  • Data: 2019-08-17 11:44:28
    Temat: Re: Bank zapłaci klientom za wzięcie kredytu.
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Polacy nie muszą oszczędzać w złotówkach -- mogą w euro czy
    > dolarach... Co wtedy, gdy zaczną we frankach szwajcarskich? ;)
    > (może przegapili kolejny dobry moment? -- jak 5 lat temu z USD)

    Wydaje się, iż coraz więcej osób przekłada skalę makro na mikro. Innymi
    słowy - wzorem banków centralnych - dywersyfikują swój portfel. Część
    oszczędności trzymają w PLN, ale też część w EUR/GBP, USD, CHF.
    Niektórzy dorzucają złoto, inni akcje/TFI.

    Sądzę, że sytuacja, w której ktoś ma tylko jedną walutę (w tym PLN)
    odchodzi w przeszłość. Pomagają darmowe konta walutowe, karty, łatwy
    dostęp do wymiany. Generowanie zysków będzie odbywało się poprzez zmianę
    proporcji w portfelu. Pewnie Polacy nie do końca są jeszcze na to
    gotowi, ale myślę, że najbliższe lata to właśnie pójście w tym kierunku.