  • 1. Data: 2004-03-30 23:30:54
    Temat: Agencje Grosik, Mieszko i inne w tym typie
    Od: "KrzysztofM" <k...@w...dvdinfo.prv.pl>

    Co sądzicie o takim biznesie, jaki prowadzi Mieszko, Grosik, polegającym na
    prowadzeniu punktu przyjmowania różnorakich opłat. Pytam na tej grupie,
    ponieważ działalność taka nieodłącznie wiaze sie z kontaktami z bankami.
    Przykladowo - punkty te oferuja prowizje na poziomie 1 zl od wplaconej
    kwoty - a wiec taniej niz na poczcie. Na razie wyobrazam sobie to tak - ze
    caly dzien pieczolowicie gromadzimy pieniazki i kwity, wplacamy do banku, a
    pozniej przelewamy (najlepiej z jakiegos e-banku) na docelowe konta, na
    które pieniadze mialy byc przeznaczone. Cala biznes jest (chyba) oplacalny
    jedynie wtedy, gdy mamy konto w banku, które umozliwia darmowe przelewy
    przez internet (lub za niska oplata).
    I jeszcze jedno - czy na taka dzialalnosc sa potrzebne jakies zezwolenia, a
    moze beda potrzebne od 1 maja - po wejsciu do UE ??
    Czy moze ktos z grupowiczów prowadzi taki punkt albo sie tym interesowal? (a
    moze korzysta z takiego?)

    pozdr
    Krzysiek

  • 2. Data: 2004-03-31 06:58:13
    Temat: Re: Agencje Grosik, Mieszko i inne w tym typie
    Od: "Tomasz " <n...@g...pl>

    KrzysztofM <k...@w...dvdinfo.prv.pl> napisał(a):

> [...]
    > jedynie wtedy, gdy mamy konto w banku, które umozliwia darmowe przelewy
    Jak myślisz ile takich przelewów jesteś w stanie wprowadzić ręcznie.
    Uwzględniając koszt stworzenia takiego punktu to taki sposób myslenia (ręczna
    obróbka) odpada. Pomysl jak biznes podupadnie gdy podobna agencja się zwinie.
    Zaufanie strasznie podupadnie .... a biznes bez klientów nie ma szans.

    Tomasz
    <NOTO>

  • 3. Data: 2004-03-31 07:58:11
    Od: sebol <l...@s...pl>

    Tomasz wrote:

> [...]
    > Zaufanie strasznie podupadnie .... a biznes bez klientów nie ma szans.

    Ze co? a niby jak sobie wyobrazasz maszyne? z rozpoznawaniem pisma? I
    tak by trzeba bylo to sprawdzac bo pomylka bylaby katastrofalna w
    skutkach dla zaufania. W gre wchodza tylko reczne przelewy. Rachunek
    jest prosty: zakladasz sobie taki punkt w najbiedniejszej dzielnicy z
    czynszem rzedu 200 zl. Wstawiasz kraty, i liczysz na cud. Jezeli
    przyjdzie dziennie 100 rachunkow do przelewu to wychodzisz spokojnie na
    swoje. Poniewaz zarabiasz dziennie 100 zl + odsetki za 1-2 dni (ktore z
    reguly przytrzymujesz na koncie). Jednak szczerze watpie zeby uzyskanie
    zaufania od biednych ludzi bylo takie proste. Generalnie pomysl ma
    potencjal dzieki pazernosci poczty polskiej ale tez trzeba sie na
    poczatku porzadnie nameczyc aby uzyskac zaufanie tubylcow.

    --
    l...@s...pl

  • 4. Data: 2004-03-31 09:00:44
    Od: "free" <n...@S...pl>

    Myślę, że to, co opisujesz, podpada pod opis "świadczenie usług bankowych",
    czyli wymaga specjalnego zezwolenia.

  • 5. Data: 2004-03-31 10:09:46
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    sebol <l...@s...pl> wrote:
    Generalnie
    > pomysl ma
    > potencjal dzieki pazernosci poczty polskiej ale tez trzeba sie na
    > poczatku porzadnie nameczyc aby uzyskac zaufanie tubylcow.

