > zaryzykować ocenę swojej wypowiedzi przez potomnych?

    :)))))))))))) Hej potomni, pozdrawiam swoje praprawnuki!

    > Przykro mi, ale dorabiając gębę bez podania żadnych argumentów
    > przejawiasz postawę propagandysty... co niestety obecnie jest powszechne
    > a nawet modne.

    Obrażenie się na każdego kto ma trochę inne poglądy, manipulacja przez
    umiejętne cięcie cytatów, zmian tematu na taki, na który czujemy się
    lepiej i wygłaszanie jakiś banałów i oklepanych formułek jak jakieś
    mantry (ten kawałek o Einsteinie). Na pewno kibicujesz UPR a nie PIS?

    Sebastian

  • 146. Data: 2009-05-16 17:02:33
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    wiatrak wrote:

    > A może ja sobie nie życzę, żeby bank pobierał prowizję od moich zakupów?
    > Myślisz, ze w efekcie końcowym kto zapłaci tą prowizję. KLIENT!

    Przecież nikt Ci nie broni płacić gotówką...

    --
    MiCHA

  • 147. Data: 2009-05-16 17:06:32
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Chris wrote:

    > A można spytać ile ten mandat wyniósł i za jakie przekroczenie
    > prędkości?

    75 euro, 112mk/h przy limicie 100. Podoba mi się ten kraj. U nas to
    nawet fotoradar by nie zarejestrował, bo od razu ustawiają je na min.
    30-40 km ponad limit. Jakby ustawili równo, to po kwadransie pamięć by
    się zapełniła...

    Ja używam kredytowej.

    --
    MiCHA

  • 148. Data: 2009-05-16 17:39:51
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Chris wrote:

    > Ale tym bardziej nie Ciebie, bo nie płacisz żadnego dodatkowego podatku
    > na koszty przelewów emerytur.

    Tak samo Świątynia Miłosierdzia Bożego mnie nie obciąża, bo nie płacę
    żadnego dodatkowego podatku na nią. I pensje tych 460 darmozjadów w
    sejmie mnie nie obciążają, bo nie płacę żadnego dodatkowego podatku na
    nie. I sztuczna palma na rondzie De Gaulle'a w Warszawie mnie nie
    obciąża, bo nie płacę żadnego dodatkowego podatku na nią.

    > A poza tym, to kto miałby pokryć koszty prowadzenia rachunków bankowych
    > służących wyłącznie do tego, żeby przez niego raz w miesiącu przepłynęła
    > emerytura?
    > I nie opowiadaj bajek o darmowych kontach bankowych!
    > Praktycznie, jedyne naprawdę darmowe konto jest w mBanku, a wszystkie
    > inne banki maja jakieś mniej lub bardziej ukryte sposoby skubania lub
    > wręcz dojenia klientów.

    Żeby długo nie szukać - Pekao S.A.. Prowadzenie za darmo, karta za
    darmo. Chyba spełnia warunki "marmurkowości" i "zaufania wśród emerytów"?
    A taki Bank Pocztowy to pies? 5zł miesięcznie (można się zwolnić), a
    jest wszędzie tam, gdzie dociera poczta. Wypłacać można "przez listonosza".

    > Z Twojego uproszczonego widzenia świata wynika, że jesteś jeszcze bardzo
    > młody, więc zapewne nie pamiętasz jak w 1999 roku ZUS wprowadził
    > obowiązek dokonywania wpłat składek za pośrednictwem banku (wcześniej
    > ZUS miał własne kasy, w których można było dokonać wpłaty bez prowizji).
    > Banki wówczas mało pypcia nie dostały, urządziły sobie wręcz wyścigi w
    > podnoszeniu cen za przyjmowanie tych wpłat!

    Ale to wynika tylko i wyłącznie w faktu, że ktoś wpadł na genialny
    pomysł (rozstrzelać!), żeby przelewy do Zus były "specjalne", tj. inne
    niż wszystkie. Jak w banku przy kasie leżą osobne kupki blankietów
    "przelew" i "przelew do zus", to aż się samo prosi żeby zróżnicować ich
    cenę.

    > Bankowcom marzy się powrót tych czasów i stąd właśnie te pomysły z
    > obowiązkowymi rachunkami dla emerytów.

    Ale ja nie chcę, żeby był obowiązkowy. Chcę, żeby każdy płacił za
    siebie. Przekaz pocztowy kosztuje 3,50. Pomnóż przez liczbę emerytów i
    12 miesięcy w roku.

    --
    MiCHA

  • 149. Data: 2009-05-16 18:17:43
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sat, 16 May 2009 16:54:04 +0200, Chris napisał(a):

    > Z postów, które były tutaj na grupie, wynika że banki (a przynajmniej
    > mBank) blokują całe konto tak, że nie weźmiesz z niego ani grosza.

    Nie. (choc to zalezy jaki dlug :) ) Blokuja to co dostana z us (czyli
    mandat+oplata) i od siebie 30zl, bo tyle sobie licza za splate :)
    Aczkolwiek ani razu jeszcze nie splacili sami za mnie, tylko kasa jest
    zablokowana . Upierdliwe jest o tyle, ze wplacasz wtedy kase sam do us, ale
    do czasu jak oni znow nie napisza do banku kasa nie jest odblokowywana,
    wiec, tak naprawde za 100zl mandatu , masz zablokowane 106,5 +30 +106,5
    --
    marcin

  • 150. Data: 2009-05-16 18:18:48
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sat, 16 May 2009 19:06:32 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

    > 75 euro, 112mk/h przy limicie 100.

    to mil czy km?:)
    --
    marcin