  • 1. Data: 2002-03-05 19:01:00
    Temat: Lutowe zwierciadło listy p.p.b.
    Od: Marian Otremba <m...@z...polsl.gliwice.pl>

    Czcigodni czciciele banków !

    Próbowałem czytać tą waszą listę. Niestety jak przeczytałem X listów to okazało
    się, że w międzyczasie przybyło jeszcze więcej listów. Jak czytałem listy w/g
    daty to trudno je było zrozumieć, bo nie wiadomo o czym się dyskutuje. Jak
    czytałem je posortowne w/g wątków to połowa listów była zapętlona w jakiś
    koszmarnie długich wątkach, których koniec a nawet środek nie miał nic wspólnego
    z początkiem. Doszedłem do wniosku, że czytając tą listę nie jestem w stanie
    zrozumieć, kto, o czym i poco dyskutuje. A może już sami straciliście już
    orientację.

    Postanowiłem więc zrobić formalną analizę waszych listów nadesłanych w lutym
    2002 roku.Z swojego serwera, który trzyma wszystkie listy z ostatnich 30 dni,
    ściągnałem wszystkie listy od 1-02-2002 00:00:00 do 28:02-2002 23:59:59.
    Wyciągnałem swoje stare programy do analiz tekstów. I oto poniżej pierwsze
    wyniki tej analizy :

    W lutym w 1 dniu
    Listów 7 914 283
    Linii 301 002 10 750
    Bajtów 12 131 953 433 284
    No tak. 283 listów dziennie ( zwierające 10700 linii !). To by tłumaczyło,
    dlaczego nie byłem w stanie je przeczytać. I tego 433 KB dziennie. Modemowców to
    chyba coś kosztuje.

    Nasuwa się pytanie,czy cały czas pracujecie równo, czy tez może trochę sobie
    odpoczywacie.
    listów
    Pon 1275
    Wto 1193
    Śro 1216
    Czw 1076
    Pią 1484
    Sob 835
    Nie 815
    Jak widać przez pierwsze dni tygodnia ciągniecie równo, w piatek wyraźnie
    przyspieszacie, by sobie w weekend nieco pofolgować. Nie jest to jednak
    świętowanie.

    A może wogóle nie śpicie tylko cały czas wysyłacie listy ?.
    Godzina Listy Godzina Listy
    0 232 12 568
    1 114 13 531
    2 52 14 540
    3 19 15 613
    4 15 16 531
    5 16 17 410
    6 39 18 417
    7 118 19 392
    8 253 20 410
    9 435 21 401
    10 520 22 398
    11 533 23 333
    Produkcja listów pomiędzy 3 i 6 rano wyraźnie zamiera. Po 6-tej coraz więcej
    osób nie moze spać, choć większość zabiera się do roboty (pisania) dopiero o
    dziesiątej. Szczyt swojej twórczości osiągacie o 15-tej. To by mi wyglądało, że
    ta wasza działalność jest w czasie, hmm, godzin pracy. Potem przenosicie sie do
    domu i wenna sytematycznie opada, a północy coraz więcej osób udaje sie w
    objęcia morfeusza.

    No dobrze, a dużo was pisze.
    Liczba osób, które napisały choć jeden list - 1130, czyli średnio na jednego
    wypada 7 listów. Średnia jak to w banku, jeden ma milion a drugi złotówkę.
    A oto rekordziści :
    Listów Listów na 1 dzień
    AMRA <a...@a...com> 616 22.00
    w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek) 211 7.54
    Wojciech Nawara <w...@p...onet.pl>209 7.46
    Grzegorz <g...@p...onet.pl> 170 6.07
    Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl> 160 5.71
    minik <m...@n...org> 158 5.64
    Sark <w...@p...onet.pl> 143 5.11
    MK <m...@i...pl> 131 4.68
    Radosław Popławski <r...@a...net.pl> 131 4.68
    Pedroz <p...@p...onet.pl> 120 4.29
    blad <b...@W...pl> 102 3.64
    Sumarycznie tych 11 osób napisało 2151 listów co stanowi 27.2% wszystkich
    listów. Super rekordzista przy tej swojej produktywności to chyba nie zrobi tej
    swojej pracy magisterskiej.

    A skąd wysyłacie te swoje listy.
    Serwer Listy
    poczta.onet.pl 1824
    asmodeusz.com 616
    interia.pl 457
    alpha.net.pl 376
    wp.pl 308
    pro.onet.pl 229
    pingwin.waw.pl 211
    bankier.pl 201
    hoga.pl 173
    nowysacz.org 158
    priv.onet.pl 132
    Zdecydowany prym wiedzie tutaj onet.pl (poczta+pro+priv). Łącznie 2185 listów
    (27.6%). Wysoka pozycję asmodeusz.com ( ns1.fr.pl) zawdzięcza jednemu
    człowiekowi.

