  • 1. Data: 2008-07-29 08:20:32
    Temat: Przwalutowanie kredytu z PLN na CHF - warto ?
    Od: "Dooh" <p...@o...pl>

    Witam.
    Mam taką oto sytuację: Bank Millenium i kredyt mieszkaniowy na 125 000 zł
    zaciągnięty w styczniu 2007 roku na jakieś 25 lat. Kredyt zaciągniety w
    złotókach ze względu na słaba zdolność kredytową na "początku kariery".

    Zaczynaliśmy od oprocentowania chyba 5,5 % i raty nie przekraczjącej 800 zł
    teraz po 1.5 roku mamy kołoło 7.2% i miesięczna rata koło 960zł.

    Za przewalutowanie kredytu bank liczy sobie koło 1300zł ale miesięczna rata
    była by na poziomie 700zł co daje ~3000 zł oszczędności rocznie.

    Ponieważ jako inżynier słabo orientuję się w sprawach finansowych proszę
    sugesię czy taki krok z przewalutowaniem kredytu ma sens ?

    Ewentualny powrót do PLN byłby bez opłat.

  • 2. Data: 2008-07-29 09:12:19
    Temat: Re: Przwalutowanie kredytu z PLN na CHF - warto ?
    Od: "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Dooh" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ponieważ jako inżynier słabo orientuję się w sprawach finansowych proszę
    > sugesię czy taki krok z przewalutowaniem kredytu ma sens ?

    Ma, ale jest ryzyko kursowe. Musisz jeszcze przekalkulować o ile wzrośnie
    suma kredytu, gdyby złotówka osłabiła się względem walut np. o 10%. Co może
    nastąpić, gdy stopy % w Polsce przestaną być podnoszone.