  • 41. Data: 2005-06-29 07:14:01
    Temat: Re: BPH czesc 3.. ;-)
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 28 Jun 2005 23:00:39 +0200, Marcin Nowakowski napisał(a):

    > A jakie opłaty wprowadzono w ostatnim czasie?

    W ostatnim czasie - po cichu zlikwidowano promocję polegającą na traktowaniu
    przelewów z KK jak transakcji bezgotówkowych.

    Z innych kwiatków - słynne 2,50 kary za nieużywanie, drastyczne zwiększenie
    minimalnej prowizji w bankomatach zagranicznych...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 42. Data: 2005-06-29 07:21:09
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Marcin Nowakowski wrote:
    [...]

    > Efekt taki sam, ale chyba nie podpisywałeś umowy mając nadzieję że
    > promocje są dożywotnie?:)

    Obrażasz mnie sugerując, że ja podpisałbym jakąkolwiek umowę z BPH.
    Poza tym. Operatorzy telekomunikacyjni stosują "promocję' bo tak lepiej
    prawnie (nie trzeba się tłumaczyć przed urtipem, ze zmiany cennika),
    więc być może banki z jakichś względów stosują również stałe promocje?
    KJ

  • 43. Data: 2005-06-29 07:42:01
    Od: "mm" <j...@c...barg.sv>

    Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl> wrote:
    > Efekt taki sam, ale chyba nie podpisywałeś umowy mając nadzieję że
    > promocje są dożywotnie?:)

    Nie. Ale nikt nie przypuszczał, ze chwile po ogłoszeniu fuzji z UniBandito
    ..... skończą sie promocje :))

  • 44. Data: 2005-06-29 08:29:01
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 28 Jun 2005 17:12:26 +0200, Janusz - Vahanara napisał(a):
    > Nastał nam piękny 28 czerwiec 2005 roku,
    > kiedy to Jacek Osiecki posłał(a) w świat wiadomość

    > Dlaczego chcesz korzystać z usług tylko jednego banku?

    Korzystam też z usług innych banków - w raffim mam KK ;)

    Ale nie bardzo widzę sens w utrzymywaniu takiego BPH jako konta
    "posiłkowego" - trochę za drogo jak na taką zabawę ;) W BPH mam w miarę
    sensownie oprocentowane wygodne lokaty i darmową KK...

    Pozdrawiam,

  • 45. Data: 2005-06-29 10:42:59
    Od: Janusz - Vahanara <"[invalid]tu_wstaw_mój_nick"@olimp.gapp.pl>

    Nastał nam piękny 29 czerwiec 2005 roku,
    kiedy to Jacek Osiecki posłał(a) w świat wiadomość

> [...]
    > "posiłkowego" - trochę za drogo jak na taką zabawę ;) W BPH mam w miarę
    > sensownie oprocentowane wygodne lokaty i darmową KK...

    Jeżeli nie chcesz wyrzucać w błoto kilkudziesięciu złotych rocznie (lub
    więcej), to zrezygnuj z BPH.

    OKO w Banku Śląskim lun eMax Plus w mBanku też są równie dobre, jak nie
    lepiej oprocentowane, a na dodatek prowadzone za darmowo.

    Darmową kredytówkę (skundlona VISA Classic, w zasadzie to powinna się
    nazywać VISA Electron kredytowa, bo płaska i bez możliwości płacenia w
    internecie) dostaniesz w Lukasie.
    Wydanie Visy Maksima gratis, pierwszy rok użytkowania grattis.
    Drugi i trzeci rok po 25 zł, ale w nagrodę za użytkowanie karty dostaniesz
    50 zł po pierwszej transakcji przeprowadzonej ta kartą, więc de facto od
    razu masz opłacone pełne trzy lata używania karty.
    Aha, jak na razie duży minus - ta karta nie ma podglądu przez internet.
    Może we wrześniu, bo w Lukasie zapowiadają od dawna nowy system.

    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 46. Data: 2005-06-29 11:59:00
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 29 Jun 2005 12:42:59 +0200, Janusz - Vahanara napisał(a):
> [...]

    > OKO w Banku Śląskim lun eMax Plus w mBanku też są równie dobre, jak nie
    > lepiej oprocentowane, a na dodatek prowadzone za darmowo.

    Za mBankiem jakoś nie przepadam - wolę darmowe przelewy.
    OKO - kapitalizacja jednorazowa, mBank - miesięczna. W BPH mam kapitalizację
    10-dniową.

    > Darmową kredytówkę (skundlona VISA Classic, w zasadzie to powinna się
    > nazywać VISA Electron kredytowa, bo płaska i bez możliwości płacenia w
    > internecie) dostaniesz w Lukasie.

    Dziękuję - chcę zwykłą kredytówkę, którą w razie czego będę mógł zapłacić
    choćby w żelazku :) Podgląd przez internet jest konieczny.
    Karta BPHowa daje możliwość darmowego korzystania tak długo, jak generuję
    standardowe obroty...

    Poza tym dla bezpieczeństwa potrzebuję min. 2 karty dwóch różnych banków,
    różnych organizacji płatniczych. Dlatego właśnie MC BPH i VC Rajfiego.

