  • 11. Data: 2008-05-27 20:22:58
    Temat: Re: Absurd na PKP, PIN trzeba podyktowac
    Od: Piotr Auksztulewicz <w...@h...net>

    krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:
    > Wszystko mozna.

    Coś cię podgryza w dolną część pleców.

    --
    Piotr Auksztulewicz i...@n...net

  • 12. Data: 2008-05-28 06:21:56
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

    napisał w wiadomości news:g1hai0$q3q$1@flis.man.torun.pl...

    > "krzysztofsf"
    > 5...@y...goo
    glegroups.com

    > : Po prostu przez dziure przekladac same kable odlaczone na ta
    > : okolicznosc od ktoregos z urzadzen na chwile montazu.
    >
    > Tak właśnie, choć niektóre osoby (któraś osoba?) uważają
    > (uważa) że odłączenie przewodów skutkuje zniszczeniem terminala.

    Zniszczeniem to pewnie nie, ale...

    Po pierwsze, KTO ma to zrobić? Skoro terminal nie mieści się
    w dziurze, to potrzeba pomocy drugiej osoby, która podejdzie
    do szyby od strony klientów i wywlókłszy przewód przyniesie
    pinpada na zaplecze. Nie mam pewności, czy kolei będzie się
    chciało znaleźć pracownika, który na zawołanie będzie latał
    z pinpadami wte i wewte dokoła budynku, aby je podłączać
    i odłączać za każdym razem gdy kolejna kasa zaczyna lub
    kończy zmianę (albo przerwę śniadaniową).

    Po drugie (a może nawet zerowe) możliwość w miarę swobodnego
    odłączania i przyłączania terminala przez kasjerkę za każdym
    razem gdy zajmuje lub opuszcza miejsce pracy stwarza okazję
    do łatwego podłączenia INNEGO pinpada, który wygląda całkiem
    tak samo jak oryginalny, ale np. zapamiętuje sobie wszystkie
    wklepane kody.........

    Maciek

  • 13. Data: 2008-05-28 08:09:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Maciek" g1itmm$dj5$...@o...futuro.pl

    > Po pierwsze, KTO ma to zrobić?

    Chyba nikt z nas. :)

    > Skoro terminal nie mieści się
    > w dziurze, to potrzeba pomocy drugiej osoby, która podejdzie
    > do szyby od strony klientów i wywlókłszy przewód przyniesie
    > pinpada na zaplecze.

    Pinpad postawi na blacie przed okienkiem i włoży przewody
    w przygotowane rureczki. :) Kasjerka sam podłączy przewody
    z resztą urządzenia.

    > Nie mam pewności, czy kolei będzie się
    > chciało znaleźć pracownika,

    Kasjerka sama może to zrobić -- najpierw postawi pinpad
    i włoży przewody, później wróci do kasy i połączy przewody.

    > który na zawołanie będzie latał
    > z pinpadami wte i wewte dokoła budynku, aby je podłączać
    > i odłączać za każdym razem gdy kolejna kasa zaczyna lub
    > kończy zmianę (albo przerwę śniadaniową).

    Po pracy odłączy przewody, obejdzie kasy dookoła i zabierze pinpad.

> [...]
    > odłączania i przyłączania terminala przez kasjerkę za każdym
    > razem gdy zajmuje lub opuszcza miejsce pracy stwarza okazję

    ;)

    > który wygląda całkiem
    > tak samo jak oryginalny, ale np. zapamiętuje sobie wszystkie
    > wklepane kody.........

    To już przerabialiśmy na tej grupie... Nawet dzieliliśmy łupy i wyroki... ;)

    -=-

    Pinpad może stać po ,,tamtej'' stronie okienek stale. Trzeba go
    tylko jakoś umocować nieprawnie. ;) W Auchan też są takie ,,problemy''
    i jakoś płacić tam można kartami. :)

    -=-

    A teraz najgorszy scenariusz...

    Podchodzi dziewczyna do kasy gdziekolwiek, podaje kartę i zaczyna wpisywanie PINu...

    Ale zamiast wpisywania -- odcina przewód od pinpadu/a i ucieka...
    Karta nie jest jej (otrzymała ją od koleżanki) więc niewiele traci. :)

    I po co takie scenariusze? Nie można założyć, że ludzie
    w Polsce do końca nie zdziczeli jeszcze? ;) Może ten
    pinpad kolejowy mógłby stać tam spokojnie stale?...
    Może wystarczy przyklejenie go do czegoś?

    --