  • 1. Data: 2003-08-29 08:08:09
    Temat: Przelewy inteligo...
    Od: "bohun" <b...@d...wytnijcotrzeba.pl.>

    Już któryś raz spotykam się że drukowane potwierdzenia przelewów nie są
    przyjmowane przez niektóre instytucje/firmy.
    Na jaką ustawę powoływać się w dyskusji ?

  • 2. Data: 2003-08-29 08:29:04
    Temat: Re: Przelewy inteligo...
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    bohun wrote:
    > Już któryś raz spotykam się że drukowane potwierdzenia przelewów nie
    > są przyjmowane przez niektóre instytucje/firmy.
    > Na jaką ustawę powoływać się w dyskusji ?

    Na zadna. Maja prawo ci odmowic przyjecia takiego wydruku i tyle.

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 3. Data: 2003-08-29 09:00:56
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    napisał w wiadomości news:bin2rm$fjd$1@news.onet.pl...

    > Na zadna. Maja prawo ci odmowic przyjecia takiego wydruku i tyle.

    Bo ?

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@o...pl; 0501950782
    [wyrażona opinia przedstawia wyłącznie prywatne stanowisko autora]

  • 4. Data: 2003-08-29 09:12:00
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Wojciech Nawara wrote:

    > Bo ?

    Bo nie ma pieczatki i podpisu pracownika.
    Moze odwracajac kota ogonem - co ma obchodzic urzad czy kontrahenta art. 7
    Ustawy Prawo Bankowe? To jest dowod wewnetrzny a nie obowiazujace inne
    strony potwierdzenie. No bo kto je wystawia? Drukarka? Kto bierze
    odpowiedzialnosc za zgodnosc? Drukarka?
    No wlasnie - jesli sie pytasz "Bo" to rozwiej moje watpliwosci :D

  • 5. Data: 2003-08-29 09:18:50
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    napisał w wiadomości news:bin5c9$mb6$1@news.onet.pl...

    > Bo nie ma pieczatki i podpisu pracownika.

    A gdzie jest napisane, że potwierdzenie przelewu musi mieć pieczątkę i
    podpis ?

> [...]
    > Ustawy Prawo Bankowe? To jest dowod wewnetrzny a nie obowiazujace inne
    > strony potwierdzenie. No bo kto je wystawia? Drukarka? Kto bierze

    No i tutaj raczej się z Tobą nie zgodzę. Od razu powiem, że specjalistą nie
    jestem, ale na przykład inteligo oficjalnie stwierdziło, że ichnie
    potwierdzenia drukowane mają moc prawną [czy jak to się nazywa]. A jakoś nie
    chce mi się wierzyć, że te nasze banki taich kiepskich prawników mają.

    > No wlasnie - jesli sie pytasz "Bo" to rozwiej moje watpliwosci :D

    Nie o to szło. Ja też je mam i chętnie poznam zdanie jakiegoś szpecjalisty.

  • 6. Data: 2003-08-29 09:37:27
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Wojciech Nawara wrote:
    > A gdzie jest napisane, że potwierdzenie przelewu musi mieć pieczątkę i
    > podpis ?

    A gdzie jest napisane, ze mam przyjac bez podpisu i bez pieczatki? E?

> [...]
    > stwierdziło, że ichnie potwierdzenia drukowane mają moc prawną [czy
    > jak to się nazywa]. A jakoś nie chce mi się wierzyć, że te nasze

    Ale to nie tylko inteligo, ale kazdy bank to ma (sprawdz mBank tez). Tam
    jest tylko napisane, ze dokument elektroniczny nie potrzebuje podpisu ani
    pieczatki. Ale _jak dla mnie_ to dowod wewnetrzny DLA klienta, a nie dla
    osob zewnetrznych. Te osoby z zewnatrz nie musza akceptowac kartki z
    drukarki. Co to za dokument dla mnie? Zadnen. Nie stanowi dowodu.

    > Nie o to szło. Ja też je mam i chętnie poznam zdanie jakiegoś
    > szpecjalisty.

    Czy jest z nami prawnik na pokladzie? :)

  • 7. Data: 2003-08-29 10:10:39
    Od: "MM" <m...@s...pl>

    napisał w wiadomości news:bin6s4$q7k$1@news.onet.pl...
> [...]
    > osob zewnetrznych. Te osoby z zewnatrz nie musza akceptowac kartki z
    > drukarki. Co to za dokument dla mnie? Zadnen. Nie stanowi dowodu.

    ja bralem kiedys potwierdzenia z PKO BP (tak chcieli w przedszkolu).
    Pani z banku drukowala kawalek wyciagu i dawala pieczatke.
    Raz sie zdarzylo ze zanioslem cos takiego do przedszkola
    a na drugi dzien pieniadze wrocily na moje konto poniewaz
    zrobilem literowke w numerze rachunku.
    Pieniadze mialem z powrotem na koncie a w przedszkolu potwiedzenie z
    pieczatka.....
    (oczywiscie przelalem po raz drugi juz bez potwiedzenia)

    Moim zdaniem takie potwierdzenie powinno byc tylko po to aby ten na ktorego
    konto
    przelalo sie pieniadze mogl latwo znalesc/sprawdzic czy je dostal - a dla
    czegos takiego
    wystarczy kartka bez pieczatki...

    m.

  • 8. Data: 2003-08-29 10:19:12
    Od: Radek B <r...@f...inv.pl>

    bohun pisze:
    >Już któryś raz spotykam się że drukowane potwierdzenia przelewów nie są
    >przyjmowane przez niektóre instytucje/firmy.
    >Na jaką ustawę powoływać się w dyskusji ?

    Na żadną. Napisz "za zgodność" i się podpisz.

    --
    mailto:r...@f...inv.pl
    ! Odpowiadając na priv usuń 'inv.' z adresu !

  • 9. Data: 2003-08-29 10:29:58
    Od: zoil <p...@1...0.0.1>

    On Fri, 29 Aug 2003 12:19:12 +0200, Radek B wrote in nessage
    <b...@r...thg>:

    >Na żadną. Napisz "za zgodność" i się podpisz.

    Popieram!
    A jak firma/instytucja nie będzie chciała takiego potwierdzenia
    przyjąć, to należy żądać uzasadnienia odmowy na piśmie.
    Koniecznie z pieczątką i podpisem - najlepiej prezesa :)

  • 10. Data: 2003-08-29 11:23:15
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > konto
    > przelalo sie pieniadze mogl latwo znalesc/sprawdzic czy je dostal - a dla

    W takim wypadku w ogóle nie ma sensu angażowania w to
    wszystko banku bo równie dobrze dłużnik może dać swoje
    własne oświadczenie, że pieniądze wysłał - oba "dokumenty"
    są w gruncie rzeczy tyle samo warte dla wierzyciela.

    Pix