  • 1. Data: 2004-06-01 17:38:34
    Temat: [Inteligo] O zawyzonych platnosciach karta Visa Elektron w necie
    Od: "grejfik" <g...@N...gazeta.pl>

    Jakis czas temu kupilem przy pomocy karty bilet w Wizzarze. Inteligo
    zablokowalo kwote X. Jakiez bylo moje zdziwienie gdy zakjsiegowano kwote
    X+40PLN. Zglosilem treklamacje. Rozpartuja ja juz miesiac. Tydzien temu
    kupilem kolejny bilet za kwote Y. Tym razem zaksiegowano Y+20zl. Dodatkowo
    musze wspomniec ze wizzar nie ma zadnych przewalutowan i pobiera kwote w
    zlotowkach. Jak to jest w ogole mozliwe - klient zgadza sie zaplacic
    okreslona kwote, taka tez mu bank blokuje. A potem bank dopuszcza do tego ze
    ksieguje transakcje wieksza na ktora nie otrzymal zgody. Paradoksalnie moze
    sie zdarzyc ze zaplace karta 5 zl a zostanie zaksiegowane 500zl. O co
    chodzi? Wyjasnialem w Wizzarze i dyskutowalem z ludzmi korzystajacymi z
    innych kart i u nich wszystko bylo OK. Tak wiec Wizzair jest w porzadku.
    Wina lezy po stronie Inteligo. O co chodzi? Moze ktos umie wyjasnic ta
    sytuacje. Bede wdzieczny.

  • 2. Data: 2004-06-01 18:31:01
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "grejfik" <g...@N...gazeta.pl> writes:

> [...]
    > innych kart i u nich wszystko bylo OK. Tak wiec Wizzair jest w porzadku.
    > Wina lezy po stronie Inteligo. O co chodzi? Moze ktos umie wyjasnic ta

    Wina leży po stronie Wizzarra (cokolwiek to jest). Bank księguje tyle
    ile przyszło w rozliczeniu, co nie musi się zgadzać z sumą blokady -
    protokół organizacji karcianych tak ma właśnie dlatego, że niekiedy do
    daty rozliczenia zmieniają się przewalutowania i trzeba schargeować na
    trochę inną kwotę. W Twoim przypadku niewątpliwie Wizzarr ściągał
    sobie X+40 i Y+20.

    Oczywiście możesz w takiej sytuacji zgłosić reklamację, bank ją
    przyjmuje i wyjaśnia. Co może potrwać, bo zdaje się idzie to ścieżką
    'bank pyta Visę, Visa pyta sprzedawcę, ...'.

    Czy możesz napisać czym (jaką kartą) i jak płaciły osoby które nie
    miały problemów? Oraz co to jest ten Wizzarr i via co przyjmuje
    płatności kartą?

  • 3. Data: 2004-06-01 18:45:10
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Kasperski" <M...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:87brk3f7ve.fsf@cauchy.softax.local...

    >Oraz co to jest ten Wizzarr i

    Tanie wegierski linie lotnicze http://wizzair.com/pl/index.shtml

    via co przyjmuje
    > płatności kartą?

    IMHO jakis wegierski aquaier

    --
    JaKi

  • 4. Data: 2004-06-01 19:21:43
    Od: "Michal Zapalowski" <n...@m...com>

    Użytkownik "Marcin Kasperski" <M...@s...com.pl> napisał:
    > Czy możesz napisać czym (jaką kartą) i jak płaciły osoby które nie
    > miały problemów?

    W moim przypadku MC BPH

    >Oraz co to jest ten Wizzarr

    linie lotnicze

    >i via co przyjmuje płatności kartą?

    via Wegry :)
    nb obciazenie jest od razu w PLN, bez przewalutowania

    Pozdrowienia

    --
    Michal Zapalowski
    g...@g...de

  • 5. Data: 2004-06-01 19:23:45
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > Tanie wegierski linie lotnicze http://wizzair.com/pl/index.shtml
    >
    > via co przyjmuje
    >
    > IMHO jakis wegierski aquaier

    Cóż, hipoteza moja byłaby taka: znajomi którzy nie mieli dopłaty
    płacili kartami rozliczanymi przez euro (mają tak różne Maestro i
    Mastercardy a także niektóre Visy) a Visa inteligo jest zdaje się
    ciągle rozliczana przez dolary i doszły różnice kursowe, stąd różnica.