    A te wszystkie unikasy i billbirdy?

  • 6. Data: 2004-03-31 10:44:15
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    sebol <l...@s...pl> wrote in news:c4dtmi$32n$1@news.onet.pl:

    /ciach.../

    > Ze co? a niby jak sobie wyobrazasz maszyne? z rozpoznawaniem pisma? I
    > tak by trzeba bylo to sprawdzac bo pomylka bylaby katastrofalna w
    > skutkach dla zaufania. W gre wchodza tylko reczne przelewy.

    A slyszales o systemach wykorzystujacych kody kreskowe ?
    A o imporcie pliku tekstowego z transakcjami do systemow bankowosci
    elektronicznej/internetowej ?

    > Rachunek
    > jest prosty: zakladasz sobie taki punkt w najbiedniejszej dzielnicy z
    > czynszem rzedu 200 zl.

    Czynsz 200 zl ? :-)))

> [...]
    > pomysl ma potencjal dzieki pazernosci poczty polskiej ale tez trzeba
    > sie na poczatku porzadnie nameczyc aby uzyskac zaufanie tubylcow.

    Agencje typu Grosik, Chrobry, Mieszko sa prawdopodobnie calkiem dobrze zorganizowane
    i nie jest to taka prosta sprawa.

    Wojtek

  • 7. Data: 2004-03-31 10:48:54
    Od: "kursor" <m...@U...wp.pl>

> [...]
    > moze beda potrzebne od 1 maja - po wejsciu do UE ??
    > Czy moze ktos z grupowiczów prowadzi taki punkt albo sie tym interesowal?

    a ja u takich nigdy nic nie zaplace
    mam kolo siebie cos takiego, nazywa sie chyba "Elixir"
    jest to sp. z o.o. - i wlasnie to zoo mi sie nie podoba

    kursor

  • 8. Data: 2004-03-31 15:16:24
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "free" <n...@S...pl> napisał w wiadomości
    > Myślę, że to, co opisujesz, podpada pod opis "świadczenie usług
    bankowych",
    > czyli wymaga specjalnego zezwolenia.

    Imo nie wymaga, bowiem płatności są dokonywane za pośrednictwem banku, a nie
    samemu (czyli dłużnik-"agencja"-bank-wierzyciel, a nie
    dłużnik-"agencja"-wierzyciel).

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 9. Data: 2004-03-31 16:16:39
    Od: wizardx12 <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2004-03-31 12:48, Użytkownik kursor napisał:

    > a ja u takich nigdy nic nie zaplace
    > mam kolo siebie cos takiego, nazywa sie chyba "Elixir"
    > jest to sp. z o.o. - i wlasnie to zoo mi sie nie podoba
    >
    > kursor

    Nie chodzi tu nawet o to czy jest to zoo czy inny zwierzyniec. Jaką ma
    gwarancję klient "wpłacający" kaskę za np. energię elektryczną, że
    pieniądze wpłyną na rachunek zakładu energetycznego? A jeśli wpłyną to
    po jakim czasie. I jeżeli ZE naliczy odsetki karne za opóźnienie (o czym
    klient przekona się po np. 2 miesiącach) od kogo może się domagać
    zwrotu? A może poskarży się do arbitra bankowego?

  • 10. Data: 2004-03-31 20:25:50
    Od: sebol <l...@s...pl>

    Wojciech Skrzypinski wrote:

    > A slyszales o systemach wykorzystujacych kody kreskowe ?

    tak - a sprawdzales ile % je posiada?

    > A o imporcie pliku tekstowego z transakcjami do systemow bankowosci
    > elektronicznej/internetowej ?

    importuje sie <z> czegos.

    > Czynsz 200 zl ? :-)))

    albo i mniej

    > Agencje typu Grosik, Chrobry, Mieszko sa prawdopodobnie calkiem dobrze
    zorganizowane
    > i nie jest to taka prosta sprawa.

    no nie da sie ukryc.

    --