  • 11. Data: 2003-10-24 12:57:17
    Temat: Re: Absurdalny zapis regulaminu KK w Citi
    Od: "Karolcia" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik <s...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:0590.000007fe.3f9917f7@newsgate.onet.pl...
    > no cóż - wydaje mi się że w przypadku karty głównej i dodatkowej
    najczęściej
    > jest to tandem mąż-żona gdzie występuje współwłasność majątkowa a wtedy
    bez
    > znaczenia jest kto ma dług

    no ale nie zawsze mąż i żona
    ja mam np. kartę dodatkową od ojca i jakos mi się nie chce odpowiadać za
    jego ewentualne długi:)))

    pozdr
    Karolina

  • 12. Data: 2003-10-24 13:01:09
    Od: "Karolcia" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Karolcia" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > no ale nie zawsze mąż i żona
    > ja mam np. kartę dodatkową od ojca i jakos mi się nie chce odpowiadać za
    > jego ewentualne długi:)))
    >
    > pozdr
    > Karolina

    sprostowanie:
    znaczy za swoje:))))))))

  • 13. Data: 2003-10-24 13:13:57
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

> [...]
    najczęściej
    > jest to tandem mąż-żona gdzie występuje współwłasność majątkowa a wtedy

    Nie tak do końca bez znaczenia. Małżeństwo może mieć zawartą umowę o
    znoszącą wspólność majątkową, a wtedy z małżonka nie będącego stroną nie
    można egzekwować. Ponadto bank nie będzie mógł prowadzić egzekucji z majątku
    odrębnego małżonka, który był posiadaczem karty dodatkowej, a to czasami
    może być istotne (spadki i darowizny nie wchodzą do wspólnego majątku).

    Oczywiście pomijasz wszystkie sytuacje, w których posiadacz karty dodatkowej
    jest konkubentem/konkubiną, zstępnym, przyjacielem itp. We wszystkich tych
    sytuacjach jest super istotne kto odpowiada za dług.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 14. Data: 2003-10-24 13:29:15
    Od: "" <s...@W...onet.pl>

    A jak Multi ma to uregulowane?

  • 15. Data: 2003-10-24 13:35:58
    Od: zoil <p...@1...0.0.1>

    On Fri, 24 Oct 2003 13:55:05 +0200, Tomasz Waszczynski wrote:

    >Strona umowy z Bankiem, czyli posiadacz karty głównej.

    Czyli bierzesz wszystko na siebie. Honorowy z Ciebie gość!

  • 16. Data: 2003-10-24 16:01:13
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "zoil" <p...@1...0.0.1> napisał w wiadomości

    > Czyli bierzesz wszystko na siebie. Honorowy z Ciebie gość!

    Nie o tym mowa.

    Chodzi o to, _kto_ - i dlaczego tylko posiadacz karty głównej - odpowiada
    wobec _banku_ za zadłużenie wynikające z operacji dokonanych kartą
    dodatkową.

    Nie chodzi o to, czy posiadacz karty głównej będzie chciał dochodzić
    jakichkolwiek należności od posiadacza karty dodatkowej. To nie jest tematem
    dyskusji.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 17. Data: 2003-10-24 16:06:03
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > A jak Multi ma to uregulowane?

    Zapewne tak jak wszyscy inni (?) - odpowiada tylko ten, który jest stroną
    umowy zawartej z bankiem.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 18. Data: 2003-10-24 16:17:38
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    zoil <p...@1...0.0.1> wrote:

    > Czyli bierzesz wszystko na siebie. Honorowy z Ciebie gość!

    Przecież właśnie po to jest karta dodatkowa.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 19. Data: 2003-10-24 17:25:19
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>

    On 10/24/2003 3:35 PM, Użytkownik zoil napisał:
    > Czyli bierzesz wszystko na siebie. Honorowy z Ciebie gość!

    Chyba wlasnie taka jest idea karty dodatkowej, ze odpowiada za nia
    wlasciciel karty glownej, prawda ? Jest to karta dodatkowa, wydana do
    rachunku kredytowego posiadacza (czy jakos tak), wiec za caly dlug
    odpowiada jego wlasciciel, a co za tym wlasciciel karty glownej (tak
    mi sie do tej pory wydawalo...)

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 504 583105

  • 20. Data: 2003-10-24 18:41:02
    Od: "bulba" <w...@W...art.pl>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości
    > W par. 7 pkt 3 Regulamin stanowi: "Posiadacz karty dodatkowej jest
    > solidarnie odpowiedzialny za transakcje dokonane przy użyciu karty
    > dodatkowej wydanej na jego nazwisko. Postanowienia niniejszego Regulaminu
    > stosuje się do posiadacza karty dodatkowej odpowiednio".

    no bo teraz tak bedzie; na nowych wnioskach o wydanie karty posiadacz
    suplementu musi zlozyc rowniez podpis

    bulba