  • 11. Data: 2023-03-21 14:22:52
    Temat: Re: Aplikacja Millenium...
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-03-21 o 10:18, Marcin Mokrzycki pisze:
    > Niby wczoraj udostępnili nową funkcję - prośbę o przelew blik, pewnie
    > dlatego aplikacja się posypała.

    Serio?

    Wprowadzili taką funkcję?

    A co na to Policja? ;-)

    Będzie mniej przekrętów? Nie sądzę.

  • 12. Data: 2023-03-21 14:45:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 21 marca 2023 o 14:23:27 UTC+1 _Master_ napisał(a):
    > Serio?
    >
    > Wprowadzili taką funkcję?
    >
    > A co na to Policja? ;-)
    >
    > Będzie mniej przekrętów? Nie sądzę.

    Raczej przygotuj się na lawinę powiadomień z "prośbą o przelew blik".
    Numerów telefonów mniej niż numerów kart - a jeszcze data ważności
    potrzebna była, bo sq*ński amazon wciąż się nie nauczył, co to CVC2 - a numer
    mojej karty trafili.
    Ale to ciekawe, jaka była szansa sparowania z datą ważności...
    W sumie muszę się przyjrzeć, bo może w IKA jest tak, jak w dowcipnym citku,
    który się niczym nie przejmuje i numeruje wydawane karty po kolei.

  • 13. Data: 2023-03-21 14:52:06
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 21 marca 2023 o 12:24:44 UTC+1 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > Gdzie płatny BLIK?

    Hmm, chyba napisałem w następnym wyrazie po myślniku.
    Oczywiście nie na każdym typie konta i nie bezwarunkowo płatny,
    jeśli zapłacisz w miesiącu 5 razy kartą lub blikiem to masz za darmo.

    Zresztą milek ma historię durnego podejścia do blika, pamiętam, że mieli
    też płatne wypłaty z bankomatów czekiem blik (a kodem były bezpłatne).
    Raz się o mało nie nadziałem, bo zapomniałem - ale nie pobrali mi
    tej opłaty, nawet się pytałem, czy pobiorą, ale odpisali, że nie.
    To po cholerę wpisane w cennik?

    A pisałem już, że blik we współpracy z MC zjada własny ogon?
    W kasie na basenie wisi kartka: "w związku z wymianą terminali płatności blik tylko
    zbliżeniowo".
    Oczywiście inna sprawa, czy ktokolwiek tam kiedykolwiek zapłacił blikiem z użyciem
    kodu (a możliwości użycia czeku w ogóle nie znalazłem na testowanych terminalach),
    ale możliwość jest możliwość (nie zapomnę zapowiedzi o "płatniczych" hotspotach w
    biedronkach,
    pewnie sąsiedzi sklepu mogliby się cieszyć "darmowym wifi" - tak jak kiedyś ja na
    Bródnie ;)

  • 14. Data: 2023-03-21 16:07:48
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    > Ale to ciekawe, jaka była szansa sparowania z datą ważności...
    > W sumie muszę się przyjrzeć, bo może w IKA jest tak, jak w dowcipnym citku,
    > który się niczym nie przejmuje i numeruje wydawane karty po kolei.

    Tu nie ma przypadków. Dane wyciekały i będą wyciekać.

    Trzeba tylko się jakoś przed tym bronić

    Może nie posiadając karty ;=)

    wiem GRUBO

  • 15. Data: 2023-03-21 16:47:45
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 21 marca 2023 o 16:08:28 UTC+1 _Master_ napisał(a):
    > Tu nie ma przypadków. Dane wyciekały i będą wyciekać.
    >
    > Trzeba tylko się jakoś przed tym bronić
    >
    > Może nie posiadając karty ;=)
    >

    > wiem GRUBO

    Głupio.
    Posiadanie kart dało mi zyski o min. 2 rzędy wielkości większe niż te 10 euro
    (które i tak najprawdopodobniej będzie zwrócone).
    Także cytując Pawlaka: "Niech znajdzie głupszego od siebie" do opowiadania tych
    bzdur.
    Zbyt daleko ci do goebellsa, aby kłamstwo powtórzone wiele razy stało się prawdą.

  • 16. Data: 2023-03-21 17:59:52
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 21 mar 2023 o 14:52, Dawid Rutkowski pisze:

    > Hmm, chyba napisałem w następnym wyrazie po myślniku.

    Nie pojmuję... Płacę:
    - 5 razy kredytówką (przykładowo 5 razy po 33 grosze za bułkę)
    - 1 raz debetówką
    - wpłacam na pełnokątne konto co najmniej 1kpln/miesiąc

    dzięki czemu nie płacę aż tu nagle i niespodziewanie
    czytam o płatnym BLIKu... BLIKuję na telefon za free
    i może płaciłem w necie; innych BLIKów nie pamiętam,
    [za wszystkie serdecznie żałuję... chyba coś plączę]
    ale za nic nie zapłaciłem od dawna (Millennium także
    mi nie zapłacił od dawna, choć zaproponował debet za
    free) w tym banku -- stąd me pytanie...

    > Oczywiście nie na każdym typie konta i nie bezwarunkowo płatny,
    > jeśli zapłacisz w miesiącu 5 razy kartą lub blikiem to masz za darmo.

