  • 121. Data: 2009-03-24 18:42:05
    Temat: Re: Bank mówi doplac
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 24 Mar, 19:27, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:

    > I dlatego też nigdy nie brałem kredytu hipotecznego od złodziei... Niestety
    > wiele osób musiało - a nasi cudowni rządzący nadal pozwalają na istnienie
    > tych bandyckich zapisów w umowach.

    Qrwa qrwie łba nie urwie..Wyobrażasz sobie polityków typu
    Marcinkiewicz czy Bielecki, nowelizujących pod tym kątem prawo
    bankowe ?.

  • 122. Data: 2009-03-24 18:55:35
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał

    > Jakiego "takiego"?

    O takiej skali, to chyba logiczne.

    > To wogóle istnieją identyczne kryzysy? Myślałem, że każdy jest inny.

    Nie żartuj :>
    Jasne, że każdy jest inny. Tak jak inne są huragany, powodzie, trzęsienia
    ziemi.
    Mimo to można oszacować ich skalę.

    > To już działa.

    Co? Ratowanie bankrutów przez polski rząd? Gdzie i w jaki sposób? Pokaż mi
    konkrety, a nie fikcje z gazet.

    > Kredyty z dopłatą państwa itp.

    I co TE konkretnie kredyty mają wspólnego z ratowaniem bankrutów?

    Kredyty z dopłatą państwa działają na tej samej zasadzie jak zasiłki
    macierzyńskie.
    Przeciwko tym drugim też się buntujesz, bo nigdy z nich nie skorzystasz?

    > Brak Ci niezwykłego daru zrozumienia tekstu napisanego.

    Ależ ja doskonale widzę, co dokładnie napisała ta osoba i jak
    zmanipulowałeś jej wypowiedzi.
    I jak robisz to nadal.

    > Ironią jest wszystko co napisała. Np. że nie było kryzysu.

    Jak wyżej. Ośmieszasz się i tyle.

  • 123. Data: 2009-03-24 18:57:19
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 24 Mar, 19:33, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:

    > Raczej - powtarzam - zabronić bankom zrywania umów jeśli kredyt jest
    > spłacany. Żadne dowodzenie nie będzie potrzebne...

    Właśnie tu jest problem, ponieważ prawo bankowe nakłada na banki
    obowiązek weryfikacji tejże zdolności, zabezpieczeń itp. A że są to
    kryteria uznaniowe, to resztę dopowiedz sobie sam..;-)

  • 124. Data: 2009-03-24 19:06:40
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    wiadomości

    > Nie jest wynikiem. Jest jednak bardzo skorelowana.
    > Jest wynikiem procesu poznawczego. Dłużnik najlepiej rozumie bankruta, bo
    > był w takiej samej sytuacji i ją dobrze poznał.

    Rozumieć to nie znaczy współczuć. Współczuć to nie znaczy rozumieć. Mylisz
    dwie różne sprawy. To raz. Dwa to, że BYŁ nie znaczy to samo co JEST. A
    trzy - istota empatii polega na tym, że się ją odczuwa niezależnie od tego,
    czy samemu się dany problem przeżyło/przeżywa. W przeciwnym razie nie
    potrafiłbyś współczuć matce, która straciła dziecko w porodzie.

  • 125. Data: 2009-03-24 19:07:37
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 24 Mar 2009 17:49:12 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

    > Jeśli "rypnięcie się" wynika z tego, że złodziejski bank zażądał
    > bezpodstawnie spłaty całości kredytu i doprowadził kredytobiorcę do ruiny -
    > to jak najbardziej winny jest bank.

    Podstawnie - zgodnie z warunkami zawartej _dobrowolnie_ umowy.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 126. Data: 2009-03-24 19:08:05
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał w wiadomości

    > Na świecie też

    Który konkretnie kryzys po roku 1929 miał wymiar większy niż obecny?

  • 127. Data: 2009-03-24 19:08:18
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 24 Mar 2009 18:27:43 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

    > Wina banku, bo nadal bez powodu żąda spłacenia NATYCHMIAST całego kredytu.

    Czemu kłamiesz?
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 128. Data: 2009-03-24 19:11:24
    Temat: Re: Bank mówi dopłać
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

> [...]
    38,Bank_mowi__doplac.html

    > Niecały tydzień temu wielu na tej grupie mówiło "u nas to nie przejdzie",
    > "nie ma na to szans" , "to nie jest w interesie banków" itp.

    Już miesiąc temu ktoś pisał tu o Noble Banku i identycznych praktykach,
    więc trudno, by ktoś to negował tydzień temu.

  • 129. Data: 2009-03-24 19:16:00
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-03-24, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:

    [...]

    > Wina banku, bo nadal bez powodu żąda spłacenia NATYCHMIAST całego kredytu.

    Ale proszę zachowajmy merytoryczność dyskusji. Przede wszystkim banki
    NIE posuwają się _jeszcze_ do takich akcji (na razie grożą indywidualnym
    osobom, ale proponują też inne opcje). I druga rzecz - na pewno nie jest
    to działanie bez powodu.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 130. Data: 2009-03-24 19:24:19
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał

    > Naprawdę tak mocno odczuwasz obecny światowy kryzys?

    Osobiście jeszcze w ogóle go nie odczuwam, ale przypuszczalnie będę
    odczuwał już niedługo. I niestety nie będę wyjątkiem. Z racji tego, że
    pracuję w branży przemysłowej, gdzie kryzys siecze najbardziej, wiem, że
    wbrew temu, co się mówi i pisze o jakichś odwilżach, nadziejach, znakomitym
    PKB i raju dla inwestorów, najgorsze dopiero nas czeka. Nas, czyli całe
    społeczeństwo, żeby nie było wątpliwości. Łącznie z panem Werbińskim :>
    Tak, jak paręnaście miesięcy temu wszyscy myśleli, że kryzys dotknie tylko
    USA, tak teraz sporo naiwnych myśli, że kryzys dotknie tylko część
    społeczeństwa. Nic bardziej mylnego, ale na tej grupie chyba nie muszę
    tłumaczyć oczywistości.

    Dla mnie kryzys to dylemat czy zwolnić ludzi pracujących ze mną od samego
    początku czy pozwolić im zostać mimo cholernych trudności. Czy pozwać
    stałego i dobrego klienta do sądu, bo "wisi" mi paręset tysięcy nie ze
    swojej winy czy jeszcze poczekać (jak długo?), choć ledwo wysupłam na
    wypłaty i podatki. _TO_jest dla mnie kryzys, a nie fakt, że nie wyjedziemy
    w tym roku na wakacje.

    > Myślę, że w Polsce mieliśmy bardziej _nas_ dotykające kryzysy.

    Mamy kryzys GLOBALNY, a to "trochę" inny wymiar, niż kryzys w Polsce, gdy
    zawsze można (było) liczyć na pomoc z zagranicy. Na czyją pomoc teraz można
    liczyć w sytuacji ekstremalnej, jeśli wszyscy jedziemy na tym samym wózku?