  • 1. Data: 2018-04-18 14:16:18
    Temat: Przeniesienie pieniędzy USA-PL
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Kuzynka wraca z emigracji i chciałaby przywieźć ze Stanów parę tysięcy
    dolarów. Nie chce przewozić w gotówce. Jak można tego w miarę tanio
    dokonać?

    Nie ma konta w polskim banku, i raczej tam na miejscu sobie nie założy,
    ale istnieje możliwość przelania komuś na polskie konto do wypłaty.

    Sprawdzaliśmy Paypala, można przelać komuś do Polski, ale pobierają 3%
    prowizji.

    Ktoś ma na podorędziu jakiś pomysł na jakiś tańszy transfer?

    --
    Liwiusz

  • 2. Data: 2018-04-18 14:28:03
    Temat: Re: Przeniesienie pieniędzy USA-PL
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Może revolut?

    Oprócz tego tradycyjny SWIFT - np. do kantoru aliora, trzeba tylko sprawdzić, jaką
    prowizję weźmie bank, w którym kuzynka ma konto w USA - wydaje mi się bowiem (ale
    mogę się mylić) że alior przyjmie przelew bezpłatnie. Potem oczywiście możliwość
    wymiany na złotówki po dobrym kursie i przelew do dowolnego banku w PL lub wypłata
    dolarów czy złotówek w kasie aliora.

    Można też sprawdzić kursy i prowizje, jakie ma ten amerykański bank dla płatności
    kartą za granicą - może sensowniej będzie tą kasę - w końcu nie tak dużą - wydać
    debetówką?

    I jeszcze ostatnia ewentualność - citibank global transfers - wg informacji na
    stronie USA->PL za darmo.
    A do tego jeszcze można dostać bonus za założenie konta - mogę być polecającym ;)

  • 3. Data: 2018-04-18 14:46:18
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 18.04.2018 o 14:16, Liwiusz pisze:

    > ale istnieje możliwość przelania komuś na polskie konto do wypłaty.

    Zaraz tu ktoś przyleci z ostrzeżeniem o depozycie nieprawidłowym (czy
    jak to się tam nazywa) i podpadnięciem pod zarzut o praniu brudnych
    pieniędzy.

    Przelewami 100 zł w kraju to ja bym się nie martwił, ale informacja o
    zagranicznym przelewie na kilka tysięcy papierów to na pewno trafia
    prosto na biurko tzw. służb i ja bym chyba radził robić wszystko w
    rękawiczkach...

    MJ

  • 4. Data: 2018-04-18 14:47:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Kuzynka wraca z emigracji i chciałaby przywieźć ze Stanów parę
    >tysięcy dolarów. Nie chce przewozić w gotówce.

    Taka kwota ... moze byc najtaniej i najprosciej :-)

    >Nie ma konta w polskim banku, i raczej tam na miejscu sobie nie
    >założy, ale istnieje możliwość przelania komuś na polskie konto do
    >wypłaty.

    A potem problemy z USk ?

    Tradycyjnie sie to zalatwiało przez Pekao

    https://www.infolinia.com/1999-04-10-pieniadze-z-pol
    ski

    J.

  • 5. Data: 2018-04-18 18:00:27
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-04-18 o 14:16, Liwiusz pisze:

> [...]
    > prowizji.
    >
    > Ktoś ma na podorędziu jakiś pomysł na jakiś tańszy transfer?

    Jeśli wraca z emigracji, to jak wróci założy sobie konto w polskim banku
    i zrobi przelew.

  • 6. Data: 2018-04-18 18:48:46
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Michał Jankowski w

    > Zaraz tu ktoś przyleci z ostrzeżeniem o depozycie nieprawidłowym (czy
    > jak to się tam nazywa) i podpadnięciem pod zarzut o praniu brudnych
    > pieniędzy.

    Tak to chyba niejaki Malinowski sie wymądrzał na innych grupach, a może
    jakis witek...
    Obaj siebie warrrrci...

> [...]
    > zagranicznym przelewie na kilka tysięcy papierów to na pewno trafia
    > prosto na biurko tzw. służb i ja bym chyba radził robić wszystko w

    Bierzesz rękawiczki i monitor mi czyścisz

    --
    'Tom N'

  • 7. Data: 2018-04-18 20:52:26
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 18.04.2018 o 14:16, Liwiusz pisze:
    > Nie ma konta w polskim banku

    A w hamerykańskim ma?
    Znają tam karty bankomatowe z funkcją wypłaty za granicą? Chyba że
    koleżanka potrzebuje trzymać w zielonych...

    O, to jest dobre pytanie :) gdzie jest najbliższy bankomat wypłacający USD?

    --
    Alf/red/

  • 8. Data: 2018-04-18 22:24:59
    Od: p...@g...com

    Den onsdag 18 april 2018 kl. 14:46:20 UTC+2 skrev Michał Jankowski:

> [...]
    > zagranicznym przelewie na kilka tysięcy papierów to na pewno trafia
    > prosto na biurko tzw. służb i ja bym chyba radził robić wszystko w

    Myslisz, ze te "sluzby" naprawde nie maja co robic tylko scigac kilka tysiecy
    dolarow, a w miedzyczasie np. ktos zrobi przekret na kilkaset tysiecy lub kilka
    milionow USD?

  • 9. Data: 2018-04-18 23:29:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18-04-18 o 14:16, Liwiusz pisze:

    > Ktoś ma na podorędziu jakiś pomysł na jakiś tańszy transfer?

    Rozważył bym transfer poprzez cryptowalutę. Na kilku dniach różnica
    kursowa nie powinna być jakoś szczególnie istotna, za to spokojnie sobie
    może nawet w "pendrivie" portfel przewieść, choć przecież może mieć
    konto na jakiejś giełdzie.

  • 10. Data: 2018-04-19 10:43:15
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 18.04.2018 o 22:24, p...@g...com pisze:

    > Myslisz, ze te "sluzby" naprawde nie maja co robic tylko scigac kilka
    > tysiecy dolarow, a w miedzyczasie np. ktos zrobi przekret na kilkaset
    > tysiecy lub kilka milionow USD?

    Dokładnie tak.

    MJ