    5 razy jaką kartą i przy jakim koncie?

    > Zresztą milek ma historię durnego podejścia do blika, pamiętam, że mieli
    > też płatne wypłaty z bankomatów czekiem blik (a kodem były bezpłatne).

    Nie znam czeków BLIK -- chyba jestem zacofany...

    > Raz się o mało nie nadziałem, bo zapomniałem - ale nie pobrali mi
    > tej opłaty, nawet się pytałem, czy pobiorą, ale odpisali, że nie.
    > To po cholerę wpisane w cennik?

    Kiedyś w Getin dwa razy w miesiącu pobrałem z Oszczędnego -- też
    nie zapłaciłem, ale nie awanturowałem się z tego ;) powodu...

    > A pisałem już, że blik we współpracy z MC zjada własny ogon?

    Jaka to współpraca i dlaczego zjada?

    > W kasie na basenie wisi kartka: "w związku z wymianą terminali płatności blik tylko
    zbliżeniowo".

    Base_nowa dygresyja...
    Na pobliskim basenie dowiedziałem się, że mogę zapłacić, ale z opłaconej
    godziny otrzymam tylko 3/4 z uwagi na późną porę, które być może zaliczę
    poza basenem z uwagi na brak miejsca... Wcześniejsze godziny są grupkowo
    zajęte poza jakimiś rannymi, które (zapomniałem, dlaczego) też odpadają.

    > Oczywiście inna sprawa, czy ktokolwiek tam kiedykolwiek zapłacił blikiem z użyciem
    > kodu

    Dlaczego oczywiście?...

> [...]
    biedronkach, pewnie sąsiedzi sklepu mogliby się cieszyć "darmowym

    Zwykle nie cieszą się spalinami i ogólnym zgiełkiem, więc Biedronka
    w nich znalazłaby sympatyków tanim... Duże sklepu (galerie) mają
    bezpłatne HotSpoty WiFi... Nawet gniazda (230 V i USB) zasilające;
    czasami pancerne szafki zamykane szyframi z wieloma przewodami...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 17. Data: 2023-03-21 18:28:05
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 21 mar 2023 o 12:47, J.F pisze:

    > Zazwyczaj jak korzystam to klnę i rozglądam sie za wifi.
    > Jakos wolno chodzi i zacina sie.

    Bardzo rzadko miałem problemy a używam (Orange,
    Play, Plus) na co dzień od lat...

    > Ale moze dlatego, ze jak dobrze chodzi, to nie zauwazam,
    > a jak musze korzystac, to jest gdzies na zadupiu,
    > albo sklepie ... w duzej, metalowej hali.

    Nie narzekam na komórkowy -- na WiFi narzekam często...

    > Ale co - telefon nie starcza? tzn jako udostępniacz internetu.

    Mnie czy mej siostrze? Siostra hojnie płaci za: net, TV,
    komórkę, stacjonarny -- prawie nie korzysta...

    Mnie telefon nie wystarczy do udostępniania netu 24/7
    z co najmniej dwóch powodów:
    - szybkiego zużycia telefonu (głównie akumulatora)
    - niskich limitów komórkowego netu

    Inna sprawa, że mnie 1 Mb/s stabilnego lejka by wystarczyło...
    Nie rajcuje mnie 5G... Może bym zaoszczędził na elektryczności
    szybkim łączem -- krócej bym zasilał laptop...

    -=-

    Teraz usiłuję zsynchronizować me strony WWW z laptopem...
    Na Mym Diable OK, ale na Dunaju -- nie mogę...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 18. Data: 2023-03-21 19:29:21
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    > Głupio.
    > Posiadanie kart dało mi zyski o min. 2 rzędy wielkości większe niż te 10 euro
    > (które i tak najprawdopodobniej będzie zwrócone).

    Ale policzyłeś te kilkanaście procent głupich/niepotrzebnych wydatków
    które robisz kartą nie uświadamiając sobie tego?

    Sztab profesjonalistów zadbał aby ograniczyć Twoją świadomość ;-)

  • 19. Data: 2023-03-21 20:15:16
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 21 mar 2023 o 19:29, _Master_ pisze:

    > Ale policzyłeś te kilkanaście procent głupich/niepotrzebnych
    > wydatków które robisz kartą nie uświadamiając sobie tego?

    Akurat odwrotnie -- prawo zabrania(ło) płacenia kredytówkami za alkohol. ;)

    > Sztab profesjonalistów zadbał aby ograniczyć Twoją świadomość ;-)

    Ten sam sztab dbał o wszelkie bezgotówkowe płatności? -- choćby
    o przelewy? Wg mnie raczej polecenia zapłaty omijają świadomość,
    nie karty...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 20. Data: 2023-03-21 20:35:10
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-03-21 o 19:29, _Master_ pisze:

    > Ale policzyłeś te kilkanaście procent głupich/niepotrzebnych wydatków
    > które robisz kartą nie uświadamiając sobie tego?

    Chciałbym sprawdzić czy wydaję kasę nieświadomie.
    Czy mógłbyś przybliżyć jakie wydatki masz na myśli:
    co konkretnie kupuje się głupio i niepotrzebnie?
    Jakieś przykłady, żebym wiedział kiedy daję
    się okradać karcie.