    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Awantura o pożyczkomaty w metrze....
    Date: Sat, 21 May 2016 08:00:22 +0000 (UTC)

    > Można nauczyć ludzi czytać ze zrozumieniem.

    Można próbować.
    Ale obawiam się, ze tendencja jest w druga strone, bo coraz wiecej ludzi
    nie rozumie co czyta.
    Ale nawet gdyby ta nauka była skuteczna w 100%, firmy i tak znajda sposób,
    jak pewne sprawy ukryc, umowy zamataczyc a pozyczk isprzedac marketingowo.
    Juz samo to, ze wiekszosc opłat to wcale nie sa odsetki, tylko opłaty
    dodatkowe etc.
    Uwazam, ze pomoc jest tutaj potrzebna, a biznes polegajacy na pozyczaniu na
    procent 100% i wiekszy to nie jest nic co nalezy chwalic i popierac.

    > A jak mimo to nie da rady, to trzeba machnąć ręką. Chcącemu nie dzieje
    > się krzywda.
    >
    > Inaczej dojdziemy do wniosku, że nad każdym postawimy policjanta, aby
    > patrzył czy ktoś sobie krzywdy nie robi.

    Mysle, ze nie trzeba sprawy sprowadzac az do takiego absurdu.
    Popatrz na kredyty frankowe - wystarczyło w odpowiednim momencie
    zareagowac, stworzyc materiały informacyjne pokazujace ryzyko a nie
    zostawić klientów na pastwe banków i sweitnie przygotowanych marketingowo
    sprzedawców i dzis mielibysmy moze 20% problemu...

    Popatrz na te poliso lokaty - namawiali mnie kiedys na nie, byłem na kilku
    spotkaniach i przyznam, ze to jak i co opowiadali sprzedawcy wygladało
    bardzo obiecująco i nie budziło jakis moich wielkich podejrzen.
    Na szczescie wszedłem w internet i poczytałem...

    Naprawde uwazamy, ze taki sprzedawca moze sobie opowiadac klientowi co chce
    i nie ponosi za to zadnej odpowiedzialnosci?