  • 41. Data: 2002-04-03 18:19:56
    Temat: Re: A AWS i UW rzadza zza grobu ?? :)
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "J.Trzeciak" <q...@k...chip.pl> writes:

    > Twoja "obrona Czestochowy" nie uwglednia takiego drobnego faktu, ze
    > decyzje RPP maja obiektywny wplyw na zjawiska gospodarcze, których rzad ani
    > ktokolwiek nie moze zadekretowac.
    > Upór wiekszosci czlonków RPP moze wynikac z przyczyn subiektywnych i z
    > faktu, ze nie sa oni specjalistami z finansów i bankowosci oraz nie maja
    > wiedzy praktycznej.

    Po pierwsze, naucz sie pisac jednak _pod_ cytowanym tekstem.

    Po drugie, zasadnicze, nie ma tu zadnej "obrony Czestochowy", a sprawa
    jest zupelnie prosta - to, ze decyzje RPP maja wplyw na gospodarke,
    jest oczywiste (czy jest to wplyw obiektywny, czy tez nie, to nie wiem
    - dla mnie obiektywna lub nie moze byc raczej ocena czegos).
    Ten wplyw nie powoduje jednak, ze gospodarka ma wywierac naciski na RPP
    - zadaniem RPP nie jest ratowanie gospodarki, a utrzymywanie stabilnosci
    pieniadza. Od gospodarki jest rzad i jego odpowiednie przedluzenia.
    Naturalnie, zalamanie sie pieniadza rowniez mialoby wplyw na gospodarke
    - dosc katastrofalny zreszta.

    Poza tym polska gospodarka nie jest w tak zlym stanie jak to usiluja
    nam wmowic z kazdej strony - a przyczyn faktu, ze ten stan nie jest
    lepszy, upatrywalbym raczej gdzie indziej - w braku stabilnosci warunkow
    prowadzenia dzialalnosci (wiecznie zmieniajace sie przepisy itd),
    w wysokich podatkach, w bezsilnosci wymiaru sprawiedliwosci, w korupcji.

    > BTW
    > W Stanach funkcje RPP wykonuje, niemal jednoosobowo, jeden madry Zyd.

    W Polsce tez by moglo tak byc (z dokladnoscia do narodowosci owej osoby),
    ale obawiam sie ze bylaby ona wtedy duzo mniej niezalezna.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 42. Data: 2002-04-04 07:44:25
    Od: "J.Trzeciak" <q...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pieniadza. Od gospodarki jest rzad i jego odpowiednie przedluzenia.
    > Naturalnie, zalamanie sie pieniadza rowniez mialoby wplyw na gospodarke

    W ocenie zjawisk ekonomicznych należy kierować się przede wszystkim zdrowym
    rozsądkiem, doświadczeniem i teorią.
    IMO w tej właśnie kolejności.
    RPP nie robi tego, a ulega wpływom i naciskom prywatnych banków,
    instytucji międzynarodowych oraz kieruje się wrogością wobec obecnego rządu.
    Obalić rząd - to niegłoszone zadanie części członków RPP - tylko, że
    osiągnięcie tego celu
    oznacza zrujnowanie gospodarki. Nie sądzę abyś tego chciał.
    P.S.
    Najwyraźniej nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi nawiązujacej do obiektywnego
    charakteru
    pewnych decyzji ekonomicznych. Stosując Twój styl doradzam - "Po pierwsze,
    naucz sie ...".

    jt

  • 43. Data: 2002-04-10 00:45:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "J.Trzeciak" <q...@k...chip.pl> writes:

    > W ocenie zjawisk ekonomicznych należy kierować się przede wszystkim zdrowym
    > rozsądkiem, doświadczeniem i teorią.
    > IMO w tej właśnie kolejności.

    No chyba ze sprawa jest oczywista, a wszystkie te rzeczy wskazuja na
    to samo?

    > RPP nie robi tego, a ulega wpływom i naciskom prywatnych banków,

    O tak. No bo przeciez nie panstwowych, tych juz na szczescie prawie
    nie ma (z przewaga kapitalu skarbu panstwa itp).

    > instytucji międzynarodowych

    Ach ci wredni imperialisci, krwiopijcy.
    Ciekawe ktorzy to tacy - IMF? Zreszta prywatne banki to takze zwykle
    instytucje miedzynarodowe lub ich czesci.

    > oraz kieruje się wrogością wobec obecnego rządu.

    To szczegolnie. Choc akurat to nie powinno dziwic :-)

    > Obalić rząd - to niegłoszone zadanie części członków RPP - tylko, że
    > osiągnięcie tego celu
    > oznacza zrujnowanie gospodarki. Nie sądzę abyś tego chciał.

    Wiekszej bzdury [dzis] nie slyszalem. Upadek rzadu (choc nie bardzo
    widze jakim niby sposobem dzialania RPP - tj. glownie ustalanie stop
    procentowych - mialyby temu sluzyc) bylby tylko upadkiem rzadu i co
    najwyzej spowodowalby nowe wybory (ale to malo prawdopodobne).
    Odwrotnie, zrujnowanie gospodarki spowodowaloby - mam nadzieje -
    upadek rzadu (i co wazniejsze - powolanie nowego).

    Upadek zlotowki - rzeczywiscie - spowodowalby chaos w gospodarce.
    Na szczescie RPP, przynajmniej na razie, nie realizuje zalecen
    pp. Millera i Belki (ich doglebna wiedze ekonomiczna, zarowno
    wynikajaca z rozsadku, doswiadczenia, jak i z teorii, mozna czasem
    podziwiac w TV).

    > P.S.
    > Najwyraźniej nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi nawiązujacej do obiektywnego
    > charakteru
    > pewnych decyzji ekonomicznych.

    A co to znaczy?

    > Stosując Twój styl doradzam - "Po pierwsze,
    > naucz sie ...".

    Niestety nie jest to jednak moj styl - jesli ja komus polecam nauke,
    to zwykle potrafie jednak okreslic czego mialby sie ten ktos uczyc.
    Choc, z drugiej strony, czlowiek uczy sie przez cale zycie.

    Ciesze sie oczywiscie, ze nauczyles sie cytowac.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator