  • 1. Data: 2008-05-25 17:18:40
    Temat: "podatek belki" od kont walutowych w polskich bankach
    Od: bejo <b...@s...agh.edu.pl>

    Wiem, ze banki w Polsce automagicznie odporowadzaja odestki od tego co
    zarobie na oprocentowych rachunkach prowadzonych w zlotowkach. Czy
    jest tak samo z rachunkami walutowymi?

    Konkretnie chodzi o PEAKO SA i taka dziwna sytuacje, w ktorej konto
    dolarowe bylo zalozone gdy nie mialem jeszcze NIPa, ale podatek belki
    juz istnial. Czy to _mozliwe_, ze bank nie odprowadza odsetek od moich
    zyskow (0.01%.....) z takiego konta?

    Wiem, ze jutro poniedzialek i moge sie pojsc zapytac, ale nie bardzo
    bede mial czas na wycieczki do banku, z reszta zzera mnie ciekawosc
    juz teraz :).

    --
    Pozdrawiam,
    Bejo

  • 2. Data: 2008-05-25 18:52:21
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Użytkownik "bejo" <b...@s...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    > Wiem, ze banki w Polsce automagicznie odporowadzaja odestki od tego
    > co
    > zarobie na oprocentowych rachunkach prowadzonych w zlotowkach. Czy
    > jest tak samo z rachunkami walutowymi?

    tak samo

> [...]
    > belki
    > juz istnial. Czy to _mozliwe_, ze bank nie odprowadza odsetek od

    odsetek nie odprowadza
    podatek Belki odprowadza, ale nie "twój" tylko swój dlatego twój NIP
    im niepotrzebny

    Sławek

  • 3. Data: 2008-05-25 19:41:43
    Od: bejo <b...@s...agh.edu.pl>

    On 25 Maj, 20:52, "Slavekk" <s...@g...pl> wrote:
> [...]
    p25g2000hsf.googlegroups.com...

    > odsetek nie odprowadza
    > podatek Belki odprowadza, ale nie "twój" tylko swój dlatego twój NIP

    Przez "odsetki od zyskow" mialem wlasnie na mysli podatek Belki.

    Dlaczego napisales ze bank odprowadza podatek "swoj" a nie "moj"? Moje
    zyski z odsetek, moj podatek, czyz nie tak?

    --
    Pozdrawiam,
    Bejo

  • 4. Data: 2008-05-25 20:30:37
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    bejo pisze:
> [...]
    >
    > Dlaczego napisales ze bank odprowadza podatek "swoj" a nie "moj"? Moje
    > zyski z odsetek, moj podatek, czyz nie tak?

    Prawdopodobnie (tak wnioskuje z odpowiedzi) banki nie wykazuja czyj
    podatek w jakiej wysokosci odprowadzily. Gdyby bylo inaczej, moznaby
    przykladowo uzyskac zwrot z tego podatku, jesli by sie kwalifikowalo do
    zwrotu, a wplywy w rozliczniu rocznym bylyby za niskie.

  • 5. Data: 2008-05-26 05:06:37
    Od: "Slavekk" <S...@g...pl>

    Użytkownik "bejo" <b...@s...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    p25g2000hsf.googlegroups.com...

    > Dlaczego napisales ze bank odprowadza podatek "swoj" a nie "moj"? Moje
    > zyski z odsetek, moj podatek, czyz nie tak?

    A wypelniasz PITa od tych odsetek?
    Nie.
    Bank nalicza i odprowadza.
    I nie informuje nikogo od czyich odsetek odprowadza.

    Sławek

  • 6. Data: 2008-05-26 15:05:42
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    To wyraźne niedopatrzenie Waadzy.
    Informacja, że Iksiński odprowadzil 250 tys. zł belkowego i z którego banku byłaby
    baaaardzo cenna :-))
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2008-05-27 03:45:41
    Od: roman k <K...@a...pl>

    :
    > To wyraźne niedopatrzenie Waadzy.
    > Informacja, że Iksiński odprowadzil 250 tys. zł belkowego i z którego banku byłaby
    baaaardzo cenna :-))

    Jak również interesujące dla władzy byłoby, że babcie Amelia -
    za odłożone na pogrzeb pieniądze - odprowadziła 12 zł :(

    Roman

  • 8. Data: 2008-05-27 20:31:24
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    roman k pisze:
    > :
    >

    > Jak również interesujące dla władzy byłoby, że babcie Amelia - za
    > odłożone na pogrzeb pieniądze - odprowadziła 12 zł :(

    Wladze wszystko interesuje.
    Nawet zarchiwizowanie przez 5 lat tresci wszystkich maili wysylanych
    przez babcie Amelie.