  • 31. Data: 2023-03-22 12:13:08
    Temat: Re: Aplikacja Millenium...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22 mar 2023 o 09:11, _Master_ pisze:

    > Tak myśli statystyczny wisienkowicz. ;-)

    Powołasz się na źródło tej statystyki?

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 32. Data: 2023-03-22 12:14:30
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22 mar 2023 o 09:17, Kamil Jońca pisze:

    > O ile wiem są badania,

    Kto, kiedy, kogo i jak badał?

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 33. Data: 2023-03-22 12:18:44
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22 mar 2023 o 09:26, _Master_ pisze:

    > Przy kupowaniu przez internet też nie jest Ci "wyświetlana" informacja o
    > stanie konta. Oczywiście jak zechcesz to zerkniesz. Zerkasz? ;-)

    Po co? -- ponoć zwykle płacimy takimi kartami, na których mamy tylko
    tyle, ile potrzebujemy na zakupy... Wyjątkowo płaciłem kredytówkami,
    bacznie wyszukując ewentualnych nieprawidłowości i uważam ten sposób
    płacenia za niezbyt roztropny...

    Dlaczego ponoć? -- to wynika(ło) z wypowiedzi ludzi płacących kartami
    w necie. Ty raczej ;) nie płacisz kartami...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 34. Data: 2023-03-22 12:19:35
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22 mar 2023 o 09:20, _Master_ pisze:

    > Pewnie też twierdzisz że reklama na Ciebie nie działa? ;-)

    Zazwyczaj irytuje...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 35. Data: 2023-03-22 12:29:57
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22 mar 2023 o 11:09, cef pisze:

    > Czyli statystycznie są wisienkowicze, którzy nie ogarniają
    > i może nawet jakieś straty ponoszą i tacy, którzy coś z tego mają.

    Ponoszą -- uganiając się za drobnymi, omijają grubsze zdobycze. ;)
    (grubsze wymagają wysiłku -- trzeba zawrzeć nową umowę; zaś
    drobne po prostu wpadają do kieszeni podczas płacenia...)

    > Zupełnie inną sprawą jest normalna kalkulacja kosztów użytkowania
    > banków i ich produktów, z którą też nie każdy sobie radzi
    > albo mu sie  nie che (tak jak mnie).

    Wszystko kosztuje -- czas (potrzebny na zdobycie szmalu)
    także, dlatego nie zawsze wybieramy optymalne rozwiązania...
    Tak zwane nerwy -- tym bardziej...

    Bywa (choć zbyt rzadko?) że wprowadzamy jakąś politykę
    poskramiania banków pozornie przynoszącą nam straty...

    Ciebie kochamy -- chyba rozumiesz... :)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 36. Data: 2023-03-22 12:31:51
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22 mar 2023 o 12:29, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Ciebie kochamy -- chyba rozumiesz... :)

    Chwilę po wysłaniu spostrzegłem mój błąd -- odpowiadając na
    post cef, zwróciłem się do Mastera... Może nie wyspałem się?...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 37. Data: 2023-03-22 15:40:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 22 marca 2023 o 10:47:21 UTC+1 _Master_ napisał(a):

    > Chciałbym aby się jakiś wisienkowicz ODWAŻYŁ i przyznał ile dają mu tych
    > "darmowych obiadów" i ile musi inwestować (zamrozić kasy) aby to działało.
    >
    > Czy to się rzeczywiście OPŁACA w ogólnym rozrachunku.

    Ile razy można ci jeszcze pytać, że robisz z siebie durnia?
    Ty nie masz karty - ale twoja żona ma.
    Ile wydajesz miesięcznie, a ile żona?
    Jakbyś nie wiedział, oszczędność kilkunastu % od zera to jest zero.
    Od 10zł - złotówka z kawałkiem. Od 100zł - kilkanaście zł.

    Więcej wydane kilkanaście % od 1000zł to sto kilkadziesiąt.
    Dalej jesteś taki naukowo mundry?
    Powtarzasz pierdoły.
    Bo nawet jak te badania są miarodajne, to i tak nie rozumiesz
    ich metodologii oraz wyników.

    Więc skoro i tak tracisz, to chociaż trać mniej - w bardzo prosty sposób,
    o którym też już wiele razy pisałem.
    Bierzesz kredytówkę, dzięki której na koncie oszczędnościowym - oprocentowanym
    np. na 7,5% - możesz trzymać sumę ok. półtoramiesięcznych wydatków.
    Kartę spłacasz z bieżących zarobków - ale dopiero z tych otrzymanych
    do 1,5 miesiąca po zakupach.

    Chyba że zaraz wymyślisz jakieś nowe badanie, że kredytówką wydaje się więcej
    niż debetówką.
    To jeszcze trzeba wziąć curve i podpiąc pod nią kredytówkę - na karcie, którą
    płacisz, będzie napis "debit" - więc nie będziesz więcej wydawać ;P

  • 38. Data: 2023-03-22 16:37:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> writes:

    > O ile wiem są badania, które pokazują, że człowiek płacący kartą wydaje
    > parę (ok 10)% więcej niż płacący gotówką.

    O, to prawdopodobne. W moim przypadku to by było znacznie więcej niż
    10%, ponieważ nigdy nie mam gotówki, więc musiałbym naprawdę bardzo
    mocno redukować zakupy :-)

    Tylko czy to byłoby dobrze? Powątpiewam.