    Krótko mówiąc: na razie nadal widzę więcej problemów niż zysków ze zmiany
    banku...

    Pozdrawiam,

  • 47. Data: 2005-06-29 18:06:31
    Od: "Marcin_P." <n...@o...pl>

    Witam,

    > OKO - kapitalizacja jednorazowa, mBank - miesięczna. W BPH mam
    kapitalizację
    > 10-dniową.

    O co chodzi z tą kapitalizacją jednorazową na OKO ?

  • 48. Data: 2005-06-29 18:46:41
    Od: Janusz - Vahanara <"[invalid]tu_wstaw_mój_nick"@olimp.gapp.pl>

    > Za mBankiem jakoś nie przepadam - wolę darmowe przelewy.
    mBank nie służy do przelewów.

    > OKO - kapitalizacja jednorazowa, mBank - miesięczna. W BPH mam kapitalizację
    > 10-dniową.
    Ale, popraw, jeżeli sie mylę, do tej dziesięciodniowej lokaty musisz mieć w
    BPH drogie konto. OKO można mieć bez RORu (eMaksa też).

> [...]
    > choćby w żelazku :) Podgląd przez internet jest konieczny.
    > Karta BPHowa daje możliwość darmowego korzystania tak długo, jak generuję
    Z kredytówkami to jest - IMHO - tak, że jeżeli cię na nie stać, to oznacza,
    że tak naprawdę ich nie potrzebujesz. A kto w kółko ciągnie na debecie,
    zamiast podwyższać limity powinien zacisnąć pasa z wydatkami.
    Od kilkunastu lat pracuję, prowadzę też własną działalność. Zjeździłem
    kawałek świata od dobrego hotelu zimą w Austrii turystycznie, po reportaże
    w Bośni kilka miesięcy po wojnie. Jeszcze mi się nie zdarzyło, bym
    ***musiał*** korzystać z wypukłej karty kredytowej. Owszem, może sie
    przydać, ale tyle z niej pożytku, ile gadżetu.
    Oczywiście cały czas zakładam, że właściciel karty pieniądze ma. ;-)

    > Poza tym dla bezpieczeństwa potrzebuję min. 2 karty dwóch różnych banków,
    > różnych organizacji płatniczych. Dlatego właśnie MC BPH i VC Rajfiego.
    Rumsfeld kataklizm planuje?! ;-)
    Pierwszy silnik finansowy: gotówka w portfelu.
    Drugi: karta debetowa.
    Trzeci: karta kredytowa.
    Czwarty: tym razem kumple postawią to piwo. ;-)
    Piąty: druga karta Electron. W końcu trzeba być zabezpieczonym, bo a nóż
    znów we Wrocławiu burza na tydzień bank zaleje.

    Moje finanse to nie misja Apollo na Księżyc.
    Szóstego silnika w postaci kredytówki Maestro nie potrzebuję.

    > Krótko mówiąc: na razie nadal widzę więcej problemów niż zysków ze zmiany
    > banku...
    nie jestem niewolnikiem kart kredytowych.
    To nie bank robi mi łaskę, dając kartę, a ja bankowi, pozwalając czerpać te
    trzy procent prowizji (czy ile tam) z moich zakupów.
    Wcale nie tak dawno by założyć konto osobiste trzeba było deklarować stałe
    dochody i udowadniać, że się nie jest wielbłądem.
    Dziś wystarczy około 500 zł stałego dochodu i ma się kartę kredytową wydaną
    za darmo i bez żadnych opłat za prowadzenie.
    Pewnie w przyszłym roku banki będą dawać kredytówki każdemu, kto ma parę
    stów obrotu na koncie przez trzy miesiące.
    Już dziś taki Lukas swoim klientom daje kartę za okazaniem dowodu, bez
    jakichkolwiek zaświadczeń.

    Przy okazji, za rok oprocentowanie lokat będzie na tyle niskie, że średnio
    miesiąc z grace period, przez który pieniądze procentują na
    rachunku/lokacie da taki zysk, że na piwo nie starczy. Szkoda tracić czasu
    na zabawę.

    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 49. Data: 2005-06-29 21:28:27
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    mm napisał(a):
    > Nie. Ale nikt nie przypuszczał, ze chwile po ogłoszeniu fuzji z
    > UniBandito ..... skończą sie promocje :))

    Ona się skończyła wcześniej, z tego co pamiętam :)

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 50. Data: 2005-06-29 21:37:08
    Od: PshemeK <p...@o...pl>

    Jacek Osiecki napisał(a):

    > W ostatnim czasie - po cichu zlikwidowano promocję polegającą na traktowaniu
    > przelewów z KK jak transakcji bezgotówkowych.

    Z tego co pamiętam promocja była wiele razy przedłużana, ale za każdym
    razem podawano kolejny termin jej zakończenia.
    Twoja wypowiedź (a przynajmniej cytowana część) jest w stylu "jak się
    chce uderzyć psa, to kij się zawsze znajdzie"

    Pozdrawiam,

    PshemeK