  • 1. Data: 2004-03-31 06:59:14
    Temat: BZWBK chyłkiem wprowadza ubezpieczenia do kart
    Od: "Sewer" <n...@m...com>

    Czy działalność BZWBK ma charakter przestępczy? Pobierają pieniądze za
    niezamówiony produkt. Jest to zarówno wyzyskanie błędu prowadzącego do
    niekorzystnego rozporządzenia mieniem klientów, jak również mocniejsza
    kwalifikacja: oszustwo - zaplanowane działanie mające na celu zabór mienia.
    Równocześnie jest to zorganizowane działanie, jak i w skali banku dotyczy
    mienia wysokiej wartości. Ewidentnie sprawa dla prokuratury.

    Poniżej co napisała dzisiejsza Wyborcza:

    Wyciąg z niespodzianką. Bank BZWBK nie pytając klientów o zgodę wprowadził
    dla miliona posiadaczy kont osobistych i kart płatniczych nowe, płatne
    ubezpieczenie.

    Nawet bez pisemnego pozwolenia od maja BZWBK będzie pobierał składkę
    ubezpieczeniową z kont wszystkich posiadaczy kart płatniczych. Jedyną szansą
    na uniknięcie dodatkowej opłaty jest wypełnienie specjalnej deklaracji,
    która drukowana jest na... dostarczanej klientom ulotce reklamowej. Tylko
    ten kto ją wypełni nie będzie ponosił kosztów związanych z nową usługą. W
    przeciwnym wypadku bank automatycznie uznaje, że klient zgodził się na
    ubezpieczenie. Wtedy w przypadku kradzieży "plastikowych pieniędzy"
    ubezpieczyciel pokryje straty spowodowane nieautoryzowanymi transakcjami
    dokonanymi przed zastrzeżeniem karty.

    Niektórzy klienci BZWBK są jednak zbulwersowani formą, w jakiej bank
    informuje o wprowadzeniu nowej opłaty. - Ulotka, w której były zawarte
    szczegóły oferty i deklaracja, pozwalająca zrezygnować z ubezpieczenia, nie
    różniła się niczym od ulotek przysyłanych przez supermarkety. Nawet jej nie
    zauważyłam - opowiada pani Anna, klientka banku z Lubuskiego. - Zwykle
    klient, który chce skorzystać z nowej oferty, pisemnie wyraża na to zgodę, a
    tu jest odwrotnie. Jeśli chcemy zrezygnować musimy wysłać deklarację -
    denerwuje się inna z naszych czytelniczek, która również dostała ulotkę.

    - Rezygnując klient nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów, ponieważ do
    korespondencji dołączamy opłaconą kopertę. Wysłać ją można więc bezpłatnie -
    zapewnia Grzegorz Adamski z biura prasowego BZ WBK w Poznaniu. Klient może
    też złożyć rezygnację osobiście w dowolnym oddziale naszego banku - dodaje.

    Maciej Sołtysiak, szef obsługi klientów instytucjonalnych z I
    zielonogórskiego oddziału BZWBK wyjaśnia, że trudno znaleźć formę
    informowania która zadowoli każdego klienta. - Proszę nie wymagać od nas,
    byśmy każdą informację dla klientów wydawali w formie oficjalnej, ze
    wszelkimi szczegółami. Ulotka jest najbardziej czytelna, a koszty z nią
    związane są niezbyt duże - wyjaśnia Sołtysiak.

    Sewer

  • 2. Data: 2004-03-31 11:05:25
    Od: dg <g...@b...gnet.pl>

> [...]
    > Równocześnie jest to zorganizowane działanie, jak i w skali banku dotyczy
    > mienia wysokiej wartości. Ewidentnie sprawa dla prokuratury.

    Informacja o tym już wcześniej pojawiła się na grupie (chyba od
    tensora). Dzięki temu byłem czujny i nie wyrzuciłem tej ulotki, tylko ją
    wypełniłem i złożyłem w oddziale.

    Pani miała dosyć zdziwioną minę.

    pl.biznes.banki rulez!!!

    --
    gonT

  • 3. Data: 2004-03-31 12:00:15
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 31 Mar 2004 06:59:14 GMT, "Sewer" <n...@m...com> wrote:

    >informowania która zadowoli każdego klienta. - Proszę nie wymagać od nas,
    >byśmy każdą informację dla klientów wydawali w formie oficjalnej, ze

    hmmm, skoro chodzi o pieniądze, to ja jako klient będę jednak wymagał.

