    From: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: BIK szaleje
    Date: Sun, 15 Feb 2004 01:04:29 +0100

    news:c0llmt$q72$2@news.onet.pl...

    > Jeżeli nie chcesz kredytu, to nie ma Cię w BIK.

    Ale przecież jeśli raz wziąłem kredyt, który spłaciłem, i więcej nie chcę,
    to w czasie tego spłacania bank zbierałby o mnie całą masę informacji. Preze
    BIK tłumaczy to koniecznością (sic!) zabezpieczenia banków przed
    nieuczciwymi kredytobiorcami. Oznacza to, że traktują mnie jako nieuczciwego
    zanim jeszcze poproszę o kredyt. Nie wiem jak ty, ale ja protestuję. Nawet
    Mikke nie kwestionuje domniemania niewinności.

    Tego

    > No i o to chodzi. Przecież nie proponuję Ci, żebyś udostępniał o sobie
    > jakieś dane, jeżeli nie chcesz pożyczyć pieniędzy. Natomiast informacja
    > o tym, że poprzedni kredyt spłaciłeś z "pomocą" komornika może być
    > jednak istotna dla oceny, czy powinno Ci się udzielić następnego.

    Ale my nie mówimy o zbieraniu informacji o egzekucjach, a o zbieraniu
    informacji o: "w bik-u będą przechowywane
    informacje o transakcjach bankowych większych niż jakiśtam limit"!
    Co to w ogóle ma do rzeczy???

    > Znowu przedstawiasz wszelkie możliwe i domniemane przyszłe nadużycia,
    > aby podważyć sens zbierania informacji o kredytobiorcach i potencjalnych
    > kredytobiorcach. A skąd wiesz, że centra autoryzacyjne/banki już tego
    > nie robią (nie sprzedają danych)? I co? Przestaniesz używac kart?

    Nie, ale nie dlatego, że mi to nie przeszkadza, a dlatego, że dane nie są
    analizowane w związku z innymi danymi. Poza tym, gdyby były, to banki nie
    zachowywałyby się tak idiotycznie przy oferowaniu kart. Marketing leży w tym
    względzie.

    Przed

    > A jeśli nieterminowo spłacasz kredyt tłumcząc się np. obniżeniem
    > dochodów i jednocześnie wydajesz spore kwoty płacąc kartą, to bank
    > zamiast zgadzać się na zrestrukturyzowanie kredytu może Ci go
    > wypowiedzieć. Dlaczego ma Ci iść na rękę, jeżeli oszukujesz?

    Jeśli chcę zrestrukturować, to bank może zażądać wszelkich papierków.
    Problem w tym, że ja mogę nie chcieć go restrukturować (bo nie), a bank i
    tak będzie posiadał informacje. Jak się bankowi nie podoba czas spłacania,
    to niech wypowie umowę (o ile spełnione są warunki tam określone).

    > Dlaczego nie? Kredyt nie jest niezbędny do życia.

    Powiedz to Amerykanom albo Brytyjczykom, a pomyślą, że nie wiesz co mówisz.
    Kredyt to podstawa funkcjonowania na wolnym rynku i w kapitalizmie.

    > Ale nie możesz żądać, aby wszyscy klienci byli traktowani tak samo,
    > niezależnie od stopnia swojej wiarygodności.

    Nie żądam. Protestuje przeciwko nadmiernemu zbieraniu informacji.

    > To dlaczego spada liczba kredytów nieregularnych? I dlaczego pojawiają
    > się posty na grupie typu "który bank nie sprawdza w BIK" ?

    Na pierwsze pytanie odpowiedziałem wcześniej. Na drugie: bo kredyt jest
    niezbędny do życia? Dla wielu tak.

    > Znowu jako argument przeciwko zasadzie zbierania danych podajesz to, że
    > -jest bałagan
    > -sądy nie działają

    Bo to jest bardzo ważne. Gdyby było idealnie, to innych argumentów trzeba by
    było używać. Nie jest i w związku z tym trzeba brać pod uwagę taką
    rzeczywistość jaką ona jest, a nie pomijać najistotniejsze fakty.

    > Już są pewnie rejestrowane ;-) Tylko o tym nie wiesz ;-)

    Szkoda, że banki też o tym nie wiedzą ;] Jakby jeden taki wiedział, to nie
    pozwoliłby mi na rezygnację z karty ;] A tak - pozbędzie się pewnie i konta.
    Bywa.

    > A może będzie tak: nie udzielimy Panu kredytu, bo Pan się spóźnia ze
    > spłatą i jednocześnie kupuje u jubilera ;-))) Niech Pana Provident
    > kredytuje ;-)

    Eech... :)

    > Jak dla kogo.

    Proste, że dla mnie :)