  • Data: 2015-10-16 00:44:21
    Temat: Re: 800 milionów pln z ZUS
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Bolko" 6...@g...co

    : Bo Zus to nie tylko renty i emerytury
    : za Gwiazdowskim np.:
    : - opracowanie prognoz i analizblabla bla

    Prognozy są proste -- wiek emerytalny w górę,
    emerytury (dla równowagi) w dół, składki
    w górę, podatki (dla równowagi) w górę. ;)

    : -kontrolowanie orzecznictwa o niezdolnosci do pracy

    W praktyce:

    -- lżej chorzy, zdolni do pracy otrzymują renty, o ile są potulni
    -- niezdolni do pracy nie otrzymują rent; są skazywani
    na śmierć jako nieprzydatni ,,społeczeństwu''

    to nazywane jest -- selekcją ;)

    Mój przykład:

    -- sam stan kręgosłupa był powodem wysłania mnie na prewencję rentową,
    ale
    -- ten sam stan kręgosłupa + wady wzroku (w tym niedowidzenie
    lewego oka) + astma na tle alergii dały w sumie wynik
    zdolności do pracy, który ZUS podtrzymuje mimo upływu
    kilkunastu miesięcy (może zmienił swe zdanie w dniach
    ostatnich?...) [niejedna osoba zmieniła swe zdanie
    w ,,dniach ostatnich'' ]

    Inne przykłady znam z TV, z netu i z rozmów:

    -- człowiek ledwo żywy (dawny kontroler NIK) był
    pozbawiany renty, choć:

    () miał pisemne (od poważnych lekarzy) zakazy pracowania
    i w pozycji siedzącej, i w pozycji stojącej
    (taki zafoliowany zakaz widziałem)

    () miał na piśmie (też sporządzonym przez poważnych ludzi)
    informację o tym, iż nie jest w stanie samodzielnie
    ubierać się i rozbierać

    () przeszedł wiele poważnych operacji (w tym -- ratujące życie)

    () ,,zaliczył sporo ciężkich wypadków

    rentę odzyskiwał, gdyż miał gadane i (jako były kontroler
    NIKu) znał ,,to i owo'' :) o orzecznikach, co im wypominał :)

    -- człowiek po fenestracji, z zakazem jakiejkolwiek pracy
    od prof. Podgórskiego nie otrzymał renty; późniejsza
    praca doprowadziła do takich uszkodzeń kręgosłupa, że
    ów prof. nie podjął się leczenia (widziałem wynik MR
    kręgosłupa wykonany po fenestracji)

    -- ,,wypatroszona'' kobieta (jak pojmuję -- niewiele zostało
    jej wnętrzności) została pozbawiona renty; odzyskała ponoć
    po niezbyt delikatnej interwencji prawniczej

    -- mężczyzna, który ponoć musiał oddychać powietrzem z butli;
    sprawę znam słabo, ale ponoć była omawiana w TV; ponoć po
    interwencji dziennikarskiej, mężczyzna otrzymał rentę
    wraz z przeprosinami

    -- wczorajszy program TV ukazuje starszego, bezdomnego człowieka
    bez prawej nogi, któremu cofnięto zasiłek (najwyraźniej z powodu
    seksu -- z równie wiekową kobietą, u której zamieszkał) nie miał
    renty; opowiadał, że przeżył 7 zawałów

    : - popularyzowanie wiedzy o ubezpieczeniach społecznych

    Głównie chyba o tym, na jakie konto ile wpłacić.

    () Składki uwzględniają rozkwit kraju,

    () ale świadczenia -- jedynie inflację, która obecnie ponoć
    przerodziła się w deflację, choć ,,opłaty eksploatacyjne''
    (tak zwane czynsze) nie maleją/tanieją, a stanowią nierzadko
    lwią część wydatków. Nie zauważyłem także tanienia leków. :)

    : -prowadzic prewencje rentowa

    Zakwalifikowano mnie na podstawie dwóch wyników MR (rezonansu
    magnetycznego) kręgosłupa. O wzroku nie miałem przy sobie niczego,
    zaś o astmie i alergii miałem kserokopie, których oficjalnie nie
    można było uznać. (ZUS żądał tylko oryginałów; nawet nie można
    było dać kopii podpartej oryginałem -- ZUS musiał mieć pewność
    tego, że kserokopia jest rzeczywistą kopią oryginału!!!)

    Ale przydzielono mi prewencję w Białymstoku, gdyż (jak mnie
    ZAPEWNIANO) ZUS nie miał podpisanych żadnych kontraktów dotyczących
    narządu ruchu (kręgosłup to niekwestionowany narząd ruchu) z uzdrowiskami.
    Zapewniano mnie, że choć rok wcześniej można było jechać z Białegostoku
    do Augustowa ,,na narząd ruchu'', w tym roku (w 2013) nie było żadnej
    możliwości korzystania z prewencji ,,na narząd ruchu'' poza Białymstokiem
    dla osób podlegających białostockiemu ZUSowi. Dodano też, że taka możliwość
    na pewno nie pojawi się do końca roku -- był przełom wiosny i lata. W sprawie
    możliwości wyjazdu rozmawiałem z co najmniej dwiema pracowniczkami ZUSu. Obie
    zapierały się (niezależnie; z każdą rozmawiałem osobno) co do niemożliwości
    wysłania mnie poza Białystok.

    Wkrótce ZUS wysłał moją matkę (wieloletnią emerytkę prowadzącą biuro
    rachunkowe) do Gołdapi -- z powodu złego stanu kręgosłupa. Matka była
    dobrze znana ZUSowi -- jako prowadząca biuro rachunkowe, które zajmuje
    się także sprawami ZUSowymi.

    W efekcie ja pojechałem do Gołdapi (po złożeniu pisemnego wyjaśnienia
    o moim stanie zdrowia i prośbie skierowania mnie do Gołdapi) a matka
    została w Białymstoku, choć ZUS zaproponował, abym i ja pojechał do
    Gołdapi, i aby matka tam pojechała.

    Czyli:

    swoi jadą na wakacje
    cudzasy ;) siedzą na miejscu.

    : -wykonywać egzekucje aministracyjne naleznosci z tytułu składek

    To chyba potrafią. A wyegzekwowane dobra przekazują
    sobie w postaci nagród, o czym była mowa na grupie.

    : - przekazywanie danych do US
    : -wydawanie decyzji ws rent emerytur

    Wydawanie pokwitowań, bo ani o przyznaniu emerytury, ani o przyznaniu
    renty nie decyduje ZUS. O przyznaniu emerytury decyduje DTusk, ;)
    o przyznaniu renty -- zwolnienia lekarskie.

    Orzecznik ZUS przyznał, że przysługuje mi renta na samo niedowidzenie
    lewego oka, ale skoro jakoś sobie radziłem ;) z tym niedowidzącym okiem,
    to on mnie nie uzna mnie za niezdolnego do pracy. O pozostałych zgłoszonych
    problemach (uszkodzeniach kręgosłupa i astmie na tle alergii) nie było mowy
    w czasie tego orzekania.

    : - ustalanie kapitału początkowego
    : - zasiłki 7 rodzajów
    : -przesyłanie pracodawcy kopi decyzji o braku prawa do zasiłku ubezpieczonego
    : -rejstr lekarzy
    : -przyjmowanie l4 i rejetr
    : itd.
    : itd.

    W kilkunastu słowach:

    niezmiernie ciężka (wyczerpująca i psychicznie, i fizycznie)
    i bardzo odpowiedzialna praca, od której zależy przyszłość
    całego narodu!!!

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'