    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: BZWBK 70 -- osttania edycja Konta Godnego Pogardy
    Date: Fri, 1 Aug 2014 14:59:10 +0200

    "J.F." 53db6af6$0$2240$6...@n...neostrada.pl

    > Wymienialny.

    > http://allegro.pl/termostat-do-lodowki-polar-cz235-2
    80-300-340-ts177-i4414191865.html

    > Do pewnego stopnia nawet naprawialny, ale 25 zl nie warto.

    > przeciez widzisz ze na konektorki.

    A co ze zwiniętym drutem? Po prostu zwisa
    [i powiewa na chłodzie] czy jest do czegoś
    przymocowany? Jeśli termostat wymienia się
    razem z drutem a drut po prostu zwisa -- OK.

    Uznałem, ze drut trzeba odlutować od termostatu.
    (i przylutować do nowego)

    Ale nawet jeśli zwisa -- nowy łatwo doprowadzić do zwisu?
    Drut łatwo wyciągnąć, ale trudno wepchnąć.

    -=-

    Mam już dwa typu nowej lodówki:

    http://www.candy.pl/produkt/1435-cfo_195_1_e 999 pln
    http://www.ceneo.pl/13031133#tab=reviews 649 pln

    Mam dziurę w szafce: 123 cm jeśli wywale górną półkę
    87 cm bez wywalania tej półki
    57 cm szerokości, ale jeśli
    szafka zamknie się na swoich zawiasach, to te
    zawiasy pochłoną około 2.5 cm; jeśli szafka
    zamknie się na zawiasach lodówki, cała szerokość
    szafki (57 cm) będzie dla lodówki [a ja bedę maił
    masę problemów zwiazanych z takim cudem czerpanym
    od bogaczy, ale implementowanym biedakom; brak
    precyzji sprawia, że tak zabudowana lodówka
    sprawia problemy różne]
    50 cm głębokości półki pod lodówką
    na tej półce (a raczej na takich dwóch, lezących jedna
    na drugiej) spoczywa [w pokoju? -- w kuchni] lodówka
    6 cm za tą półką w kierunku ściany
    czyli lodówka musi mieć mniej niż 56 cm głębokości
    te 6 cm to komin, którym wędruje rozgrzane powietrze,
    wlokąc za sobą masy kurzu, którego po kilkunastu latach
    starczyłoby na zupełne zapełnienie worka sporego odkurzacza

    Lodówka Amici ma więcej niż 87 cm -- bo kiedyś Amica produkowała
    lodówki wysokie na 123 cm i na niespełna 87... Teraz ma nieco
    wyższe niż 87 cm...

    Ale część tej wysokości to blacha eLkształtna, której pionową
    część mogę wyrzucić niejako na zewnątrz szafki, przez co zyskam
    niemal 1 cm!!! Geniusz tego rozwiązania jest aż nazbyt widoczny!!!

    Nowe lodówki są (moim zdaniem) wykonane z wysokogatunkowego,
    prasowanego i ślicznie lakierowanego końskiego lub krowiego
    (nie znam się na tym) gówna.

    ______________
    półka górna
    ______________|
    -------------.| <-- to rzucenie okiem z boku

    Zobaczmy, jak zmieni się opis po drobnych korektach:
    To rzucenie okiem, zboku.
    'Zbok' to inaczej zboczeniec. W mowie potocznej trudno
    o interpunkcję czy rozdzielające spacje.

    Poziome krechy ciągłe to półka.
    Przerywana krecha ciągła to góra lodówki.
    Pionowe dwie to blacha stercząca pionowo na około 1 cm.
    Pionowe trzy ściana (drzwi) przednia lodówki.

    Stercząca blacha ma grubość nie większą niż 1 mm -- luz
    pomiędzy drzwiami szafki a reszta szafki to około 5 mm,
    ale producent szafki popełnił drobny (około 0.5 mm) błąd
    i półka wystaje lekko z szafki, co jest w tym wypadku
    niekorzystne...

    _________________________
    _________________________|
    | ^ |
    | | |
    <-->| 5 |
    6 | 7 | <-- a rzut z góry
    c |<--- 50 cm ------->|
    m | | |
    | c |
    | m |
    | | |
    ____|_____________v_____|.
    _________________________|

    I rzut z przodu:

    ._________________________.
    | |
    | |
    | |
    |<-------- 57 cm -------->|
    | |
    |_________________________|
    |_________________________|
    | | |
    | | |
    | | |
    | L | |
    | o | |
    | d |
    | ó | 8
    | w | 7
    | k |
    | a | c
    | A |
    | m | |
    | i | |
    | c | |
    | a | |
    | | |
    | | |
    |_________________________| v
    | na tym stoi lodówka |
    |_________________________| <-- dwie półki
    |_________________________| gruba, solidna na górze
    | |
    | |
    | |

    Innym genialnym rozwiązaniem jest wyfrezowanie rowków pod nóżki lodówki.
    Takie nóżki są 4 i każda ma około 8 mm wysokości.

    Mogę też wywalić jedną z dwóch półek pod lodówką,
    jednak mam wrażenie, że górna jest wzmacniająca,
    choć wygląda jak ozdobno-dystansująca... [dystalna?]

    Wzmocnić mocowanie półki dolnej mogę za pomocą blach
    zabranych ze starej lodówki... Ale czy wystarczy wzmocnienie
    samego mocowania cienkiej półki? Czy cienka półka nie złamie się?...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'