  • 1. Data: 2002-05-20 17:43:57
    Temat: Bank - mozna z tym cos zrobic dalej?
    Od: "Piotr A." <n...@s...pl>

    Witam

    dlugie :-)

    W lutym zamknalem konto w jednym z polskich bankow. Na konie lutego
    rozliczylem sie z odsetek.
    W miesiaciu maju przyslano mi z banku zestawienie operacji za marzec i
    kwiecien (po zamknieciu konta).
    W zestawieniu byl akorekta odestek (ale nie zwiazane z tym co placilem na
    koniec miesiaca)
    oraz zalegla oplata za prowadzenie konota i jej anulowanie.
    W sumie zestawienie na koniec bylo zero, ale z zestawienia wynikalo, ze
    mialem przez ponad miesiac ponad
    na plus 1,5 zl, a potem przez miesiac na mius 1 zl :-)

    Wyslalem pismo do banku w celu wyjasnienia oraz prosbe o usuniecie danych
    osobowych (zgodnie z ustaw ao ochronie danych).

    W odpowiedzi dostalem zwykly list (wstawione calkiem inne imienie - nikt
    taki nie mieszka pod podanym adresem) ale
    otworzylem. W pismie pisze, ze wykonano korekte odsetek oraz "pobrania
    nieslusznie przez system zaległej prowizji z tytułu prowadzenia" konta i ze
    to umozliwilo zamkniecie konta.
    Potem dalej pisze, ze usunieto konto, ale zostawiono dane adresowe (czy
    czasem nie narysza to ustawy o ochronie danych?
    wyraznie napisalem, ze chcialem usuniecia wszystkiego).
    Na konie Pani Dyrektor pisze, za saldo wynosi 0 na dzien 31.04 (czyli ponad
    dwa miesiac po zamkniecu konta,
    konto sie ... wyzerowalo :-) )

    Moje pytanie brzmi - czy moge cos zrobic przeciwko bankowi, poniewaz nie
    podoba mi sie to, ze po zamknieciu konta
    mogli przez ponad dwa miesiac wykonywac jakies operacje - to po co zamykac
    konto?
    Moze moge cos jeszcze?

    z powazaniem
    Piotr A.

  • 2. Data: 2002-05-20 20:07:15
    Temat: Re: Bank - mozna z tym cos zrobic dalej?
    Od: "Mateusz Muun" <m...@m...net.no.spam.please>

    PEKAO S.A. :)

    Pozdrawiam!!!

  • 3. Data: 2002-05-21 08:32:52
    Od: "qb" <q...@q...qb>

    Tak mi kazal moj profesor :
    Idziesz do odzialu banku i kazesz im wydac pisemne oswiadczenie , ze
    skasowali twoje dane ze swoich systemow ( masz prawo od nich tego zazadac -
    ustawa o ochronie d. o .). Oni musza ci takie zaswiadczenie wystawic inaczej
    juz gwalca ustawe i zadasz pisemnej odmowy i idziesz do sadu. ( wlasciwie to
    juz raz ci to napisali, ale jak pojdziesz osobiscie, to lepsze wrazenie ...)
    A nastepnie modlisz sie zeby ci cos przyslali - jak przysla idziesz do sadu
    po pieniazki - rok temu kara za lamanie ustawy wyniosla 200 tys PLN o ile
    sie nie myle...
    powodzenia
    qb

  • 4. Data: 2002-05-21 08:57:28
    Od: <i...@p...onet.pl>

    Z tym kasowaniem danych to chyba nie do końca tak prosto. Oczywiście ustawa o
    ochronie d.o. nakazuje skasować je na wniosek zainteresowanego, ale prawo
    bankowe nakazuje przechowywać historię rachunku jeszcze kilka lat a nie
    wyobrażam sobie aby w takiej sytuacji jako właściciela umieszczać Galla Anomima
    albo innego Kaczora Donalda. Jak za jakiś czas odczujesz potrzebę uzyskania
    potwierdzenia wykonania jakiejś operacji (podatek, ZUS itp) to jak udowodnisz
    że rachunek należał do Ciebie a nie do sąsiada? Oczywiście nie wyobrażam sobie
    używania tych danych danych do prowadzenia jakiejkolwiek korespondencji itp.
    ale zostać chyba jednak muszą.