    Druga sprawa, konieczność wizyt w banku i chodzenie z pełnym portfelem -
    to już zresztą przerabialiśmy jakiś czas temu.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 39. Data: 2023-03-22 19:15:05
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22 mar 2023 o 15:40, Dawid Rutkowski pisze:

    > Chyba że zaraz wymyślisz jakieś nowe badanie, że kredytówką wydaje się więcej niż
    debetówką.

    Banki dają cofki na debetówki -- AB, CA... Nowy GetOut chyba też...
    Mając kredytówkę -- nie trzeba rezerwować szmalu na niespodziewane
    wydatki... [choćby na pralkę do prania pieniędzy...] Szarytki nam
    dawały przed laty w Orle_nie i Auchan 6pln od transakcji...

> [...]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'
    `-.-' \ )-`'( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.f
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \;.,. www.ascii-art.ct8.pl ..\|/..

  • 40. Data: 2023-03-23 11:33:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    No to też specjalnie po to napisałem następne zdanie:

    > 5 razy jaką kartą i przy jakim koncie?

    Kartą do tegoż konta, które ma płatny blik (nie wiem, czy kredytówki też się liczą).
    Problem jest z tym "nowym", choć raczej trafniej "aktualnym w ofercie",
    ROR zwanym "millenium 360" (w "odróżnieniu" od poprzednio oferowanego "konta 360").

    Ma tenże nowy/aktualny taką zaletę, że nareszcie można mieć w milku ROR
    bezwarunkowo bezpłatny, co bardzo się przydaje do posiadania KO
    (teraz się wycfanili i żeby mieć "promocyjne" 7,5% na KO trzeba zapłacić kartą 5 razy
    w miesiącu,
    bez tego jest tylko 6% - ale to nie tak problem, żona kartą 5 razy płaci, a u mnie
    kasa musi leżeć tylko kilka dni - obecnie jest bardzo krótki czas między "dniem
    badania
    środków" a rozpoczęciem kolejnej "edycji promocji"), ale za to jest pułapka
    w postaci płatnego blika - więc na wszelki wypadek radzę im, żeby się z apką
    oddalili.

    "Konto 360" nadal te same warunki na darmowość i darmowe wszystkie bankomaty,
    już miałem likwidować w zamian (również dla wisienek) założyć żonie citka,
    ale się wycfanili no to zostaje (choć pewnie citek też będzie, trzeba sprawdzić, jaka
    teraz promo,
    wczoraj niespodziankowo przyjechał telefon od citka - no ten to już taki naprawdę ze
    średniej półki - więc
    czas zamykać KK - a warto skorzystać z czasu przed zamknięciem KK, w którym to czasie
    jest się wciąż "klientem zweryfikowanym" i można otworzyć konto z "podpisem SMSem",
    bez konieczności wożenia się z kurierem).

    > Nie znam czeków BLIK -- chyba jestem zacofany...

    Nie ma to jak technologia, której nie zdążyłeś poznać, a już umarła.
    Wg mnie był to bardzo dobry pomysł - ale terminale w sklepach nigdy nie miały
    tego zaimplementowanego - inna sprawa, że pomysł dobry, ale wykonanie spaprane
    z powodu odgórnego ograniczenia czasu ważności tych czeków - max. bodajże tylko 3 dni
    - oraz
    tego, że żaden bank prócz santandera nie pomyślał i nie pozwolił na generecję
    tych czeków w ST - a jedynie w apkach, "bo blik to jest na telefon".

    > Kiedyś w Getin dwa razy w miesiącu pobrałem z Oszczędnego -- też
    > nie zapłaciłem, ale nie awanturowałem się z tego ;) powodu...

    W takiej sytuacji należy uzyskać potwierdzenie, że opłata na pewno nie zostanie już
    nigdy pobrana ;>

    > Jaka to współpraca i dlaczego zjada?

    Przecież napisałem.

    > Dlaczego oczywiście?...

    Kto zapłacił choć raz kodem blik w sklepie czy gdzie indziej na terminalu - wpisujcie
    miasta!
    (no dobra, ja płaciłem, ale to tylko po to, żeby spełnić warunki wisienek ;)

    w biedronkach, pewnie sąsiedzi sklepu mogliby się cieszyć "darmowym
    > wifi" - tak
    > Zwykle nie cieszą się spalinami i ogólnym zgiełkiem, więc Biedronka
    > w nich znalazłaby sympatyków tanim... Duże sklepu (galerie) mają
    > bezpłatne HotSpoty WiFi... Nawet gniazda (230 V i USB) zasilające;
    > czasami pancerne szafki zamykane szyframi z wieloma przewodami...

    Bezpłatne hotspoty, ale raczej mało kto mieszka koło dużej galerii czy marketu.
    Markety też budowane raczej z blachy, więc pewnie to wifi słabo na zewnątrz
    wychodzi, dla telefonów też muszą mieć osobne stacje bazowe.
    Ale biedronki to co innego, bywają i na parterach bloków (stanowiąc
    zapewne świetną pożywkę dla szczurów - więc biedronka na parterze
    bloku jak najbardziej, ale sąsiedniego, a najlepiej oddalonego o min. dwa, a nie
    mojego).

    Zaś tak naprawdę to po co komu hotspot, no chyba że nic nie robi tylko cały dzień
    ogląda
    youtube - ale na to w sumie można sobie wziąć aero2 - bo do "normalnego" netowania
    za 25 zł można mieć abonament z 15GB (plus oczywiście nolimit gadki i sms).
    Oczywiście można chcieć i te 25zł zaoszczędzić - nawet SMS nie będą niezbędne do
    banku,
    bo przecież można potwierdzać apką via net w telefonie bez karty sim.