    From: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bank mówi doplac
    Date: Sun, 03 May 2009 10:12:31 +0200
    <s...@t...ceti.pl> <gqblpc$g0j$2@news3.onet>
    <s...@t...ceti.pl> <gqbogi$o2h$1@news3.onet>
    <s...@t...ceti.pl>
    <gqbquv$bvc$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gqrfmg$ifi$1@news.task.gda.pl>
    <gqri2h$lr9$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gsve5a$5jn$1@news.telbank.pl>
    <gtg3lc$h08$2@nemesis.news.neostrada.pl> <gtgpal$jln$1@news.telbank.pl>
    <gth85n$87f$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gti8pb$loc$1@news.telbank.pl>
    <gtibrj$cpf$1@news.wp.pl> <gtiija$m8o$1@news.telbank.pl>
    <gtik88$hgh$1@news.wp.pl> <8...@a...kjonca>
    <gtjfvt$1fi$1@news.wp.pl> <8...@a...kjonca>
    <gtjhsk$2gb$1@news.wp.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Moze podwyzszyc marze, a dodatkowa kase zarezerwowac na pokrycie strat
    > kredytowych.

    Ale zaraz, podobno musi utworzyć rezerwy na to co jest
    'niezabezpieczone', tak? jesli tak, to czy przy wyższej marży tego typu
    rezerw nie musi tworzyć? Co mu to zmienia? A jeśli nie to po co cała ta
    dyskusja?

    > Nie robic nic poza modleniem sie zeby klient splacal? Nie rozumiem
    > jaki w takim przypadku klient ma problem z dodatkowym zabezpieczeniem,
    > np. przez obciazenie innej nieruchomosci (zakladamy, ze ja ma)... A

    A jeśli nie ma?

    > zrobic sie to niemal problem narodowy, bo regulator posunal sie do
    > szantazu zeby banki nie podejmowaly zadnych ruchow. Zrobil to kosztem

    Bo może regulator wyszedł z założenie że w bankach są (powinni być)
    profesjonaliści którzy tego typu wyliczenia powinni zrobić wcześniej?

    [...]

    > placic za depozyty detaliczne po 6-7%, gdy teoretycznie WIBOR jest
    > ponizej 4%. Jak mozna zaufac bankowi jesli inne banki sobie nie ufaja?

    Taak, tylko że podobna sytuacja (Libor vs faktyczne oprocentowanie pożyczek) jest
    na zachodzie. Też winny polski regulator?

    I cały czas nie mam odpowiedzi na pytanie, gdzie byli ci specjaliści od
    ryzyka w czasie _udzielania_ kredytu?

    KJ

    --
    Zanim wlaczysz komputer, zastanow sie: Czy jestes absolutnie pewien(na), ze nie
    jest podlaczany do wyrzutni rakiet?