  • 21. Data: 2023-03-21 20:49:29
    Temat: Re: Aplikacja Millenium...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 21 mar 2023 o 20:35, cef pisze:

    > Chciałbym sprawdzić czy wydaję kasę nieświadomie.
    > Czy mógłbyś przybliżyć jakie wydatki masz na myśli:
    > co konkretnie kupuje się głupio i niepotrzebnie?
    > Jakieś przykłady, żebym wiedział kiedy daję
    > się okradać karcie.

    Patrzę na wyciąg -- widzę co i jak, dzięki czemu mogę wprowadzać
    korekty w przyszłości... Bez karty też aż tak łatwo?...

    -=-

    W sobotę kupiłem kakao w Carrefourze...
    Bardzo tanie ;) -- 6.25 pln za 200 g...
    Odtłuszczone...

    Dzięki aplikacji niestety ;) wiem, że:

    - 6.25 kilka dni temu
    - 5.49 w czerwcu ubr.
    - 4.99 w grudniu 2021

    za takie same kakao w tym samym sklepie...

    Podobnie, choć mniej rezolutnie ;) widzę utratę wartości
    pln dzięki kartom itp. wynalazkom... Surowcowe płacenie
    nie daje tych możliwości... Można trzy_mać paragony, ale
    to nieco trudniejsze zadanie...

    -=-

    Od swego dzieciństwa nie cierpiałem surowców...

    -=-

    Co jak co, ale pisana historia (choćby płatności) nie
    ogranicza świadomości...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 22. Data: 2023-03-22 09:11:33
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    > Wg mnie raczej polecenia zapłaty omijają świadomość,
    > nie karty...

    Tak myśli statystyczny wisienkowicz. ;-)

  • 23. Data: 2023-03-22 09:17:39
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    cef <c...@i...pl> writes:

> [...]
    > Czy mógłbyś przybliżyć jakie wydatki masz na myśli:
    > co konkretnie kupuje się głupio i niepotrzebnie?
    > Jakieś przykłady, żebym wiedział kiedy daję
    O ile wiem są badania, które pokazują, że człowiek płacący kartą wydaje
    parę (ok 10)% więcej niż płacący gotówką.
    Ale, (i to też trzeba powiedzieć) dotyczy to sklepów stacjonarnych i
    tłumaczone jest tym, że przy karcie nie widać jak ci znikają pieniądze.
    Wydaje mi sie, że dla sklepów zdalnych ten efekt nie występuję.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 24. Data: 2023-03-22 09:20:28
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Dziwię się że jesteś zdziwiony.
    To powszechna wiedza.
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Plastikowy-pieniadz
    -oszukuje-nasz-mozg-2507386.html
    https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/lepie
    j-placic-gotowka-czy-karta-za-zakupy-w-sklepie/c19ce
    41

    Pewnie też twierdzisz że reklama na Ciebie nie działa? ;-)

  • 25. Data: 2023-03-22 09:26:19
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-03-22 o 09:17, Kamil Jońca pisze:
    > Wydaje mi sie, że dla sklepów zdalnych ten efekt nie występuję.

    Przy kupowaniu przez internet też nie jest Ci "wyświetlana" informacja o
    stanie konta. Oczywiście jak zechcesz to zerkniesz. Zerkasz? ;-)

    Człowiek jest tylko człowiekiem ;-)

  • 26. Data: 2023-03-22 09:30:38
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Dla ścisłości.

    Nie chodzi tu tylko o stan konta a bardziej o fizyczne oddawanie pieniędzy.
    Nawet jeśli uważasz to za słuszne i musisz ;-) to Twój mózg to
    odnotowuje DOBITNIEJ niż pstryk pyk pin sruuuu ;-)

  • 27. Data: 2023-03-22 09:54:04
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > tłumaczone jest tym, że przy karcie nie widać jak ci znikają pieniądze.
    > Wydaje mi sie, że dla sklepów zdalnych ten efekt nie występuję.

    Być może są takie badania - bardziej chodziło mi o charakter zakupu.
    Bo te badania potwierdzają się jeśli chodzi o sposób wydawania kasy
    przez np moją małżonkę a u siebie tego nie widzę.
    A skoro podobno jest to trudnodostrzegalne, to może tego nie widzę.

  • 28. Data: 2023-03-22 10:00:54
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-03-22 o 09:20, _Master_ pisze:
> [...]
    41

    > Pewnie też twierdzisz że reklama na Ciebie nie działa? ;-)

    Słabo działa.
    Ja rozumiem te opisywane wszędzie mechanizmy, ale widzę to u siebie
    tylko w przypadku
    kiedy nie kupię w danym momencie czegoś.
    Ostatnio tak miałem, że zostałem tylko z debetówkami i wtedy z reguły
    nic nie kupię,
    bo tam po 20-30zł zostało, ale gdybym musiał np zatankować, to mam tylko
    problem logistyczny bo i tak kiedyś bym zatankował.
    Ta psychologia służy co najwyżej do oceny czy dany wydatek był mi potrzebny
    a nie czy wydałem więcej kartą. Dlatego pytam czy są jakies konkretne
    wydatki.

  • 29. Data: 2023-03-22 10:47:16
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-03-22 o 10:00, cef pisze:
    > Ta psychologia służy co najwyżej do oceny czy dany wydatek był mi potrzebny
    > a nie czy wydałem więcej kartą. Dlatego pytam czy są jakies konkretne
    > wydatki.

    Psychologia zawsze jest ogólna i statystyczna.

    Jeden bardziej podatny a drugi mniej.

    Jeden biedny i kupuje co kupuje a drugi może mieć kaprys i wtedy mózg
    robi swoje

    Ale nie piszę tego tak dla sportu.

    Chciałbym aby się jakiś wisienkowicz ODWAŻYŁ i przyznał ile dają mu tych
    "darmowych obiadów" i ile musi inwestować (zamrozić kasy) aby to działało.

    Czy to się rzeczywiście OPŁACA w ogólnym rozrachunku.

    Można oczywiście polemizować z badaniami naukowymi. Można też być
    płaskoziemcem czy innym oszołomem i wiedzieć SWOJE ;-)

  • 30. Data: 2023-03-22 11:09:35
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-03-22 o 10:47, _Master_ pisze:

> [...]
    >
    > Można oczywiście polemizować z badaniami naukowymi. Można też być
    > płaskoziemcem czy innym oszołomem i wiedzieć SWOJE ;-)

    Czyli statystycznie są wisienkowicze, którzy nie ogarniają
    i może nawet jakieś straty ponoszą i tacy, którzy coś z tego mają.

    Zupełnie inną sprawą jest normalna kalkulacja kosztów użytkowania
    banków i ich produktów, z którą też nie każdy sobie radzi
    albo mu sie nie che (tak jak mnie).