  • 1. Data: 2005-06-28 19:49:28
    Temat: BPH - nowa fukncjonalosc SEZ@M poprawa bezpieczenstwa
    Od: Sebastian Maliszczak <b...@c...krakow.pl>

    BPH jednak sie czegos uczy, wracaja do maskowania hasla i wprowadzaja
    nowa funkcjonalnosc przy podpisach kluczem przechowywanym na serwerze,
    weryfikacja za pomoca kodow wysylanych smsem na zaufany numer telefonu
    (ciekawe czy platne)

    Data wysłania wiadomości: 28-06-2005
    UWAGA! Zmiany w logowaniu do Systemu Internetowego Sez@m
    Szanowni Państwo,

    uprzejmie informujemy, że w najbliższym czasie Bank BPH planuje
    modyfikację procesu logowania do Systemu Internetowego Sez@m, w zakresie
    sposobu wprowadzania Hasła.

    Po wprowadzeniu modyfikacji logowanie będzie odbywało się na dwóch
    następujących po sobie ekranach (a nie jak dotychczas na jednym):
    - pierwszy ekran (formularz do wpisania Identyfikatora) - należy podać
    Identyfikator w dotychczasowej postaci;
    - drugi ekran (formularz do wpisania Hasła) - zamiast wprowadzania
    pełnego Hasła trzeba będzie podać wybrane losowo przez System znaki z
    obecnie używanego Hasła (tzw. Hasło maskowane).

    Pragniemy podkreślić, że wprowadzenie powyższej zmiany nie wymaga
    żadnych dodatkowych czynności ze strony Użytkowników Systemu
    Internetowego Sez@m.

    Dodatkowe zabezpieczenia transakcji

    W dalszej kolejności Bank BPH planuje wprowadzenie dodatkowych
    zabezpieczeń transakcji podpisywanych kluczem elektronicznym, zapisanym
    w repozytorium Banku. Będą to specjalne kody przesyłane w postaci
    wiadomości SMS (Kod SMS) na wskazany przez Użytkownika numer telefonu
    komórkowego. W związku z tym niezbędne będzie podanie zaufanego numeru
    telefonu do przesyłania Kodów SMS. Przeznaczony do tego celu formularz
    zostanie udostępniony w Systemie Sez@m od połowy lipca br.

    W przypadku korzystania z klucza zapisanego na lokalnym nośniku
    Użytkownika (np. dysk, dyskietka, pendrive, płyta CD), używanie Kodów
    SMS nie będzie wymagane.

    Szczegółowe informacje oraz dokładna data wdrożenia zmian będą dostępne
    na stronach internetowych Banku
    http://www.bph.pl/pl/kanaly_elektroniczne/bezpieczen
    stwo/nowe_funkcje
    oraz pod numerem telefonu: 0 801 801 401*.

    * opłata jak za połączenie lokalne

    --
    Sebastian Maliszczak

  • 2. Data: 2005-06-28 19:55:54
    Od: "some1" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Maliszczak" <b...@c...krakow.pl> napisał w
    wiadomości news:d9s9ie$aq3$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
> [...]
    > nowa funkcjonalnosc przy podpisach kluczem przechowywanym na serwerze,
    > weryfikacja za pomoca kodow wysylanych smsem na zaufany numer telefonu

    mam nadzieje ze to ustrojstwo z okienkami bedzie tylko przy logowaniu, bo
    nie mam zamiaru wyliczac sobie ktora literka w ktore okienko gdy czasami
    sekundy cenne.( m@kler)

  • 3. Data: 2005-06-28 19:57:31
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Sebastian Maliszczak <b...@c...krakow.pl> wrote:

> [...]
    > nowa funkcjonalnosc przy podpisach kluczem przechowywanym na serwerze,
    > weryfikacja za pomoca kodow wysylanych smsem na zaufany numer telefonu

    Mnie bardziej interesuje, czy będą wymagali polskiego numeru telefonu, a
    jeśli tak, to na jakiej podstawie :)

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 4. Data: 2005-06-28 20:04:24
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > Mnie bardziej interesuje, czy będą wymagali polskiego numeru telefonu, a
    > jeśli tak, to na jakiej podstawie :)

    Z tej informacji bardziej wynika że będzie to dodatkowa opcja.
    Ale wydaje mi się ze przedrostek +48 będzie obowiazkowy

    Darek

  • 5. Data: 2005-06-28 20:09:22
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Darek <00darek@no_spam.poczta.onet.pl> wrote:

    > Z tej informacji bardziej wynika że będzie to dodatkowa opcja.

    Zobaczymy.

    > Ale wydaje mi się ze przedrostek +48 będzie obowiazkowy

    Domyślam się. Ciekawe jednak, czy zawrzą coś na ten temat w jakiejś
    umowie/aneksie/regulaminie :)

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 6. Data: 2005-06-28 20:11:54
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Sebastian Maliszczak napisał:

> [...]
    > nowa funkcjonalnosc przy podpisach kluczem przechowywanym na serwerze,
    > weryfikacja za pomoca kodow wysylanych smsem na zaufany numer telefonu

    No, jak sie nawet takie g... jak BePeHahaha sie ruszylo, to najwyzszy
    czas na poprawe bezpieczenstwa w Millenecie.

    Bartol

  • 7. Data: 2005-06-28 20:26:29
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > Domyślam się. Ciekawe jednak, czy zawrzą coś na ten temat w jakiejś
    > umowie/aneksie/regulaminie :)

    Nie sądzę ze będzie to konieczne. Dostaniesz wybór - klucz na serwerze
    banku+kod sms lub klucz lokalnie

    Darek

  • 8. Data: 2005-06-28 21:02:51
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Bartol Partol napisał(a):
    > No, jak sie nawet takie g... jak BePeHahaha sie ruszylo, to najwyzszy
    > czas na poprawe bezpieczenstwa w Millenecie.

    Tylk błagam nie pisz że jednak postanowiłeś zatrzymać to konto :)

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 9. Data: 2005-06-28 21:19:52
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Marcin Nowakowski napisał:

    > Tylk błagam nie pisz że jednak postanowiłeś zatrzymać to konto :)

    Hehehe, nie boj sie, nic z tego. BePeHahahaha idzie do odstrzalu.

    Bartol

  • 10. Data: 2005-06-28 21:24:39
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Bartol Partol wrote:

    > Hehehe, nie boj sie, nic z tego. BePeHahahaha idzie do odstrzalu.

    Za wymyślenie "BePeHahaha" powinni Cię uhonorować dożywotnio bezpłatnym
    kontem ;-)))

    przyszłość/ Woody Allen