  • Data: 2019-08-17 11:39:38
    Temat: Re: Bank zapłaci klientom za wzięcie kredytu.
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale oprocentowanie bywało ujemne i banki naprawdę
    > wypłacały, co powodowało problemy okołopodatkowe.

    Jakichś szczególnych problemów podatkowych tu nie widzę...
    Myślę, że na kredyt należy spojrzeć globalnie. To, że stopy są ujemne, a
    frankowicz i tak musi spłacić 2-3x tyle co wziął wskazuje jednak, iż
    bank na nim zarabia.

    > Centralne drukarnie dają komu? -- chyba pracownikom budżetowym...

    Wszystkim wprowadzając pieniądz do obrotu.

    > Bank centralny kupując obligacje rządowe z zamiarem umorzenia,
    > wzbogaca rząd, który chyba najpierw daje coś na kształt 500+
    > i pensji pracownikom państwowym...

    ...którzy za te pieniądze coś tam kupują. Wzrasta sprzedaż, tym samym
    produkcja, tym samym zatrudnienie, tym samym podatki od wszystkiego, a z
    nich opłaca się 500+.

    > Może ujemny procent to kontratak wobec tychże centralnych drukarni?

    Sądzę, że manipulując oprocentowaniem uzyskuje się bardzo transparenty
    system. Byłoby idealnie, gdybyśmy mieli wszystkie konta za darmo i
    jedynie procent (dodatni lub ujemny) był różny.
    Zwróć uwagę na oferty firm telekomunikacyjnych. Swego czas bardzo
    rozbudowane o opcje, pakiety, taryfy itd. Potem niejako "zrolowane" to 1
    abonamentu i znowu system puchł do masy krytycznej, po czym znowu
    "reset". Od pewnego czasu banki idą w podobną stronę... Zamiast 5-6
    ofert kont - jedno w różnych opcjach.