    From: Szymon <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bank zapłaci klientom za wzięcie kredytu.
    Date: Fri, 16 Aug 2019 10:30:36 +0200

    > To chyba Tobie coś się wydaje.
    > Moje pierwsze konto w żubrze, założone w 1999, było za darmo i jeszcze
    oprocentowane. Potem oprocentowanie malało, 0,001% jeszcze zniosłem, ale jak
    wprowadzili 3zł/mc opłaty to uciekłem do mBanku (założonego pocztą).
    > Teraz mam darmowe ROR w 8 bankach.

    Ale co chciałeś powiedzieć?
    Jeśli masz darmowy ROR to na nim tracisz, czyli de facto opłacasz usługę.

    > Dokładają głupki - zawsze tak robili.

    Spójrz nieco szerzej na problem. Kto dokłada: X mający 8 kont za darmo,
    czy Y płacący za konto 10zł/mc i zarabiający na nim 100zł/mc?
    To trochę jak z kredytami - 0% oprocentowania nie znaczy, że kredyt jest
    za darmo. Podobnie jak 0% marży w innym i 0% prowizji w jeszcze
    kolejnym. Całościowo musisz spojrzeć na problem.

    > Głupki dają się przyzwyczajać do głupot - a takie smuty wypisują bankowe trolle.

    Poziom matematyki jest jaki jest. Podobno w czasie 17 lat istnienia
    gimnazjów egzamin z matematyki nigdy nie przekroczył 50% średniej
    poprawnych odpowiedzi. A gdyby tak jeszcze zrobić przedmiot "podstawy
    ekonomii" albo "logiczne myślenie"...

    > Bank zawsze pożyczy klientowi drożej niż sam za pieniądz zapłaci.

    Truizm. Aczkolwiek znowu - szerzej! Bank odpowiednio sprofilowany mógłby
    zarabiać na czymś innym.

    > Jak nie na % to na prowizji zedrze.

    Otóż właśnie... Swego czasu też na płatnościach kartami. Bywało, że na
    ubezpieczeniach... Albo pośrednictwie w sprzedaży obligacji... Albo
    TFI... Trochę tych możliwości jest.

    > Inną sprawą jest to, że depozyt na 0% na koncie za 0zł to nie jest tak źle - w
    strefie euro były banki, które próbowały wprowadzać ujemnie oprocentowane ROR (w
    sumie tym samym jest ROR 0% z opłatami) - ale klienci zagłosowali nogami.

    Otóż to!
    Ponieważ korzystanie z banku wymaga czasu, pewnej "energii" ze strony
    klienta, powinien być na tym zysk. "Za darmo", bo wszystko za zero to
    trochę zbyt mało...