  • 11. Data: 2002-04-11 13:10:20
    Temat: Re: Bank Informacji Kredytowej a operatorzy GSM
    Od: "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>

    Użytkownik "JR" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:ktsabuk3k0h0bboi1o9j7iqnkmjq8o805d@4ax.com...

    > hmmm... a czy taki szary czlowiek z ulicy moze sie dowiedziec co maja
    > ciekawego napisane o nim samym?

    Oto co przed chwilą przeczytałem na stronie głównej BIK:

    "Osoba prywatna ma prawo raz na 6 miesięcy zwrócić się do BIK S.A. z
    wnioskiem w celu sprawdzenia swoich danych osobowych "

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof Maj

  • 12. Data: 2002-04-11 13:17:17
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org> napisał w wiadomości

    > Oto co przed chwilą przeczytałem na stronie głównej BIK:
    >
    > "Osoba prywatna ma prawo raz na 6 miesięcy zwrócić się do BIK S.A. z
    > wnioskiem w celu sprawdzenia swoich danych osobowych "

    Imie, nazwisko, data urodzenia, adres itp... Ale ja to wszystko juz wiem ;)
    Nalezy prosic raczej o ujawnienie wszytkich danych, i zamiast na UODO
    powolac sie na Konstytucje.

    Maciej

    --
    FAQ news://pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl

  • 13. Data: 2002-04-11 14:22:48
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Odmowa udzielenia kredytu nie wymaga żadnych wyjaśnień, jest to zwykle
    > napisane w umowie/regulaminie. Bank jest geszeftem,jak każdy inny, nie
    > instytucją rządową i nie ma obowiązku informowac klienta, dlaczego nie
    > chce z nim robić niektórych lub wszystkich iteresów.
    > Pamiętaj, że w kłopotach nie powinno się liczyć na bank - może to jest
    > odpowiedź?

    Ale ja to wiem. Mi tylko chodzi o to, że klienta często spławia się nie dając szans
    na
    sprostowanie mylnych informacji w które zaopatruja się banki. Bank może napisać, że
    miał
    takie widzimisię, ale niech napisze a nie wprawia klienta w stan zakłopotania, bo
    gdzieś w
    jakiejś instytucji mają jakieś dziwne dane- klient nawet nie wie w jakiej i czy te
    dane są
    przechowywane legalnie.
    Jak bank napisze rzeczowo, że odmówił bo nie podoba się facjata klienta, to najwyżej
    można
    się obrazić i obracając na pięcie odejść- nikt banku nie zmusi do udzielenia kredytu
    jasne). Dajmy tylko szansę klientowi na sprostowanie nieprawdziwych danych podając
    powód
    odrzucenia wniosku i źródło informacji jeśli takie jest.
    To wszystko- nic więcej.
    Grzegorz

  • 14. Data: 2002-04-11 14:32:47
    Od: <p...@p...com>

    > Imie, nazwisko, data urodzenia, adres itp... Ale ja to wszystko juz wiem ;)
    > Nalezy prosic raczej o ujawnienie wszytkich danych, i zamiast na UODO
    > powolac sie na Konstytucje.
    >
    > Maciej

    czy to znaczy, że wysyłając zapytanie do BIKu nie dowiemy się "co na nas mają"
    i dostaniemy tylko imię, nazwisko itp itd???

  • 15. Data: 2002-04-11 14:47:14
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik <p...@p...com> napisał w wiadomości

    > czy to znaczy, że wysyłając zapytanie do BIKu nie dowiemy się "co na nas mają"
    > i dostaniemy tylko imię, nazwisko itp itd???

    http://groups.google.com.pl/groups?hl=pl&threadm=73c
    d.00002181.3c7bce95%40newsgate.onet.pl&rnum=4&prev=/
    groups%3Fq%3Dbik%2Bgroup:pl.biznes.banki%26hl%3Dpl%2
    6selm%3D73cd.00002181.3c7bce95%2540newsgate.onet.pl%
    26rnum%3D4

    Maciej

    --
    FAQ news://pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl

  • 16. Data: 2002-04-11 17:15:46
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Grzegorz wrote:

    > Ale ja to wiem. Mi tylko chodzi o to, że klienta często spławia się nie dając szans
    na
    > sprostowanie mylnych informacji w które zaopatruja się banki. (...)

    Masz całkowitą rację. Wielu bankowcom wydaje się, że bank to nie
    interes, jak inne, tylko jakaś rządowa instytucja. Nie oczekuj zbyt
    wiele od utrzymujących się z lichwy.

    Jak zawsze złośliwy:)

    Dogbert

  • 17. Data: 2002-04-11 18:45:16
    Od: No Name <v...@w...pl>

    KOmiX wrote:

    > Niekoniecznie. Mnie zablokowali (Idea) po... 7. dniach od terminu zaplaty
    > (poprzednie rachunki ZAWSZE oplacalem w terminie) :-(

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > A jakiej sieci? GSM???

    Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać:)

    Catbert

  • 18. Data: 2002-04-14 16:38:46
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 11 Apr 2002 12:46:58 +0200, "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Przecież może sie zdarzyć, że w bazie danych jest błąd, a nie każdy klient jest
    >uświadomiony gdzie i u kogo szukać i żądać sprostowania.

    Tak BTW, sprawdzal ktos juz jak w praktyce wyglada korygowanie przez
    klienta blednych danych w BIKu ? Bo bledy rzeczywiscie sie tam
    zdarzaja.

    A co do glownego pytania, to w _Biurze_ Informacji Kredytowej nie ma
    danych od operatorow GSM.
    Banki moga wymieniac sie informacjami na podstawie Prawa Bankowego
    wiec poki co takiej wymiany instytucje nie podlegajace Prawu Bankowemu
    prowadzic nie moga bez zgody klienta.

    Sa natomiast w BIKu nie tylko informacje o zaciagnietych kredytach ale
    i poreczeniach, kredytch juz splaconych (wraz z historia splat) a
    takze o zapytaniach skladanych przez inne banki.
    Moze byly kiedys opoznienia nie tylko w placeniu rachunkow za
    telefon ?

    PS tez uwazam, ze przy odmowie bank powinien (chodziaz nie musi) podac
    chodziaz ogolna przyczyne (BIK, brak zdolnosci, decyzja systemu
    scoringowego itp)

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl