  • 1. Data: 2005-03-21 18:20:00
    Temat: 3 pytania do ekspertow:)
    Od: "Ruua" <T...@i...WYTNIJ.net.TO.pl>

    1. czym sie rozni kredyt od pozyczki?

    2. czym sie rozni oplata bankowa od prowizji bankowej? co to jest 3% min. 3
    zl - oplata czy prowizja?

    3. jakiego oznaczenia waluty polskiej uzywa sie w KRAJOWYCH rozliczeniach -
    zł czy PLN?

    wydawalo mi sie, ze znam odpowiedzi na te pytania, ale zapytalam kilku
    znajomych bankowcow, otrzymalam tyle roznych odpowiedzi, ilu ich bylo,
    dyskusja byla goraca, nie doszlo do wspolnego stanowiska, a ja pozostalam z
    pustka w glowie:) czy tu bedzie spojna odpowiedz?

  • 2. Data: 2005-03-21 18:40:03
    Temat: Re: 3 pytania do ekspertow:)
    Od: "Konrad" <n...@k...it>

    > 1. czym sie rozni kredyt od pozyczki?
    glowna roznica (a moze i jedyna) to to, ze pozycza jest na cel dowolny,
    natomiast kredyt jest na okreslony cel

  • 3. Data: 2005-03-21 18:44:14
    Od: "Ruua" <T...@i...WYTNIJ.net.TO.pl>

    Użytkownik "Konrad" <n...@k...it> napisał w wiadomości

    > glowna roznica (a moze i jedyna) to to, ze pozycza jest na cel dowolny,
    > natomiast kredyt jest na okreslony cel

    do tej pory tez tak myslalam (w szkole tak uczyli), ale bankowcy mnie
    zakrzyczeli, ze to nieprawda:) poza tym, rzeczywiscie sa oferty "kredyt
    gotowkowy" - jak dostaje gotowke, to raczej nie musze sie tlumaczyc z jej
    wydania. albo "pozyczka hipoteczna" - tez nie wydaje sie, ze jest ona,
    zgodnie z w/w definicja, na dowolny cel, skoro je hipoteczna...

  • 4. Data: 2005-03-21 19:09:52
    Od: "hmm" <m...@p...onet.pl>

    > glowna roznica (a moze i jedyna) to to, ze pozycza jest na cel dowolny,
    > natomiast kredyt jest na okreslony cel

    Roznica jest w prawie.
    np. w umowie pozyczki kasa przechodzi na wlasnosc pozyczkobiorcy

  • 5. Data: 2005-03-21 19:10:01
    Od: "ralph" <r...@n...pl>

    Użytkownik "Ruua" <T...@i...WYTNIJ.net.TO.pl> napisał w
    wiadomości news:423f10bd$0$17096$f69f905@mamut2.aster.pl...
    > 1. czym sie rozni kredyt od pozyczki?
    pozyczka na dowolny cel, kredyt na konkretny
    pozyczka nie musi byc oprocentowana, kredyt zawsze
    pozyczka udzielana ze srodkow wlasnych, kredyt moze byc np z lokat
    to podstawowe roznice

    > 2. czym sie rozni oplata bankowa od prowizji bankowej? co to jest 3% min.
    3
    > zl - oplata czy prowizja?
    oplata jest stala kwotowo np 50 zl, prowizja jest okreslana procentowo np 3%
    3% min 3 zl to wyglada jak prowizja np od wyplaty z bankomatu obcego

    > 3. jakiego oznaczenia waluty polskiej uzywa sie w KRAJOWYCH
    rozliczeniach -
    > zł czy PLN?
    a co do tego to nie jestem pewien ale stawialbym na pln

  • 6. Data: 2005-03-21 19:52:58
    Od: "Ruua" <T...@i...WYTNIJ.net.TO.pl>

    Użytkownik "ralph" <r...@n...pl> napisał w wiadomości

    > pozyczka nie musi byc oprocentowana, kredyt zawsze

    kupilam tv na kredyt ratalny O% (zadnych ukrytych oplat - na ten tv czailam
    sie kilka mcy i cene znalam). w umowie mam, ze to kredyt - nie pasuje to
    wiec do twojej definicji:(

    > a co do tego to nie jestem pewien ale stawialbym na pln

    a jak dla mnie PLN to miedzynarodowy kod naszej waluty - do operacji handlu
    zagr.

  • 7. Data: 2005-03-21 19:59:33
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "ralph" <r...@n...pl> writes:

    > pozyczka na dowolny cel, kredyt na konkretny

    Taaa. Na jaki cel sa udzielane "kredyty odnawialne"? 8-)

    A w ogole to pozyczki moze udzielic kazdy, a kredytow tylko banki.

    Ale jak ktos cos komus pozycza na zasadach opisanych w kodeksie
    cywilnym, to oddaje sie tyle samo - pobieranie procentow od pozyczek
    to dopiero w prawie bankowym sie pojawia...

    Ale czym sie rozni pozyczka udzielana przez bank od kredytu
    udzielanego przez bank to jakies metne jest...

    MJ

  • 8. Data: 2005-03-21 19:59:54
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Ruua said the following On 2005-03-21 19:44:
    [...][...]

    albo "pozyczka hipoteczna" - tez nie wydaje sie, ze jest ona,
    > zgodnie z w/w definicja, na dowolny cel, skoro je hipoteczna...

    Jak to ? Ona jest tylko _zabezpieczona_ hipoteką. A moze być wydana na
    dowolny cel. Co do kredytu gotówkowego to .. nie wiem.

    KJ

  • 9. Data: 2005-03-21 20:10:10
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Ruua" <T...@i...WYTNIJ.net.TO.pl> writes:

    > wydania. albo "pozyczka hipoteczna" - tez nie wydaje sie, ze jest ona,
    > zgodnie z w/w definicja, na dowolny cel, skoro je hipoteczna...

    Akurat pozyczka hipoteczna jest na calkowicie dowolny cel.

    MJ

  • 10. Data: 2005-03-21 20:38:33
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Mar 2005 19:20:00 +0100, Ruua
    <T...@i...WYTNIJ.net.TO.pl> napisał:

    > 1. czym sie rozni kredyt od pozyczki?
    zabezpieczeniem
    > 2. czym sie rozni oplata bankowa od prowizji bankowej? co to jest 3%
    > min. 3
    > zl - oplata czy prowizja?
    prowizja to określona kwotowo lub procentowo suma za dokonanie
    czynności np bankowej (wypłata z bankomatu, udzielenie kredytu itp)
> [...]
    > Baza sygnatur wirusow (VPS): 0511-1, 2005-03-17
    > Przetestowano na: 2005-03-21 21:28:35
    > avast! - Copyright (c) 1988-2004 ALWIL Software.

    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
    http://www.opera.com/

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 0511-1, 2005-03-17
    Przetestowano na: 2005-03-21 21:38:39