  • 11. Data: 2004-06-02 09:48:04
    Temat: Re: A jaja to dopiero bede w lipcu...
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > I zaloze sie, ze (w stosunku do starych kont) nigdy nie przejda. Tam
    > sie ludziom takich numerow nie robi.

    glupstwa gadasz - owszem maja IBAN krotszy od naszego o 6 znakow
    przykladowy wyglada tak: GB29 NWBK 6016 1331 9268 19
    pocztaj sobie o nim na http://www.ebanki.pl/zasoby/pliki/IBAN_EBS204V3.pdf
    *** blad ***

  • 12. Data: 2004-06-02 10:02:01
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    poilkj <u...@d...invalid> writes:

    > przejdą przejdą, albo zostaną we własnym sosie, bo nikt nie będzie
    > akceptował ich płatności, a takiego numeru swoim klientom to oni nie
    > zrobią.

    Nie wykluczam, ze dodadza nowy numer do uzycia rownolegle ze starym.
    Ale nie zaprzestana uzywania starych numerow.

    MJ

  • 13. Data: 2004-06-02 11:00:01
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Tam sie ludziom kilkukrotnie w ciagu paru lat zmienialo telefoniczne numery
    kierunkowe i dodawalo cyfry...
    JaC

  • 14. Data: 2004-06-02 14:55:28
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Michal Jankowski wrote:

    > Nie wykluczam, ze dodadza nowy numer do uzycia rownolegle ze starym.
    > Ale nie zaprzestana uzywania starych numerow.

    a kto by to obsługiwał.
    dopiero byłby bajzel, gdyby jeden rachunke funkcjonował pod dwoma numerami.
    paranoja

  • 15. Data: 2004-06-02 19:29:00
    Od: "Knecht" <b...@v...pl>

    > glupstwa gadasz - owszem maja IBAN krotszy od naszego o 6 znakow
    > przykladowy wyglada tak: GB29 NWBK 6016 1331 9268 19
> [...]

    Dobrą informację na temat IBAN i NRB znajdziesz też na www.nrb.pl
    Polecam, są tam też linki do stron internetowych banków z informqacją o NRB.

    Pozdrawiam
    Knecht

  • 16. Data: 2004-06-02 20:01:35
    Od: "Jaca" <j...@g...pl>

    Użytkownik "poilkj" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości

    > a kto by to obsługiwał.
    > dopiero byłby bajzel, gdyby jeden rachunke funkcjonował pod dwoma
    numerami.
    > paranoja

    Nie taka paranoja ani nie bajzel. A jak myslisz u nas to funkcjonowało?
    Mozna było słać kase na dwa numery: stary lub nowy NRB. I dochodziło.

    Jaca

  • 17. Data: 2004-06-02 20:07:54
    Od: "Pulemiot" <p...@o...pl>

    > a kto by to obsługiwał.
    > dopiero byłby bajzel, gdyby jeden rachunke funkcjonował pod dwoma numerami.
    > paranoja

    to absolutnie żaden problem rachunek jest niczym konto pocztowe, a numer to po
    prostu jego adres. Stosowanie aliasów, jest jak najbardziej dozwolone, proste i
    działa. Wszystkie banki tak działały obsługując jednocześnie stare i nowe
    numery rachunków.

    P.

  • 18. Data: 2004-06-02 20:10:59
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 2 Jun 2004 13:00:01 +0200, " 666" <j...@i...pl> wrote:

    >Tam sie ludziom kilkukrotnie w ciagu paru lat zmienialo telefoniczne numery
    >kierunkowe i dodawalo cyfry...

    ale AFAIK np. rejestracje aut są "dożywotnie"
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 19. Data: 2004-06-02 20:14:29
    Temat: to kwestia historyczna
    Od: "Pulemiot" <p...@o...pl>

    > dlaczego nowy format kont jest tak kretynsko wielki? 26 cyfr???? przeciez w
    > Polsce musialoby nas byc kilkaset trylionow! Jestesmy ssakami a nie owadami!
    > Dlaczego w Anglii wystarczy 6 cyfrowy numer banku (sort code) i 8 cyfrowy
    > numer konta klienta a u nas takie wielkie numery?
    > W.

    Mnie się wydaje, że u podstaw leżała chęć niektórych bankowców, aby w numerze
    rachunku zawrzeć systematykę konta, czyli ,żeby (tak jak po staremu) był tam
    numer klienta, typ konta, typ subkonta, numer subkonta i tak dalej.
    Pekao SA albo Bank Pocztowy z rachunkami dla abonamentu RTV nie były w stanie
    się zmieścić w 34 znakach (34 znaki - maksymalna długość numeru rachunku
    dopuszczona przez ELIXIR).
    A tak nawiasem pisząc, to nie było wcześniej regulacj dotyczącej numerowania
    rachunków i bank mógł sobie ponumerować rachunki np setką cyfr, albo znakami
    typu #$&*|| i nikt nie miałby podstaw prawnych do odmowy przyjęcia płatności na
    takie numer rachunków.

  • 20. Data: 2004-06-03 06:44:34
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > a kto by to obsługiwał.
    > dopiero byłby bajzel, gdyby jeden rachunke funkcjonował pod dwoma
    numerami.
    > paranoja

    Chlopie przelewam zarowno na stary jak i nowy numer Lukasa i jakos dziala i
    problemow nie ma.
    Poki co wszystkie banki znaja stare numery kont Lukasa