    Przy płaceniu większych kwot w Europie warto poszukać karty
    rozliczanej via euro.

  • 6. Data: 2004-06-01 19:39:41
    Od: "grejfik" <g...@g...pl>

    To co mi odpisal Wizzair:

    First of all let us thank you for flying Wizz Air. We have several
    complaints as yours, but we would like to draw your
    attention to the fact as follows. We have just charged 731 PLN for your
    first journey, and 593 PLN for your second journey.
    The difference was taken by your bank. As you might know, if you are holding
    a Visa card the basis of your card is in US
    dollars. Upon purchasing your Wizz Air ticket the amount you paid was in
    Euro, directly converted into PLN. But if you are
    holding a Visa card, banks internally convert EUR into USD and back.
    Convertion fee is usually paid by the clients.Even if
    your account is Zloty, foreign payment transactions are done in USD at Visa
    cards. Majority of the banks advise their
    clients holding a MasterCard in Europe and holding a Visa card
    internationally outside Europe.

    Will you be so kind to discuss that with your bank and double check Visa
    Card payment conditions as well.

    We do apologize for any inconveniences but the difference ( PLN 60.01) is
    not overcharged by Wizz Air.

  • 7. Data: 2004-06-01 19:53:51
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "grejfik" <g...@g...pl> writes:

> [...]
    > cards. Majority of the banks advise their
    > clients holding a MasterCard in Europe and holding a Visa card

    Czyli tak jak się domyślałem - jest to róznica kursowa wynikająca z
    przeliczenia przez dolary.

    Taka sytuacja jest normalna, nie ma czego reklamować (natomiast warto
    rozważyć poszukanie karty rozliczanej przez Euro).

  • 8. Data: 2004-06-01 20:07:50
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "Michal Zapalowski" <n...@m...com> writes:

    > W moim przypadku MC BPH

    OK, czyli wszystko się potwierdziło - MC jest rozliczane przez euro,
    VE inteligo przez dolary.

    Tak naprawdę w jakiejś mierze winny jest Wizarr który zrobił Ci iluzję
    płacenia złotówkami choć wiedział że musi rozliczyć przez walutę ;-)

  • 9. Data: 2004-06-01 21:08:44
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On 01 Jun 2004 21:53:51 +0200, Marcin Kasperski
    <M...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    >
    >Taka sytuacja jest normalna, nie ma czego reklamować (natomiast warto
    >rozważyć poszukanie karty rozliczanej przez Euro).

    a moim zdaniem to nie jest normalna sytuacja i winny jest jej
    zdecydowanie wizzair. a dlaczego? otoz kupujac bilet masz podana kwote
    W ZLOTYCH. klient zatem nie ma pojecia ze de facto dokonuje transakcji
    walutowej i musi sie liczyc z dodatkowymi oplatami za przewalutowanie.
    zatem zwalanie odpowiedzialnosci na vise czy banki jest tu
    zdecydowanie nie na miejscu

    PG

  • 10. Data: 2004-06-01 21:39:21
    Od: "grejfik" <g...@g...pl>

    Ludzie... to nie jest OK!!!! To nie moze byc sytuacja normalna. Ja zgadzam
    sie zeby bank pobral kwote X, a nie zadna inna. Taka tez kwote mi blokuje z
    konta. JAKIM PRAWEM POTEM OKAZUJE SIE ZE JEST TO INNA KWOTA OD TEJ KTORA
    ZGODZILEM SIE POBRAC Z MOJEGO KONTA. Rozumiem jak jest to transakcja w EUR
    czy USD - wtedy przewalutowanie. ALE JAK TRANSAKCJA JEST W PLN.... TO NIE
    JEST NORMALNE!!!!!!!