  • Data: 2009-05-15 08:32:08
    Temat: Re: Banki chcą się ustawowo obłowić.
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:kjzy6sy4wfw.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...

    > A nie jest wysoki? Ilu ludzi w Polsce ma wyższy? 1%? 0.1%?

    Źle zrobiłem, że w ogóle użyłem tego argumentu, ale jeśli już to na pewno
    więcej niż 1%. Poza tym to chyba raczej nie jest kwestia "jaka część osób"
    tylko bardziej "jaka część obrotu" jest wykonywana przez te osoby. Jest
    naturalne, że mało kogo będą interesować obroty osób o niskich wydatkach
    (ciężko je "okraść" bardziej niż to się robi dotychczas). Bardziej
    interesująca dla wszelkiego rodzaju "aparatów przemocy" jest potencjalna
    możliwość kontroli wydatków osób, których poziom wydatków jest wysoki.

    A realna "mafia", którą tak się epatuje jeden z dyskutantów raczej poradzi
    sobie zawsze. Taki to będzie mieć wpływ na bezpieczeństwo jak i to, że
    szamponu nie można do bagażu podręcznego za dużo zabrać w samolocie ma wpływ
    na bezpieczeństwo antyterorystyczne, a to, że banany muszą być odpowiednio
    zakręcone czy tam, że na chlebie musi być naklejka, a torebka ekologiczna,
    na bezpieczeństwo zdrowotne.

    No i pozostaje jeszcze sprawa natury psychologicznej: potrzeba anonimowości,
    potrzeba istnienia jakiejś strefy prywatności itp.