  • 1. Data: 2002-11-04 14:10:49
    Temat: Przepisy KIR
    Od: "Dave" <u...@o...pl>

    Czy sa jakies przepisy KIR regulujace sposoby ksiegowania w bankach ? Tzn.
    czy bank moze dowolnie ksiegowac wplywy za posrednictwem Eliksir ? To ze
    czesc z bankow III sesje ksieguje nastepnego dnia to wiadomo ale czy moze
    stac sie tak z II sesja albo nawet z I ? Moze w dobie szukania dodatkowych
    zyskow banki beda ksiegowac wszystkie wplywy dopiero nastepnego dnia albo za
    2 dni ? Jest gdzies granica ktorej bank nie moze przekroczyc czy to tylko
    dobra wola banku ?

    D.

  • 2. Data: 2002-11-04 14:13:27
    Temat: Re: Przepisy KIR
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@g...pl>

    W wiadomości news:aq5v39$i8l$1@news.tpi.pl,
    Dave <u...@o...pl> napisał(a):
    > Moze w dobie szukania dodatkowych
    > zyskow banki beda ksiegowac wszystkie wplywy dopiero nastepnego dnia albo
    > za 2 dni ? Jest gdzies granica ktorej bank nie moze przekroczyc czy to
    > tylko dobra wola banku ?

    Coz na to kir raczej nie ma wplywu a dwa dni pozniej to normalne vide
    Raiffeisen - konto firmowe :/

    Przemek

    --
    Brak sygnaturki

  • 3. Data: 2002-11-04 14:16:09
    Od: "Dave" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Przemek Wrzesinski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > W wiadomości news:aq5v39$i8l$1@news.tpi.pl,
    >
    > Coz na to kir raczej nie ma wplywu a dwa dni pozniej to normalne vide
    > Raiffeisen - konto firmowe :/

    ok- moze nie KIR ale UNB albo jakies inne regulacje ? Nie zdziwia cie
    ksiegowania tydzien po przyjsciu ?

    D.

  • 4. Data: 2002-11-04 16:44:41
    Od: "Van GoGush" <G...@p...onet.pl>

    > ok- moze nie KIR ale UNB albo jakies inne regulacje ? Nie zdziwia cie
    > ksiegowania tydzien po przyjsciu ?

    Samo ksiegowanie to pol biedy , zalezy od tego co robia z odsetkami za ten
    okres

    Pozdr

  • 5. Data: 2002-11-05 08:44:27
    Od: "Dave" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Van GoGush" <G...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Samo ksiegowanie to pol biedy , zalezy od tego co robia z odsetkami za ten
    > okres

    jak to co - ida na konto banku... O to wlasnie chodzi - na ile bank ma prawo
    i mozliwosci lupienia klientow...?

    D.

  • 6. Data: 2002-11-06 21:44:15
    Od: p...@p...onet.pl

    > Użytkownik "Van GoGush" <G...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > jak to co - ida na konto banku... O to wlasnie chodzi - na ile bank ma prawo
    > i mozliwosci lupienia klientow...?
    >
    > D.

    Witam.
    Bank nie ma prawa łupienia klientów. Nie regulują tego przepisy KIR tylko
    ustawy Prawo bankowe i ustawa o rachunkowości. Może się zdażyć, że bank
    zaskięguje wpływ na konto na następny dzień (vide III sesja ELIXIR), ale
    winien to zrobić z datą waluty rozrachunku (czyli owej III sesji lub innej
    niezaksięgowanej). Zwyczajowo masz prawo żądać korekty odsetek, gdyby cię
    oszukano - około 14 dni od daty otrzymania wyciągu.
    Jeśli nie reagujesz - dajesz się robić w konia.

    Nadzór bankowy robi kontrole w bankach również pod tym względem - banki płacą
    ciężką kasę za karę - wieżcie mi. Jeśli takie praktyki w waszym banku są
    nagminne - piszcie:
    1. do banku
    2. do arbitra bankowego
    3. do KNB (Komisji Nadzoru Bankowego)