  • Data: 2016-05-21 14:00:19
    Temat: Re: Awantura o pożyczkomaty w metrze....
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Dokladnie.
    > A propos - mbank sie wlasnie chwali "prosta pozyczka - umowa prostym
    > jezykiem". Nie czytalem.
    > A swoja droga ... czy ten prosty jezyk aby na pewno taki prosty ?
    > Kredyt a pozyczka, zadatek a zaliczka, czy np stwierdzenie w umowie
    > "wspolnik nie moze sprzedac udzialow bez zgody drugiego" jest tym
    > samym co "sprzedaz udzialow bez zgody drugiego bedzie nieskuteczna" ?

    A no własnie, słowo wydaje sie kazdy rozumie co ono znaczy a jednak pod
    wzgledem prawnym moze niesie zaskakujące konsekwencje.

    > Ale czy nalezy zabronic ? :-)

    Może i zabronic.
    Na razie ogranicza sie odsetki, teraz wprowadziło sie limity na
    multiplikowanie opłat przez kolejne umowy - nie wiem jak to działa.

    > Na razie to przez probe ograniczenia odsetek sytuacja klientow sie
    > pogorszyla, bo banki winduja prowizje. Hm, a moze i polepszyla, bo w
    > razie trudnosci platniczych dlug nie urosnie blyskawcznie ...

    Nie wiem jak banki ale wszelkie providenty w tym zakresie ZTCW tez
    ograniczono.

    > Ale o ile pamietam to to zrobiono. Mowiono glosno zeto ryzyko, ze
    > pozyczac nalezy w walucie w ktorej sie zarabia, rekomendacja jakas
    > byla, ktora podnosila dolny limit dochodow ... a ja wtedy myslalem,ze
    > skoro wladza tak glosno namawia, to widac cos strasznie na tych
    > kredytach traci :-)

    Za mało, za póżno, zbyt ogólnikowo.
    Zamiast mowic: powinno sie zapozyczac w walucie w ktorej sie zarabia,
    powinno się pokazywac realne konsekwencje tego, co sie stanie jak CHF
    podrozeje dwukrotnie i przede wszystkim mówić, ze to jest mozliwe!
    Bo banki mowiły ze to mozliwe nie jest.

    > czyzby oni juz wiedzieli, ze ta zlotowka wkrotce dupnie ?

    Może po prostu rozumieli ryzyko. A moze i wiedzieli, skoro kurs CHF był
    sztucznie utrzymywany.

    > Trudno mi powiedziec, bo nie bylem. Owszem, na ubezpieczenia rozne
    > namawiali, ale tam raczej nie ukrywali - oferta mi sie kiepska
    > wydawala.

    Bo to zadne ubezpieczenie. Tylko tak sie nazywa.