    >wszelkimi szczegółami. Ulotka jest najbardziej czytelna, a koszty z nią
    >związane są niezbyt duże - wyjaśnia Sołtysiak.

    a co nas, klientów, obchodzą koszty związane z ulotką? :-)

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 4. Data: 2004-03-31 12:34:17
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    "Sewer" <n...@m...com> skribis:

> [...]
    >kwalifikacja: oszustwo - zaplanowane działanie mające na celu zabór mienia.

    momencik - oszustwo pospolite wedlug KK to:
    " Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do
    niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą
    wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do
    należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia
    wolności od 6 miesięcy do lat 8."

    wiec cos twoje definicje nie pasuja.

    BTW: napisz o tym na http://www.oszustwa.com/forum/

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    Nie daj sie oszukac! Zostales oszukany? Przestrzez innych!
    >>> http://www.oszustwa.com/forum/

  • 5. Data: 2004-03-31 12:39:15
    Od: "MXW" <m...@n...here>

    no a ja nic nie dostalem i jakbym tu nie zajrzal to bym nie wiedzial.
    moim zdaniem akcja jest oszustwem. moze znajda sie osoby ktore podpisza
    zbiorowe zawiadomienie ?

  • 6. Data: 2004-03-31 14:59:55
    Od: "boa" <a...@U...poczta.fm>

    Nie ma o co kruszyc kopii
    Ja tez sie wkurzylem jak dostalem na wyciagu ubezpieczenie i zaraz
    zadwonilem z awantura - dalo sie zrezygnowac przez
    telefon i anulowali pobranie skladek za 2 miechy

    Tryb wprowadzenia jest wg mnie nie do przyjecia, jednak nie bylo problemu z
    rezygnacja wiec OK

    Łukasz Lizak

  • 7. Data: 2004-03-31 15:02:19
    Od: "Sewer" <n...@m...com>

    Użytkownik "l.e:h" <l...@...pl> napisał w
    wiadomości news:qgdl60ph76c5ftm2u0o8nma6iikptag964@4ax.com...
> [...]
    > wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do
    > należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia

    Pełna racja. To z rozpędu, jak inne literówki.; Oczyiście, że oszustwo to
    jest ta lżejsza kwalifikacja czynu. Dalej powinno być kradzież pospolita
    art.278 kk jako mocniejsza kwalifikacja.

    Sewer

  • 8. Data: 2004-03-31 15:13:08
    Od: "Sewer" <n...@m...com>

    Użytkownik "boa" <a...@U...poczta.fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > telefon i anulowali pobranie skladek za 2 miechy
    >
    > Tryb wprowadzenia jest wg mnie nie do przyjecia, jednak nie bylo problemu

    Jak Ci ukradną samochód i zobaczysz swój samochód na ulicy i złodziej Ci go
    zwróci to też powiesz nie ma sprawy przecież oddał. BZWBK na tej operacji
    zarobił więcej niż wartość mercedesa klasy S. Zabrał każdemu niewiele, a że
    było wielu...

    Sewer

  • 9. Data: 2004-03-31 15:53:05
    Od: "MXW" <m...@n...here>

    "Sewer" <n...@m...com> wrote in message
    com...

> [...]
    > zarobił więcej niż wartość mercedesa klasy S. Zabrał każdemu niewiele, a że

    piszemy zawiadomienie czy nie ?
    jak bedziecie tylko stekac to nic nie da

  • 10. Data: 2004-03-31 16:05:25
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "MXW" <m...@n...here> napisał w wiadomości

    > piszemy zawiadomienie czy nie ?
    > jak bedziecie tylko stekac to nic nie da

    To ja może podrzucę wypowiedź Krzysztofa Korusa z listy KARTY (z 19
    marca):

    "jeśli masz ochotę na eksperymenty, to daj im obciązyć Cię raz albo dwa
    opłatą, a potem zakwestionuj to pocztą wewnętrzną czy czymkolwiek. Jako
    nienależne świadczenie, bo nie zawarłeś umowy ubezpieczenia. Na
    odpowiedź,
    że nie odesłałeś, odpowiesz, iż żaden podmiot prawa nie ma możliwości
    jednostronnego ustalenia znaczenia milczenia kontrahenta jako
    oświadczenia
    woli, a dodatkowo ograniczania postaci oświadczeń woli mu składanych
    (jakiś
    tam druczek, a brak telefonu). W razie sporu to wymaga głębszej
    argumentacji, bo to OWU, ale na panienkę z banku powinno to wystarczyć.
    Kurcze, w tylu przepisach się o tym explicite trąbi, nie mówiąc o
    zasadach z
    k.c., a takie rzeczy, czyli najczystsze łosiowanie, ciągle się dzieją.
    Pewnie zawsze ileś tam osób machnie ręką i nie złoży druczku, tak? I
    dlatego
    opłaca się bankowi robić z siebie ignoranta w zakresie prawa trybu
    zawierania umów?"

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl