  • 1. Data: 2002-03-05 19:57:24
    Temat: A to jest bardzo ciekawe
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Paweł Doliniak

    Wędrówka przelewu może trwać od 18 do 60 godzin
    (Expander.pl - onet.pl)

    Klienci banków nadal skarżą się na trwającą zbyt długo wędrówkę przelewanych
    pieniędzy.

    Mało kto już wprawdzie pamięta, że przed kilku laty wędrówka taka mogła
    trwać i pięć dni, jednak obecny stan zaawansowania technologii bankowej
    powinien wykluczać tak długotrwałą procedurę.

    Przeciętny czas pomiędzy momentem zaksięgowania przelewu a pojawieniem się
    rezultatu operacji na koncie bankowym nie powinien przekraczać jednej doby,
    jest z tym jednak różnie w poszczególnych bankach.

    Zgodnie z raportem firmy konsultingowej DiS, badającej ten problem w
    największych krajowych bankach, najkrótszy przeciętny czas upływający od
    zaksięgowania przelewu do jego realizacji zanotowały w ub.r. Raiffeisen Bank
    Polska, ówczesny PBK oraz Bank Gospodarki Żywnościowej - tu okres ten
    wynosił 18 godzin.

    Niewiele dłużej trwało to w BZ WBK, PKO BP, Pekao i ówczesnym BPH - do 20
    godzin. W okolicach doby procedura ta trwała w Banku Handlowym i jego
    detalicznej sieci Citibanku, a także w BIG Banku Gdańskim. Powyżej doby, ale
    krócej niż 30 godz. - w BRE Banku i ING Banku Śląskim.

    To były rezultaty przeciętne, lecz DiS zbadał także okresy maksymalne. Tu
    niechlubnym rekordzistą okazał się ówczesny BPH, gdzie wędrówka przelewu
    mogła trwać nawet 60 godz. Do 48 godz. zaś mogło to trwać w Pekao i ING
    Banku Śląskim. Najniższe maximum, prawie równe przeciętnej, zanotowano w BIG
    BG (24 godz).

  • 2. Data: 2002-03-05 20:09:31
    Temat: Re: A to jest bardzo ciekawe
    Od: <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > wynosił 18 godzin.
    >
    > Niewiele dłużej trwało to w BZ WBK, PKO BP, Pekao i ówczesnym BPH - do 20

    20 GODZIN TO BARDZO SZYBKO

  • 3. Data: 2002-03-05 20:28:35
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > 20 GODZIN TO BARDZO SZYBKO

    Fajnie, że cytujesz cały list, żeby wykrzyczeć jedno zdanie :-(
    Grzegorz

  • 4. Data: 2002-03-05 20:32:56
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    Z moich doświadczeń, to przelew za pomocą teleserwisu w pekao zlożony do
    ok.9 i który ma dojść do mBanku, dochodzi tak jak należy tj. tego samego
    dnia i tylko mBank standardowo księguje go w takim czasie, żeby juz tego
    samego dnia nie mógł wyjść dalej.
    Grzegorz

  • 5. Data: 2002-03-06 08:19:23
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    >Powyżej doby, ale krócej niż 30 godz. - w BRE Banku i ING Banku Śląskim.

    To dlaczego jak robie przelewy z BRE (powiedzmy do godz. 12.00) do roznych
    bankow to srodki sa na koncie jeszcze tego samego dnia :))) Dla mnie to jest
    ponizej doby :)) Jak idzie w pierwszej sesji to np. w Citi jest juz
    ok.16.00. Jedyny wyjatek to Pekaosa - tam dla pieniedzy to jest "droga przez
    meke" :(( Najczesciej na 3 dzien rano sa srodki na koncie :(( A ktos mowil
    ze sie "unowoczesniaja"... ale dzialaja tak samo wolno.
    pzd

  • 6. Data: 2002-03-06 11:03:12
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Użytkownik "Witek" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Jedyny wyjatek to Pekaosa - tam dla pieniedzy to jest "droga przez
    > meke" :(( Najczesciej na 3 dzien rano sa srodki na koncie :(( A ktos mowil
    > ze sie "unowoczesniaja"... ale dzialaja tak samo wolno.

    Tak tak - tez niestety mam takie same doświadczenia ..nie ma to jak trzymać
    kasę na "środkach w drodze" :-))

  • 7. Data: 2002-03-06 11:05:53
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Tak tak - tez niestety mam takie same doświadczenia ..nie ma to jak
    trzymać
    > kasę na "środkach w drodze" :-))

    Mnie jeszcze jedna rzecz ciekawi.
    We wszystkich bankach ktore teraz mam moge zrobic przelew via Internet nie
    ruszajac sie z domuu - w Pekao mam doswiadczenia takie, ze musialem odstac
    swoje w kolekeczce, wypelnic kserowana kartke A4, zaplacic frycowe i wlasnie
    czekac...
    Teraz chyba sie to zmienilo, ale tej kolejki nie cierpialem.

  • 8. Data: 2002-03-06 11:21:11
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

> [...]
    wlasnie
    > czekac...
    > Teraz chyba sie to zmienilo, ale tej kolejki nie cierpialem.

    :-))) nic się nie zmieniło ... no chyba że masz ten przelew w zleceniu
    stałym :-)))

  • 9. Data: 2002-03-06 16:53:59
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > wlasnie
    >
    > :-))) nic się nie zmieniło ... no chyba że masz ten przelew w zleceniu
    > stałym :-)))

    Tak tylko nie powiedzialas, ze ta dyspozycja zlecenia stalego tez jest na
    takiej karteczce kserowanej :)))) To powinno kiedys trafic do muzeum
    bankowosci... Dyspozycja przelewu czy zlecenia stalego to niezapomniane
    przezycie w tym banku :) Ufff dobrze ze nie mam tam juz konta...
    pzd

  • 10. Data: 2002-03-06 18:10:28
    Od: "Amehat" <a...@a...net.pl>

    :
[...]

    A to dziwne, gdyż od roku dostaję pensję z ING BSK i ZAWSZE w Pekao jest
    tego samego dnia. Gdy wykonuję przelewy z mBanku do Pekao też dochodzą tego
    samego dnia.

    Amehat