    From: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Anonimowe platności
    Date: Sat, 27 Dec 2014 20:49:53 +0100

    On Sat, 27 Dec 2014, Wojciech Bancer wrote:

    > On 2014-12-27, pueblo <n...@n...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No i to już legalne nie jest IMHO.
    > Równie dobrze można metodą "na żula" dowolne konto założyć.

    Praktycznie każdy sklep internetowy wymaga podania danych odbiorcy (imię,
    nazwisko, adres) nawet jak przesyłka jest adresowana do paczkomatu, więc
    niespecjalnie widzę różnicę między złożeniem zamówienia na np. mydło i
    podania fałszywych danych a złożeniem zamówienia na kartę i podania
    fałszywych danych odbiorcy (o którym wiadomo, że jest tylko odbiorcą i nie
    musi być użytkownikiem karty)
    Przyznaję, że to jest już jakieś rozwiązanie, dużo lepsze od tradycyjnej
    karty na którą podpisuje się umowę.
    Jednak wciąż są tu pewne problemy:

    -za przesyłkę takiej karty trzeba z góry zapłacić (ok, można przelewem na
    poczcie, ale ktoś musi na tą pocztę iść, nie jestem pewien czy przy
    robieniu takiego przelewu pokazuje się jakieś dokumenty, ale trzeba wyjść
    z domu i przy okienku pocztowym dochodzi do większej interakcji
    międzyludzkiej niż np. przy kupowaniu doładowania albo karty podarunkowej
    w supermarkecie)
    -osobisty odbiór od listonosza przez żywą osobę i podpis

    Dla mnie podanie tego rozwiązania wniosło pewną wartość mimo tego, że nie
    jest idealne. Jeżeli takich kart jedna osoba może zamówić np. 1000 (wtedy
    to już właściwie nie ma znaczenia czy podaje prawdziwe dane czy nie) i
    odsprzedawać dalej za doładowania SMS i bitcoiny to asymptomatycznie
    zbliżamy się do ideału ;).