    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: 800 milionów pln z ZUS
    Date: Wed, 14 Oct 2015 17:00:24 +0200

    "Krzysiek" 2...@g...co

    : 800mln rocznie, podczas gdy cala informatyzacja 3mld?
    : cos to podejrzanie wyglada.

    Po prostu oszczędnie wydawali, kupując -- gospodarność. ;)
    Ponadto -- inflacja! ;)

    : z drugiej strony jesli taka kasa trafia do Polskiej firmy,
    : ktora w Polsce placi skladki i zatrudnia w Polsce ludzi,
    : to moze to lepsze niz trzymanie tej kasy "na kontach
    : inwestycyjnych"? :P

    Zakładając, że ta firma nie kupuje krzeseł (milion dolarów
    USA każde) za granicą. ;)

    Trochę odwrotnie z ,,farmaceutologią''.

    -- państwo dopłaca do leków
    -- jednocześnie kosząc podatki z aptek, firm farmaceutycznych itp....

    Ja na razie nie mam cukrzycy (mimo ewidentnych obciążeń genetycznych)
    ale pojmuję problemy ludzi chorych na cukrzycę, których po prostu nie
    stać na leki. (dziś na czczo, w około 8 godzin po jedzeniu słodkich
    płatków kukurydzianych zalewanych tłustym mlekiem, miałem 91 mg/dL
    -- daleko mi zatem do cukrzycy) Leki (czy tabletki, czy insulina)
    są drogie, niekoniecznie jakoś refundowane przez NFZ, a nawet jeśli
    refundowane, to ,,dziwnie''... (nieuczciwie -- lek stale na 30%,
    ale w aptece drożeje, choć producent nie podnosi ceny)

    Na szczęście ;) co Fiskus zarobi na cukrzykach, to straci na
    astmatykach -- leki p. astmie są całkiem tanie. Za to nie są
    tanie leki antyhistaminowe, więc astmatyk taki jak ja -- musi
    wydawać... (być może lekami antyhistaminowymi Fiskus refunduje
    leki rozkurczające typu: Formoterol czy Ventolin...)

    Za kilka minut ponowny pomiar cukru -- dziś innym miernikiem...
    Cukrometry są rozdawane za darmo lub za symboliczną opłatą,
    więc stać mnie na ,,więcej''? Owszem, ale paski nie są daremne...
    (; jeden pomiar -- jeden pasek, chyba, żeby wymyć starannie, ;)
    wysuszyć, i użyć ponownie... ;) Dzisiejszy pasek jest inny niż
    poprzednie... Ma grube druty, ewidentnie żółtego koloru -- chyba
    nawet mosiężne...

    Ponoć cukrzyca dopada co drugiego człowieka, ale nie każdy cukrzyk
    ma świadomość swej choroby... Złośliwi mówią, że cukrzyca nie jest
    chorobą, ale jest zapobieganiem chorobie, jaką jest otyłość... ;)

    98 mg/dL w 2 godziny po zjedzeniu kilku kubków kukurydzianych płatków
    zalewanych tłustym (3.2%) mlekiem (mniej niż 1 litr) UHT oraz półtłustego
    (nie wiem, ile ma %% półtłusty) sera białego (275 g) zmieszanego z jogurtem
    (400 g) -- poza mlekiem, wszystko z Lidla... Wiem, że mało ;) jem, ale
    stale odchudzam się... ;)

    -=-

    Ponawiam propozycję:

    -- likwidacja ZUS
    -- przekazanie redystrybucji składek bezpośrednio bankom
    -- przekazanie przyznawania rent bezpośrednio lekarzom rodzinnym
    (de facto teraz tak jest)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'