  • 51. Data: 2020-03-17 11:25:57
    Temat: Re: Pytanie do znawców Curve
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 17 marca 2020 11:19:47 UTC+1 użytkownik pueblo napisał:

    > A, i test jest dobry, a nawet najlepszy możliwy. Dwa - poczytaj sobie
    > komentrze na Livesmarter pod tematami o Curve - wszyscy potwierdzają tą
    > tezę.
    > Jak na razie, to ty nic nie sprawdziłeś, ale najwidoczniej uważasz, że
    > wiesz najlepiej jak jest.

    No pewnie, komentarze sprzed miesiąca na wieki wieków ustalają nam rzeczywistość, i
    curve już nigdy nic nie zmieni, bo w komentarzach na LS jest opisane i czytelnicy by
    się zawiedli...

    Póki co mamy kontrprzykład.

    Nie sprawdziłem, bo obecnie w miarę możliwości unikam zakupów. Ale dziś po południu
    idę po chleb, więc zapłacę curve i sprawdzę, w który licznik KK z santandera mi
    zaliczy transakcję.

  • 52. Data: 2020-03-17 11:27:23
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 17 marca 2020 11:01:34 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
    karta byla podpieta pod Curve, wyplata 950 pln.

    > O, szkoda, że to wczoraj było, mBąk w ST pokazuje tylko limity dzienne.
    > Czy może zajrzałeś, który licznik zmniejszyło?
    > Jak nie, to wypłaciłbyś jeszcze 50zł - a nie, kurs funta i limit curve 200
    funtów/mc na to nie pozwoli.

    Pojechałem, 200 funtów jest na dzień. Więc jeśli masz możliwość, wypłać coś jeszcze
    dziś i sprawdź, w który licznik debetówki mBąka pójdzie.

  • 53. Data: 2020-03-17 11:56:06
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Dawid Rutkowski, 17 mar 2020 w
    ps.com
    napisałeś/aś:

> [...]
    > until you build up a varied spend history with us. This means you
    > may not be able to benefit from our standard limits straight away.
    >
    > Once you build up a varied spend history with us and we get to know
    > you a bit more, you'll automatically be moved to our standard
    > limits:
    >
    > ?2,000 spend per day
    > ?5,000 spend per month (rolling 30 days)
    > ?200 cash withdrawal per day
    > ?10,000 yearly (rolling 365 days)"
    >
    > Zrób więc test porównawczy - ustaw limity w bnp na 0, spróbuj
    > wypłacić, ustaw limity w bnp wysoko i znów spróbuj wypłacić.

    Sam se spróbuj. Ja o zupie ty o dupie. Sugerujesz, że to nie limit
    internetowy nie pozwolił mi wypłacić z bankomatu, tylko limit
    miesięczny Curve, co jest bzdurą biorąc pod uwagę, ile kasy przeszło
    przez moją Cu przez te parę dni odkąd ją mam - co zresztą wyraźnie
    napisałem, ale ominęło to twoją percepcję.

  • 54. Data: 2020-03-17 12:00:20
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Dawid Rutkowski, 17 mar 2020 w
    ps.com
    napisałeś/aś:

> [...]
    > rzeczywistość, i curve już nigdy nic nie zmieni, bo w komentarzach
    > na LS jest opisane i czytelnicy by się zawiedli...

    Póki co, ty wiesz najlepiej. Ludzie piszą i pisali o rzeczywistych
    obserwacjach, a ty opierasz się chyba tylko na pewności siebie.

  • 55. Data: 2020-03-17 20:35:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 13 marca 2020 15:42:39 UTC+1 użytkownik pueblo napisał:

    > A czego nie rozumiesz? Curve się czymś rózni od innych kart w sytuacji
    > kiedy ją zgubisz? Każdą kartą, którą zgubisz ktoś może zapłacić, zanim
    > zauważysz jej brak i ją zablokujesz. To chyba proste?

    OK, sprawdziłem, transakcje w sklepach kartą curve wpadają w limit transakcji
    internetowych karty bazowej.
    Ale jak skończysz triumfować, to wyjaśnij, jak to uzasadnia Twoją tezę o wyższości
    zgubienia zwykłej debetówki z IO ustawionymi na zero nad zgubieniem curve?
    Czy chodzi o to, że na karcie curve nie można zmienić limitów?
    To jest wada, owszem.
    Ale przecież i tak się nie da używać karty curve podpiętej do karty z wyzerowanymi
    limitami IO.
    Więc o co chodziło?

  • 56. Data: 2020-03-17 22:28:37
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Dawid Rutkowski, 17 mar 2020 w
    ps.com
    napisałeś/aś:

> [...]
    > Ale przecież i tak się nie da używać karty curve podpiętej do karty
    > z wyzerowanymi limitami IO. Więc o co chodziło?

    Wydaje mi się, że wcześniej opisałem mój pkt widzenia, ale skoro pytasz.
    Różnica jest mała, ale jest. Kluczowy jest jak zawsze czas od zgubienia
    do odkrycia tego faktu i reakcji. Mam debetówkę(założenie - nie ma 3D
    secure), ustawiam na niej limity int. na zero - mogę używać w realu, a
    jak chcę zapłacić w necie, to zmieniam doraźnie limit. Gubię ją - zanim
    to zauważe, ktoś zapłaci nią najwyżej zbliżeniowo(nie wiem ile razy pod
    rząd jest to możliwe bez pinu?) - przez net nie da rady.
    Gubię Curve - złodziej może zrobić dodatkowo transakcje przez internet
    zanim to zauważę, bo muszę tutaj mieć ustawione wyższe limity int. na
    podpiętej karcie, żeby jej móc w ogóle używać. A tutaj inna kwestia -
    zdaje się, że karta z 3Dsecure podpięta pod Cu tylko przy pierwszej
    trans. chce weryfikacji przez sms. Nie jestem pewien, chyba gdzieś to
    przeczytałem. Jeśli tak jest, to dodatkowy minus dla Cu. Pomijam kwestie
    tego jak i czy łatwo, jest później namierzyć takiego internetowego
    złodzieja.
    Inna sprawa, ostatnio był taki news - facetowi ktoś zrobił zakupy w necie
    na jego kredytówkę za kilknaście tys. Okazało się, że to "znajomy"
    rodziny - bywał w domu i podpatrzył jakoś dane karty.

  • 57. Data: 2020-03-18 00:27:34
    Od: MK <m...@i...pl>

    Tak. To byla pierwsza wyplata z bankomatu.

    MK

  • 58. Data: 2020-03-18 00:33:33
    Od: MK <m...@i...pl>

    Zeszło z limitu internetowego. Mialem wystarczające limity do zakupów i wypłat, ale
    zapomnialem o zmianie limitu na transakcje internetowe. W mBanku dostalem wiadomość,
    o nieudanej transakcji a bankomat wydał kase. Ponowne obciazenie przyszło kilka
    godzin pozniej, wtedy limit był juz podniesiony.

    MK

  • 59. Data: 2020-03-18 10:02:46
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj MK, 18 mar 2020 w news:777a60b0-5e69-480e-8a1d-
    a...@g...com napisałeś/aś:

    > Tak. To byla pierwsza wyplata z bankomatu.
    >
    > MK

    No to zobaczymy, jak będzie przy nastpnych - znaczy zobaczysz.

  • 60. Data: 2020-03-18 12:45:05
    Od: MK <m...@i...pl>

    Nie zrobilem tego celowo. Po prostu sie zagapilem. Wyplat w PL nie planuje, a moje
    plany podrozy zostaly zablokowane ?.

    MK