    From: Andrzej <a...@p...de>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bank mówi doplac
    Date: Sun, 03 May 2009 11:56:32 +0200
    <gqafkv$scp$1@atlantis.news.neostrada.pl> <zipytfq39o0p$.dlg@piki.fixed>
    <gqaie5$h1e$1@nemesis.news.neostrada.pl> <epi10u6goc3b$.dlg@piki.fixed>
    <gqaitf$hot$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gqaluf$asm$1@news3.onet>
    <gqb61m$r05$3@news3.onet> <s...@t...ceti.pl>
    <gqb7d4$vi1$1@news3.onet> <s...@t...ceti.pl>
    <gqbj42$78s$1@news3.onet> <s...@t...ceti.pl>
    <gqblpc$g0j$2@news3.onet> <s...@t...ceti.pl>
    <gqbogi$o2h$1@news3.onet> <s...@t...ceti.pl>
    <gqbquv$bvc$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gqrfmg$ifi$1@news.task.gda.pl>
    <gqri2h$lr9$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gsve5a$5jn$1@news.telbank.pl>
    <gtg3lc$h08$2@nemesis.news.neostrada.pl> <gtgpal$jln$1@news.telbank.pl>
    <gth85n$87f$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gti8pb$loc$1@news.telbank.pl>
    <gtibrj$cpf$1@news.wp.pl> <gtiija$m8o$1@news.telbank.pl>
    <gtik88$hgh$1@news.wp.pl>

    Użytkownik MK napisał:
    > "Andrzej" <a...@p...de> wrote in message
    > Moze... kredytobiorca dojdzie do wniosku, ze wartosc ktora zaplacil jest
    > za wysoka i nie bedzie splacal kredytu w wysokosci 500 tys, gdy na rynku
    > moze kupic identyczne mieszkanie za 250 tys. Nawet ja poczytasz co tu
    > jest pisane to zauwazysz, ze takie mysli przechodza ludziom przez
    > glowe... w chwili obecnej nie jest to az takie zagrozenie, ale banki
    > musza wczesniej dzialac, zeby sie przed nim zabezpieczyc...
    a zabezpieczenia umowy kredytowej w formie weksla czy bankowy tytuł
    egzekucyjny?
    z tego spokojnie bank moze wejsc na mieszkanie za 500 kPLN jak i za to
    drugie za 250 kPLN.
    > Bank oczywiscie wypowie umowe gdy beda ku temu przeslanki...
    > Bzdury piszesz.
    eee tam.
    > Ustawowym obowiazkiem banku jest chronienie depozytow,
    > zadne prawo nie narzuca koniecznosci "zarabiania" czy udzielania
    > kredytow. Jak w ogole rozumiesz to "zarabianie"? Cashflow? P&L? Czy moze
    > jeszcze cos innego?
    nie muszę chyba tłumaczyć co rozumiem przez "zarabianie"? (nadwyżkę
    przychodów nad kosztami)
    po co wg ciebie akcjonariusze tworzą bank? żeby realizować zapisy ustawy
    prawo bankowe? czy żeby zarobić trochę kasy? masz rację, że musi chronić
    - jak tego nie będzie robił straci pozwolenie na działnośc bankową i nie
    będzie mógł zarabiać kasy.
    > I tu sie mylisz, bank jako instytucja zaufania publicznego musi dzialac
    > etycznie, bo inaczej utraci to zaufanie,
    bank, podobnie jak każde inne przedsiębiorswto - jak straci zaufanie
    klientów straci możliwość zarabiania i wypadnie z rynku.
    > depozytariusze beda chcieli
    masz na myśli deponentów?
    > wycofac pieniadze i utraci plynnosc.
    jw
    > Wtedy umowami kredytowymi zajmie
    > sie syndyk, a on juz nie bedzie mial tak zwiazanych rak jak syndyk :).
    > Kwestia umowna jest tylko to co jest lub nie jest etyczne.
    dokładnie - wsztystko jest spisane w ustawie i umowach kredytopwych