    O czym piszecie. No tego to ja się nie podejmuję z analizowac. Mogę co najwyżej
    obliczyć o jakich bankach piszecie najczęściej. Ocena nie będzie zbyt precyzyjna
    gdyż dla niektórych banków stosujecie rózne pieszczotliwe nazwy. Poniżej
    zestawiono liczbę listów, w których nazwa banku(skrót) pojawił sie w nagłówku
    listu(in subject) oraz wszystkie pojawienia sie nazwy banku całym liście (all).
    Jeżeli, ktoś tak bardzo polubił swój bank, że powtarzał go w liście kilkakrotnie
    kilka razy, to nazwa to została tyle razy policzona ile razy jest ona w liście
    wymieniona.
    in subject all
    inteligo 1418 3286
    mbank 1128 3270
    wbk 291 1080
    bz 274 982
    bzwbk 240 697
    lukas 232 850
    pekao 200 876
    pko 177 752
    bsk 154 436
    citi 110 486
    lgnet 107 251
    fortis 57 272
    bph 44 275
    vw/volksw 33 168
    bre 30 486
    nordea 23 85
    Razem 4518 14252
    No to sprawa jest jasna. Ta lista jest o e-bankach. Gdyby ich nie było to
    koniecznie należałoby je wymyślec, gdyż nie byłoby o czym pisać.

    Miłej nocnej pracy tym co właśnie zabierają się do pisania, pozdrowienia dla
    tych co będa to czytać jutro w czasie 'urlopu z pracy' oraz tym co wyciągną
    jakieś wnioski z tych super pobieżnych analiz

    marian otremba

    PS. Dlaczego tak wielu (prawie wszyscy) z was pisze pod pseudominami.

  • 2. Data: 2002-03-05 19:09:09
    Temat: Re: Lutowe zwierciadło listy p.p.b.
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Oj usmialem sie..
    Istotnie chyba sobie zrobie awarie komputera...

    A co do statystyk WIELKIE!! dzieki!!! (to o bankach szczegolnie!)

    --

    ------
    Amra the Freelancer

  • 3. Data: 2002-03-05 19:25:01
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Marian Otremba" (.......)
> [...]
    >
    > marian otremba
    >
    > PS. Dlaczego tak wielu (prawie wszyscy) z was pisze pod pseudominami.

    dzięki za podsumowanie lutego
    - a z nickami to pewnie dlatego się przyjęły,
    że więcej o autorze mówi nick i łatwiej daje się zapamiętać,
    niż nazwisko, szczególnie jak jest np. popularne.

    Inny powod to żeby przypadkowi ludzie, np szefowie z pracy
    (często z bankiem związanej) zobaczyli kto się tu udziela.
    swoi wiedzą kto jest kto i było już parę spotkań grupowych
    i wcale nie chodzi tu o calkowita anonimowość - najlepszy dowod,
    ze "maskowanie" ogranicza się najwyżej do pseudonimu
    Pozdrawiam wszystkich jako ostatni z listy ;-))
    *** blad ***

  • 4. Data: 2002-03-05 19:27:47
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    begin --> Tue, 05 Mar 2002 20:01:00 +0100, w
    <3...@z...polsl.gliwice.pl>, Marian Otremba
    <m...@z...polsl.gliwice.pl> napisał(-a):

    > AMRA <a...@a...com> 616 22.00
    > w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek) 211 7.54
    > Wojciech Nawara <w...@p...onet.pl>209 7.46
    > Grzegorz <g...@p...onet.pl> 170 6.07
    > Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl> 160 5.71
    > minik <m...@n...org> 158 5.64
    > Sark <w...@p...onet.pl> 143 5.11
    > MK <m...@i...pl> 131 4.68
    > Radosław Popławski <r...@a...net.pl> 131 4.68
    > Pedroz <p...@p...onet.pl> 120 4.29
    > blad <b...@W...pl> 102 3.64

    Ja?? Byłem przekonany, że należę raczej do outsiderów, a tu taka
    niemiła niespodzianka :).

  • 5. Data: 2002-03-05 21:18:43
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    Marian Otremba <m...@z...polsl.gliwice.pl> writes:

> [...]
    > w lutym 2002 roku.Z swojego serwera, który trzyma wszystkie listy z
    > ostatnich 30 dni, ściągnałem wszystkie listy od 1-02-2002 00:00:00

    Prawdziwie fascynująca byłaby podobna analiza 'wszechczasów'! Dane są
    dostępne na news-archive.icm.edu.pl (i nie są to gigabajty, pbb
    dopiero w ciągu ostatniego roku stała się tak koszmarnie popularna).
    Mnie prawdziwie fascynuje pytanie, czy zwycięzcą byłby pjo czy też
    ktoś z ostatnich aktywistów...

    > Produkcja listów pomiędzy 3 i 6 rano wyraźnie zamiera.

