  • Data: 2013-04-02 17:44:16
    Temat: Re: 60% kary za złożenie oszczędności w Banku
    Od: Clegan <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2 Kwi, 10:39, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > I w ten sposób inwestycja staje się towarem - a nie tym czym powinna być
    > czyli narzędziem do produkcji dóbr.
    Bo ty tak chcesz ? :-)))
    Dobrowolna i legalna umowa między ludźmi zawsze jest korzystna
    gospodarczo. A że zawsze istnieją różni poprawiacze rzeczywistości,
    którzy wiedza lepiej ode mnie jaką umowę mogę zawrzeć - cóż to też są
    stworzenia boże, byle trzymali się z daleka.

    /.../
    > Więc z czym masz problem? Z tym, że każdy by w taki czy inny sposób
    > produktywnie pracował? Czy to byłoby złe?
    To w końcu uznałeś, że jest ten przymus w komunizmie czy nie [bo o tym
    była mowa] ?
    Bo dużo słów tylko mało treści. Bo najpierw podtrzymujesz, że nie, a
    potem tak jakby piszesz że tak.

    Praca przymusowa jest mniej produktywna od pracy dobrowolnej. O czym
    można się przekonać porównując wydajność obozu pracy z fabryką opartą
    na dobrowolnych umowach.
    A nad twoimi twierdzeniami o braku przymusu w komunizmie można jedynie
    z politowaniem wzruszyć ramionami. Każdy system niewolniczy włącznie z
    komunizmem z istoty rzeczy zakłada przymus, inaczej nie jest w stanie
    się utrzymać. Czego dowodzi historia.