  • 1. Data: 2008-05-26 05:57:31
    Temat: Absurd na PKP, PIN trzeba podyktowac
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    http://www.gk24.pl/apps/pbcs.dll/article?
    AID=/20080520/SWIDWIN/263990289&SearchID=73318582181
    044

    Na dworcu PKP można płacić kartą bankową, pod jednym warunkiem. Trzeba
    głośno
    i wyraźnie podać swój PIN tak, żeby wszyscy słyszeli.

    Co z tego, że terminal do odczytu kart bankowych zainstalowany w kasie
    świdwińskiej stacji PKP sięga do samego okienka. Ono jest za małe, a
    terminal
    za duży. I ostatecznie od możliwości zapłacenia za bilet dzieli pasażera
    szyba. No chyba że kasjerce poda swój PIN.
    - Chce pani za bilet płacić kartą? To poproszę kartę, a teraz... numer PIN
    kodu - słyszę w okienku kasy na dworcu PKP w Świdwinie i nie mogę w to
    uwierzyć. Nie podałam PIN-u, ale biletu też nie dostałam. I nie wiedziałam,
    czy się śmiać, czy płakać, bo z czymś takim spotkałam się po raz pierwszy.

    Przyznaję, że musiałam na własnej skórze przekonać się o istnieniu tego
    absurdu. Gdy koleżanka z redakcji odebrała sygnał od naszego Czytelnika
    w tej
    sprawie, myśleliśmy, że może coś źle zrozumiał. Ale, jak zawsze, sprawdzić
    trzeba.

    Pojechałam więc do Świdwina. A tu na dworcu PKP stałam się świadkiem
    absurdu
    rodem z czasów PRL-u. Pani w kasie ma terminal do odczytywania kart
    bankowych, więc teoretycznie można płacić nimi za bilet na pociąg. Ale jest
    problem.

    - W szybie, która dzieli mnie od klienta, jest za małe okienko i to
    urządzenie, które służy do wbijania PIN-u, przez nie nie przechodzi. Więc
    albo pasażerowie mówią mi swój PIN, albo muszą płacić gotówką. Bankomat nie
    jest daleko - rozłożyła ręce kasjerka na stacji PKP w Świdwinie.

    W efekcie mało kto decyduje się głośno i wyraźnie zakomunikować kasjerce
    oddzielonej grubą szybą numer PIN, dzięki któremu ona, jak i wszyscy
    stojący
    w kolejce automatycznie znają jedną z najbardziej strzeżonych przez wielu z
    nas tajemnic.

    - Terminal mi tu zamontowali jakoś na początku kwietnia, no i teraz czekam,
    co z nim będzie dalej - mówiła nam kasjerka.

    Zadzwoniliśmy więc do PKP Przewozy Regionalne w Warszawie, by sprawę
    wyjaśnić. Piotr Olszewski z biura prasowego spółki, po wysłuchaniu w czym
    rzecz, nie mógł opanować śmiechu. Dopiero po chwili oznajmił. - Ja to muszę
    sprawdzić i zaraz oddzwonię.

    Na telefon długo nie musieliśmy czekać. - Potwierdzam, rzeczywiście z tymi
    terminalami Zachodniopomorski Zakład Przewozów Regionalnych ma problem -
    tłumaczył Piotr Olszewski. - Ustalimy, na jakich dworcach, w ilu kasach
    jest
    ten sam problem. Bo albo zapadnie decyzja, by zamontować inne, mniejsze
    terminale, albo wycinać będziemy większe okienka. Do końca miesiąca
    sytuacja
    zostanie rozwiązana. A dziś mogę tylko przeprosić pasażerów za takie
    utrudnienia.

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 2. Data: 2008-05-26 09:54:32
    Temat: Re: Absurd na PKP, PIN trzeba podyktowac
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    To trzeba płacić kartą na podpis.
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2008-05-26 10:40:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    " 666" g1e1co$pnh$...@n...wp.pl

    > To trzeba płacić kartą na podpis.

    Czasami wystawia się terminal (lub jego część) przed okienko.
    Czyżby na dworcu było to niebezpieczne?

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 4. Data: 2008-05-26 10:51:42
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > " 666" g1e1co$pnh$...@n...wp.pl

    > Czasami wystawia się terminal (lub jego część) przed okienko.
    > Czyżby na dworcu było to niebezpieczne?

    Pinpad NIE MIESCI sie w okienku :) chyba ze mowisz na stale ale to strach :)

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 5. Data: 2008-05-26 11:10:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jan Strybyszewski" g1e4nr$pn7$...@n...onet.pl

    > Pinpad NIE MIESCI sie w okienku :)

    Ludzie też nie mieszczą się tam, ale są i przed okienkiem, i za.

    > chyba ze mowisz na stale ale to strach :)

    No i mówię 'na stałe'. I pytam, czy to niebezpieczne.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 6. Data: 2008-05-26 11:15:12
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > "Jan Strybyszewski" g1e4nr$pn7$...@n...onet.pl

    > Ludzie też nie mieszczą się tam, ale są i przed okienkiem, i za.

    > No i mówię 'na stałe'. I pytam, czy to niebezpieczne.

    Na centralnym sa na zewnatrz ale w takim Swidwinei to podejrzewam ze
    kasa nie jest 24h wiec po zamknieciu w 15 minut i pinpada nie ma

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 7. Data: 2008-05-26 12:03:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jan Strybyszewski" g1e63t$u5i$...@n...onet.pl

    > Na centralnym sa na zewnatrz ale w takim Swidwinei to podejrzewam ze
    > kasa nie jest 24h wiec po zamknieciu w 15 minut i pinpada nie ma

    Po zamknięciu można zabrać. Poza tym, to raczej NTG. :) (więc kończę)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 8. Data: 2008-05-27 11:03:40
    Od: Piotr Auksztulewicz <w...@h...net>

    Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:
    > Po zamknięciu można zabrać. Poza tym, to raczej NTG. :) (więc kończę)

    Właśnie nie można, bo się nie mieści w dziurze :)

    --
    Piotr Auksztulewicz i...@n...net

  • 9. Data: 2008-05-27 11:10:52
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 27 Maj, 13:03, Piotr Auksztulewicz <w...@h...net> wrote:

    > Właśnie nie można, bo się nie mieści w dziurze :)

    Wszystko mozna.
    Po prostu przez dziure przekladac same kable odlaczone na ta
    okolicznosc od ktoregos z urzadzen na chwile montazu. Sam terminal
    czeka na kabelki od strony klientow. Kwestia wstawienia go w jakas
    obejme, trwalej mocujaca do podloza na czas czynnosci kasy, no i
    zdejmowania, gdy kasa ma przerwy.

  • 10. Data: 2008-05-27 15:45:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "krzysztofsf" 5...@y...goo
    glegroups.com

    : Po prostu przez dziure przekladac same kable odlaczone na ta
    : okolicznosc od ktoregos z urzadzen na chwile montazu.

    Tak właśnie, choć niektóre osoby (któraś osoba?) uważają
    (uważa) że odłączenie przewodów skutkuje zniszczeniem terminala.

    : Sam terminal czeka na kabelki od strony klientow.
    : Kwestia wstawienia go w jakas obejme, trwalej
    : mocujaca do podloza na czas czynnosci kasy,

    To aż tak drapieżnych mamy globtroterów? ;)