  • 5. Data: 2002-05-21 09:16:50
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    i...@p...onet.pl wrote:

    > Jak za jakiś czas odczujesz potrzebę uzyskania
    > potwierdzenia wykonania jakiejś operacji (podatek, ZUS itp) to jak udowodnisz
    > że rachunek należał do Ciebie a nie do sąsiada?

    a czy bank ma obowiazek wydawania zaswiadczen dla bylych klientow?
    kiedys pytalem na infolinii inteligo i uslyszalem ze nie bedac juz
    klientem
    nic mi nie wydadza

    --
    Sława, pieniądze i kobiety - Medżik DiscoPolo Mejker
    Odwiedź już dziś: http://www.mdpm.bzi.pl !!!

  • 6. Data: 2002-05-21 09:22:51
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin F" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > a czy bank ma obowiazek wydawania zaswiadczen dla bylych klientow?
    > kiedys pytalem na infolinii inteligo i uslyszalem ze nie bedac juz
    > klientem
    > nic mi nie wydadza

    Bank ma obowiazek przekazania informacji o transakcjach na zadanie
    uprawnionych organow np. Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej [i innych
    http://faq4pbb.netforia.pl/index.php?id=64 ]. Dlatego wlasnie dane sa przez
    banki przetrzymywane [archiwizowane] przez co najmniej 5 lat.

    Maciej

  • 7. Data: 2002-05-21 09:26:08
    Od: <i...@p...onet.pl>

    Nie wiem czy ma obowiązek wydać i na co mógłby się powołać odmawiając. Napewno
    musi przechowywać historię i dokumenty a w wypadku odmowy można zrobić duże
    larum w tzw. publikatorach (brr co za słowo!)

  • 8. Data: 2002-05-21 09:30:51
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    MK wrote:

> [...]
    > http://faq4pbb.netforia.pl/index.php?id=64 ]. Dlatego wlasnie dane sa przez
    > banki przetrzymywane [archiwizowane] przez co najmniej 5 lat.

    pytalem o klientow a nie uprawnione organy, rozumiem ze odpowiedz brzmi:
    nie ?

  • 9. Data: 2002-05-21 18:31:30
    Od: "Piotr A." <n...@s...pl>

    "Mateusz Muun" <m...@m...net.no.spam.please> wrote in message
    > PEKAO S.A. :)
    >
    > Pozdrawiam!!!
    tak :-)

    skad wiesz? miales podobne przygody? jak sie skonczylo?

    Piotr A.

  • 10. Data: 2002-05-21 18:37:54
    Od: "Piotr A." <n...@s...pl>

    Witam

    dzieki wszystkim za odpowiedzi :-)

    co kasowania dancyh - chodiz mi glownie o to, by nie zdarzyl sie mi
    przypadek,
    ze dostane za rok znowu jakis dizwny wyciag :-)

    wg mnie spokojnie moga usuna dane z biezacej bazy komputerowej, przeciez
    kazdy
    bank robi kopie i wersje archwalne (wydruki papierowe) wiec tam zostana
    dane :-)
    w niczym to sobie nie przeczy :-)

    mam jeszcze pytanie: czy bank moze dokonywac jakikolwiech operacji po
    zamknieciu rachunku?
    (w regulamnie pisze, ze zamkniecie rachunku = blokadzie konta, czyli po
    mojemu
    blokadzie wszelkich operacji)

    i ostatnie - warto dalej meczyc sie z bankiem? mozan przez to co osiagnac?

    Piotr A.