  • 41. Data: 2019-08-18 19:36:17
    Temat: Re: Bank zapłaci klientom za wzięcie kredytu.
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Ale z dodania których z tych 5 liczb wyjdzie 50%?

  • 42. Data: 2019-08-18 19:52:29
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > Ale z dodania których z tych 5 liczb wyjdzie 50%?

    Tych liczb nie należy dodawać. Wśród posiadających oszczędności - a jest
    ich 50% - takie są proporcje.
    Pytałeś co to są "oszczędności", zatem podałem. Sam oceń czy np. 2
    pensje można za oszczędności uznać czy nie.

  • 43. Data: 2019-08-18 23:43:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    OK, a było coś o tych drugich 50%?
    Czy żyją od pierwszego do pierwszego czy też na permanentnym minusie i/lub z
    blokadami komorniczymi?

  • 44. Data: 2019-08-19 02:48:15
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "Szymon" <...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Dziś wyczytałem:
    >
    > http://next.gazeta.pl/next/7,151003,25088374,kredyt-
    z-ujemna-stopa-procentowa-tak-ale-w-danii-tamtejszy.
    html

    > Bank zapłaci klientom za wzięcie kredytu. To prawdopodobnie pierwsza taka
    > oferta na świecie
    >
    > Duński Jyske Bank wprowadził coś, czego nie zaproponował żaden inny bank.
    > Klient może zarabiać 0,5 proc. rocznie na... kredycie, który zaciągnął w
    > banku. Kredyt z ujemną stopą procentową przebił nawet propozycję banku
    > Nordea, który zaczął oferować hipoteki 0 proc.

    To ja zapytam: co wiedzą bankowcy o planowanej polityce wiecznie
    ujemnych stóp czyli popierania złodziejskiej inflacji? Bo jeżeli z tego
    wynika, że są dobrze poinformowani to fatalna wiadomość.

    >[...]
    > Jyske Bank oferuje 10-letni kredyt hipoteczny, przy którym klient będzie
    > 0,5 proc. "do przodu", czyli odda mniej niż pożyczka, którą zaciągnął. Z
    > kolei kolejny duński bank, Nordea, ogłosił niedawno inny - również
    > niespotykany na naszym rynku produkt - 20-letni kredyt hipoteczny o
    > stałym, zerowym oprocentowaniu. Analitycy finansowi szacują, że tak tanie
    > pożyczanie pieniędzy może spowodować wzrost cen mieszkań.

    U nas kredyty "niezerowe" i miaeszkania już wzrosły.

    > Tak się zastanawiam... Czy wolelibyście wyższe/obecne/niższe stopy
    > procentowe?

    Dopasowane do inflacji a nie do złodziejskiego "celu inflacyjnego".
    Takie, które spowodują, że oprocentowanie depozytów po odjęciu
    (najlepiej zlikwidowaniu...) podatku od odsetek realnie nie podda
    się inflacji. Nie zaniżanej ale tej prawdziwej, z poprawnym liczeniem
    np. inflacji na odzieży i poprawnym uwzględnieniem cen mieszakń.
    Czyli w obecnej sytuacji stopy zdecydowanie wyższe.

    Jeżeli potrzebujemy więcej oszczędności to jeszcze wyższe.

    Totalne rozdawnictwo pieniędzy (zwiększa inflację) powinno
    automatycznie podnieść stopy procentowe a tu nic, nawet jakiś
    bełkot o ich obniżaniu.

    Arek

  • 45. Data: 2019-08-19 07:42:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 15 Aug 2019 17:54:20 +0200, Szymon napisał(a):
> [...]
    > tak oddadzą mu nieco więcej pieniędzy niż pożyczyli. Do rat kredytu
    > należ bowiem również doliczyć opłatę za sporządzenie umowy, jak również

    Ciekawe, ale tez jestem nieufny :-)

    A te ujemne procenty to stałe, czy jakiej tam EURIBOR+marza-0.5% ... i
    w kazdej chwili moze sie zwiekszyc ?

> [...]
    > kolei kolejny duński bank, Nordea, ogłosił niedawno inny - również
    > niespotykany na naszym rynku produkt - 20-letni kredyt hipoteczny o

    Taa, to co - teraz kredyty w euro, czy w koronie ? :-)

    > Tak się zastanawiam... Czy wolelibyście wyższe/obecne/niższe stopy
    > procentowe?
    > Z jednej strony osoba mająca pewne środki mogłaby chcieć, aby stopy
    > nieco poszły w górę i wróciły czasy lokat z zauważalnym zyskiem (pomijam
    > tu aspekt inflacyjny)... Z drugiej... Gdyby pojawiły się oferty 0% lub
    > nawet poniżej - także osoba ze środkami mogłaby na tym skorzystać. W
    > zasadzie RRSO 0% już dziś zaczyna się pojawiać np. przy zakupach sprzętu
    > elektronicznego lub na Allegro w formie promocji.

    To jest troche co innego - producent czy sklep moze zrezygnowac z
    czesci swojego zysku i dac kredyt 0%

    J.

  • 46. Data: 2019-08-19 08:45:45
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-19 o 07:42, J.F. pisze:
    > A te ujemne procenty to stałe, czy jakiej tam EURIBOR+marza-0.5% ... i
    > w kazdej chwili moze sie zwiekszyc ?

    W Nordea było stałe oprocentowanie w duńskim zmienne.

    > To jest troche co innego - producent czy sklep moze zrezygnowac z
    > czesci swojego zysku i dac kredyt 0%

    Dlaczego bank nie miałby zrezygnować z części swojego zysku?

  • 47. Data: 2019-08-19 08:53:02
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-08-18, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:
    > Jeszcze pytanie, ile to jest "oszczędności"?
    > Jedna pensja własna? 10?
    > Jedna/10 średnich krajowych?
    >
    > Ja słyszałem, że oszczędności ma 10% Polaków.
    > W 25% - a tym bardziej 50% - nie wierzę.

    Tu jest fajne opracowanie za 2017 rok.
    https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/oszcz
    ednosci-polakow-raport-ing/n8qmmwn

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 48. Data: 2019-08-19 09:41:22
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    > W Nordea było stałe oprocentowanie w duńskim zmienne.

    > Dlaczego bank nie miałby zrezygnować z części swojego zysku?

    Producent ma rentowność, sklep marżę. Płatność ratalna czyli jej
    to w naszych realiach wzięcie na siebie złodziejskiego podatku
    inflacyjnego. Przy np. rocznej comiesięcznej spłacie wyniesie to ok.
    połowy rocznej inflacji. Marża jest zwykle dużo wyższa.
    Marżę z ujemnego oprocentowania trudniej wycisnąć więc trudniej
    zrezygnować.

    Może duńscy bankierzy przewidują spadek cen nieruchomości (deflacja)?

    Arek

  • 49. Data: 2019-08-19 09:55:51
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-19 o 09:41, Arek pisze:

> [...]
    > zrezygnować.
    >
    >  Może duńscy bankierzy przewidują spadek cen nieruchomości (deflacja)?

    To trochę tak jak z walutami. Swego czasu uważano, iż jedynie wzrost
    kursu powoduje zysk. Dziś już wiadomo, że spadek kursu też może
    przynosić zyski. Dlaczego zatem nie opracować mechanizmów powodujących,
    że ujemne oprocentowanie będzie dochodowe?

  • 50. Data: 2019-08-19 11:26:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup

    >W Nordea było stałe oprocentowanie w duńskim zmienne.

    >Dlaczego bank nie miałby zrezygnować z części swojego zysku?

    Bo przy ujemnych odsetkach nie osiagnie zysku wcale.

    J.