    Chyba ustawię rpost-a na 4 rano. Zwłaszcza w pracy ;-)

> [...]
    > Jeżeli, ktoś tak bardzo polubił swój bank, że powtarzał go w liście
    > kilkakrotnie kilka razy, to nazwa to została tyle razy policzona ile

    Kiedyś (pod wpływem informacji, że ludzie z mbanku robią statystyki
    'ile pozytywnych, ile obojętnych, ile negatywnych') o mało nie
    zapanował obyczaj opatrywania postu adnotacją typu
    [post pozytywny]
    lub
    [post negatywny] (lub [post zdecydowanie negatywny])

    Niestety się nie do końca przyjęło a szkoda, jakże by ułatwiło...

    > in subject all
> [...]

    Mnie głównie zaskakuje nikły odzew na fuzję BPH z PBK. Ale to chyba
    dlatego że prawie wszyscy internauci już dawno z tych banków w panice
    uciekli...

    > No to sprawa jest jasna. Ta lista jest o e-bankach. Gdyby ich nie
    > było to koniecznie należałoby je wymyślec, gdyż nie byłoby o czym
    > pisać.

    Spojrzyj 2-3 lata temu. e-banków nie było a ... grupa owszem, żyła
    (acz nie tak bardzo jak teraz).

    > PS. Dlaczego tak wielu (prawie wszyscy) z was pisze pod pseudominami.

    Bo dobre obyczaje widać zanikły - a może też po prostu średni wiek
    uczestników się obniżył. Kiedyś jednak dominował styl pełnego
    przedstawiania się.

    --
    ( Marcin Kasperski | Communication takes place between people, documents )
    ( http://www.mk.w.pl | are secondary. (Booch) )

  • 6. Data: 2002-03-06 07:48:46
    Od: "Pedroz" <p...@p...onet.pl>

    "Marian Otremba" <m...@z...polsl.gliwice.pl> wrote in message
    > AMRA <a...@a...com> 616 22.00
    > w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek) 211 7.54
    > Wojciech Nawara <w...@p...onet.pl>209 7.46
    > Grzegorz <g...@p...onet.pl> 170 6.07
    > Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl> 160 5.71
    > minik <m...@n...org> 158 5.64
    > Sark <w...@p...onet.pl> 143 5.11
    > MK <m...@i...pl> 131 4.68
    > Radosław Popławski <r...@a...net.pl> 131 4.68
    > Pedroz <p...@p...onet.pl> 120 4.29
    > blad <b...@W...pl> 102 3.64

    Wow.. Nie wiem czy sie cieszyc, czy tez zastanowic, co ja robie :) W koncu
    jestem w pracy:)

    > PS. Dlaczego tak wielu (prawie wszyscy) z was pisze pod pseudominami.

    Wlasnie dlatego, ze najczesciej pisze z pracy, a reakcje szefow na spedzanie
    czasu w ten sposob sa niezbadane. Jak sie podpisze nickiem, to przynajmniej
    nie od razu rzuci sie w oczy, ze ja to ja :) Jak ktos bedzie chcial, to i
    tak dojdzie kto jest kto.

    --
    pzdr
    Pedroz [BB]

  • 7. Data: 2002-03-06 08:20:24
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > To by mi wyglądało, że
    > ta wasza działalność jest w czasie, hmm, godzin pracy.
    (...)
    > PS. Dlaczego tak wielu (prawie wszyscy) z was pisze pod pseudominami.

    :-D

    Pozderawiam.
    Michal.

  • 8. Data: 2002-03-06 19:55:43
    Od: <w...@p...onet.pl>

    > A oto rekordziści :
> [...]

    Są jakieś nagrody za miejsca medalowe? :)))

    A poważnie - jestem pod wrażeniem zestawienia i chęci jego autora. :))

    Pozdrawiam,

    Wojtek Nawara
    0501 950782

  • 9. Data: 2002-03-06 20:30:56
    Od: "Leszek A. Szczepanowski" <t...@a...pl>

    On 6 Mar 2002 w...@p...onet.pl wrote:

    >Są jakieś nagrody za miejsca medalowe? :)))

    Powinniscie przez 24 h odbierac telefony na ktorejs z
    infolinii, do wyboru sposrod tych ktore byly w tym
    zestawieniu najpopularniejsze :)))
    --
    maybe shit happens, maybe it doesn't

  • 10. Data: 2002-03-06 22:54:24
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Mar 06, 2002 at 09:30:56PM +0100, Leszek A. Szczepanowski wrote:

    > Powinniscie przez 24 h odbierac telefony na ktorejs z
    > infolinii, do wyboru sposrod tych ktore byly w tym
    > zestawieniu najpopularniejsze :)))

    E? Czyli bym mial udawal mLinke jak dzwoni do mnie mInik? ;-)

    Spokojnie, nie pracuje w niczym zwiazanym z BRE. Naprawde.

    --

    --w