    From: woy <w...@g...CIACH.TO.rubikon.ORAZ.TO.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: BIK szaleje
    Date: Sun, 15 Feb 2004 02:02:26 +0100

    Dnia 2004-02-15 00:51, niejaki(a) Tomasz Waszczynski naskrobał(a): :

    > Problem w tym, że przesłanki uczciwości są względne. Jak już ktoś pisał:
    > żaden problem, aby uznać (tzn. pracownik banku uzna), że jeśli płacisz
    > ostatniego dania terminu, a czasem wykorzystujesz prawa z KC (jeśli termin
    > płatności przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, to termin upływa dnia
    > następnego), to jesteś słabo uczciwy i kredytu nie dostaniesz. I możesz im
    > skoczyć. Zadecydował System.

    Rany boskie, czy Ty już dyskutujesz dla samej dyskusji? Zakładasz, że
    banki i ich pracownicy to banda przestępców? Z jakiego powodu miałby
    pracownik banku łamać obowiązujące w Polsce prawo (Kodeks Cywilny, Prawo
    Bankowe)? Przecież kredyt dostaje się nie na gębę, tylko na podstawie
    umowy, gdzie jest ściśle, co do dnia określony terminarz spłaty! I
    obowiązuje KC! Wszystkich! Czemu pracownik mialby w ogóle oceniać źle
    czy dobrze datę spłaty kredytu zgodną z umową? Przepraszam, ale to jest
    bredzenie.

    > Ależ nikt tego nie kwestionuje w tym wątku. Protesty są jedynie przeciwko
    > zbieraniu danych do niczego niepotrzebnych. Chciałbyś, żeby pan Kazio z
    > banku, Twój sąsiad, wiedział, że masz inną kartę kredytową, którą kupujesz
    > różne rzeczy? To czasem może być gorsze niż tajemnica korespondencji.

    Dane o rzetelności kredytobiorcy uważasz za niepotrzebne? Niepotrzebna
    jest wiedza, czy klient wykorzystuje kredyt na to, na co go dostał? Czy
    pieniędzy na splatę nie wykorzytuje na wycieczkę na Seszele? I dlaczego
    z góry zakładasz, że bankowcy to przestępcy? Ujawnienie tych informacji
    osobom trzecim (panu Kaziowi), to złamanie tajemnicy bankowej -
    przestępstwo wobec Prawa bankowego. Za to jest prokurator.

    > Obecnie banki w zasadzie nie odpowiadają w żaden sposób za dane,
    > jakie pakują do baz danych BIK i nie ponoszą konsekwencji za swoje
    >
    > I tu jest pies pogrzebany. Najpierw niech BIK poprawi to co jest po stronie
    > _banków_, a potem, jeśli będzie taka potrzeba, możemy się zacząć zastanawiać
    > jak rozwinąć system informacji kredytowej, bo nasze społeczeństwo, to w
    > złodzieje i trzeba się chronić. Nie można jednak pozwolić na to, by banki
    > swoją nieudolność ukrywały i powiększały jedynie ilość zbieranych
    > informacji.

    Przepraszam, jakie Ty masz w tej dziedzinie doświadczenia? Dużo znasz
    tych 'błędów' popełnionych przez banki w rejestracji danych w BIK? Bo ja
    nie słyszałem. Że jest to możliwe teoretycznie? Najpierw niech wydarzą
    sie jakieś istotne fakty, a potem narzekaj.

    --
    woy

    'Jeżeli chcesz fabuły, to przed zamordowaniem
    jakiejś postaci zawsze możesz z nią porozmawiać'
    [Feanor, prgkr]