  • Data: 2009-05-03 08:51:29
    Temat: Re: Bank mówi doplac
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    news:874ow2a9lc.fsf@alfa.kjonca...

    > Ale zaraz, podobno musi utworzyć rezerwy na to co jest
    > 'niezabezpieczone', tak? jesli tak, to czy przy wyższej marży tego typu
    > rezerw nie musi tworzyć? Co mu to zmienia? A jeśli nie to po co cała ta
    > dyskusja?

    Rezerwy mozna tworzyc z tego co sie ma.

    > A jeśli nie ma?

    Jesli nie ma to wlasnie placi wyzsza marze, bo i ryzyko jest wyzsze.

    > Bo może regulator wyszedł z założenie że w bankach są (powinni być)
    > profesjonaliści którzy tego typu wyliczenia powinni zrobić wcześniej?

    Przeciez robili i teraz tez robia tylko ludzie z nominacji politycznej chca
    zeby wyborcy nie narzekali i uniemozliwiaja wprowadzenie zmian.

    > Taak, tylko że podobna sytuacja (Libor vs faktyczne oprocentowanie
    > pożyczek) jest
    > na zachodzie. Też winny polski regulator?

    Hehe... tyle, ze oni byli kilka krokow przed nami i ta sciezka ich
    doprowadzila do nikad. A nasz o wiele zdrowszy system pcha sie teraz na ta
    sama droge, zamiast uczyc sie na bledach innych.

    > I cały czas nie mam odpowiedzi na pytanie, gdzie byli ci specjaliści od
    > ryzyka w czasie _udzielania_ kredytu?

    Ty jakim jestes specjalista? Na ile nal wprzod potrafisz przewidziec w
    swojej dziedzinie zmiany? Tak naprawde nie interesuja mnie kredyty, bo
    obecnie z nich nie korzystam, mam za to juz jakis swoj maly majatek i nie
    chce sie nim dzielic ani z kredytobiorcami, ani z panstwem. Dlatego nie
    akceptuje zmian obciazajacych mnie dodatkowym ryzykiem. Wystarczy, ze z
    moich podatkow ma byc oplacana czesc kredytow bezrobotnych (co potrafie
    zaakceptowac, ale ograniczania mozliwosci zarzadzania prywatna firma juz
    nie).

    Ciekawe czy znowu bedziesz pytal dlaczego niczego nie zrobiono jesli sie
    wszystko zawali...

    MK