    From: "Anatol" <c...@u...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: 200 mld na obronę rubla....
    Date: Thu, 19 Feb 2009 20:22:57 +0100

    Użytkownik "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał w wiadomości
    news:gnjl4l$b30$1@news.interia.pl...

    > Wysyłając ten post na grupę chciałem zwrócić uwagę głównie na kwotę 200
    > mld dolarów

    Tu bardziej adekwatne byłoby porównanie masy popytowej rubla i złotówek.

    Rosja nie ma perspektywy wejścia do strefy EUR - jedyne na co liczy do
    dotrwanie do nowej hossy na surowcach zanim skończą się rezerwy. Poza tym
    wydaje sie ze za wcześnie uruchomili interwencję tj. gdy rubel był jeszcze
    bardzo mocny. W Polsce interwencje uruchomiono po ponad 50% dewaluacji
    złotego, gdy zdaniem Goldman Sachs "...podstawy słabości tych walut
    zmieniają się z trendu makroekonomicznego w kierunku spekulacyjnego
    "przestrzelenia"...", a w 2 letniej perspektywie przyjęcia EUR, żadne
    kredyty złotówkowe przeznaczone na osłabienie PLN nie przebiją możliwości
    pożyczania przez rząd EUR.

    > w porównanie jej do 3 mld Euro jaka dysponuje nasz rząd....

    To moze zatrudnić Balcerka ? Zdaniem wielu osób (w tym np. Michalkiewicza),
    w latach 1990-91 przy pomocy 1 mld rezerw zagwarantował stały kurs USD =
    9500 zł, pomimo wytransferowania dziesiątek czy nawet setek mld USD zm jraju
    którego nie obsługiwany od lat dług zagraniczny osiągnął poziom ponad 60%
    PKB.

    Anatol