  • 11. Data: 2004-07-15 21:28:29
    Temat: Re: Przelewy do USA
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    AP <c...@e...dyndns.org> wrote:

    > Oh... zdecydowana wiekszosc rachunkow ktore tak oplaca oplacane sa
    > elekronicznie (bez wysylania czeku) Mam tak w przypadku wplaty na Amexa
    > czy rachunek CC w Bank of America. Dla ciekawskich podam, ze moj bank
    > stwierdzil ze At&T nie jest w stanie odpierac elektronicznych platnosci
    > (!!!!!) i bank slal fizycznie czek na adres centrum billingowego At&T

    No ale chodziło mi do osoby fizycznej czy miałeś przypadek że doszedł
    elektronicznie a nie czekiem.

    > hehe.... no wlasnie .... jesli chodzi o osoby fizyczne to czek zostal
    > wyslany na moj adres (sam sobie wysylalem dla przetestowania no i
    > oczywiscie podalem pelny numer rachunku bankowego/docelowego) Musialem
    > sie fatygowac do banku aby zdeponowac czek :)

    Jeśli masz ochotę na mały teścik, ciekawe by było zobaczyć co wyniknie
    jak wyśle się z Hyperwallet.com

    Jest tam, taka opcja, że za 0.75 USD można wysłać przelew na dowolny
    rachunek bankowy w USA lub Kanadzie.

    Tam trzeba podać "Holder Name" "Routing Number" i "Account Number"
    oraz czy jest savings czy checking.
    O tak to wygląda (heh, działa pod ELinksem):

    Country United States
    Account U.S. dollars
    Currency

    Bank
    Account [?????????????????????????????????????????????
    type ??? Pick One... ???
    Routing ??? SAVINGS ???
    Number (9 _??? CHEQUING ???_____
    digits) ?????????????????????????????????????????????
    Account _____________________
    Number
    Account
    Holder _____________________
    Name

    [ ] Save
    as _____________________
    Nickname

    [ Continue ] [ Back ]

    Jeżeli chcesz podaj mi numer rachunku w USA a wyślę Ci jakiś przelewik
    tym i zobaczymy co wypadnie, albo jak wolisz załóż sobie tam konto to
    Ci wyślę tam dolara (natychmiast) abyś mógł 25 centów sobie wysłać na
    swoje konto i zobaczyć co dojdzie.

    Niestety wpłacać tam można tylko z Kanadyjskich banków.

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 12. Data: 2004-07-15 21:53:03
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <cd6stt$a6c$2@sunflower.man.poznan.pl>, m...@c...pl
    says...

    > No ale chodziło mi do osoby fizycznej czy miałeś przypadek że doszedł
    > elektronicznie a nie czekiem.

    Hmmm ..... i tak ... i nie .... no i wlasnie tego calego galimatiasu nie
    rozumiem. Jak to powiedziec ... nie bardzo rozumiem dlaczego moj wlasny
    bank nie moze przelac pieniedzy (bez WIRE oczywiscie) na czyjs prywatny
    rachunek kiedy inni uslugodawcy moga to zrobic. Dla mnie nie ma to
    zupelnie sensu, ze jak rozmawiam z bankiem to oni mowia, ze moga wyslac
    tylko czek ale takie paydirect (http://finance.yahoo.com/fundstransfer)
    moze "zassac" pieniadze z mojego konta i zdeponowac je bezposrednio na
    inny wskazany rachunek (takze prywatny)

    Ja porykam sie z nastepujacym problemem:
    - mam dwa rachunki czekowe roznych bankach (do roznych celow)

    i chcialem bez fatygowania sie do banku miec mozliwosc przekazywania
    pieniedzy pomiedzy rachunkami.

    Opcje jakie znalazlem:
    - pay bill - wtedy sla czek fizycznie na moj adres i nie ma to sensu bo
    sam sobie moge taki czek wystawic

    - wire transfer - koszty oplaty za przelew wychodzacy i przychodzacy

    - uslugi typu paypal (prowizja) albo paydirect
    (http://finance.yahoo.com/fundstransfer)

    Korzystalem, z tej ostatniej uslugi i dziala stosunkowo niezle (od
    mamoentu zlecenia do momentu pojawienia sie na rachunku 3 dni) na
    dodatek jest to za darmo.

    NO i tu mam dylemat ... jak to jest ze musze korzystac z uslug jakiegos
    tam posrednika a moj wlasny bank tego nie zrobi ? NO i nie mowi o jakich
    Credit Union czy jednoodzialowych bankach ale mowia o bankach z 5ej
    piatki najwiekszych bankow w USA :)

> [...]
    > oraz czy jest savings czy checking.
    > O tak to wygląda (heh, działa pod ELinksem):

    Pewnie dziala na podobnej zasadzie co serwis jaki podalem wyzej. Wtedy
    pieniadze dotra elektronicznie (?!!!!) pewnie w ciagu 3 dni. Wiec jesli
    jest mozliwosc deponowania elektronicznie sr. pienieznych na koncie
    czekowym dlaczego takich transkacji osoba fizyczna nie moze dokonac za
    posrednictwem wlasnego banku (a nie posrednikow)?

    AP

  • 13. Data: 2004-07-15 22:10:34
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    AP <c...@e...dyndns.org> wrote:

    > No i jeszcze jeden cytat:
    >
    > "It is important to note that in accordance to the rules and regulation
    > of ACH, no financial institution may simply issue an ACH transaction
    > (whether it be debit or credit) towards an account without prior
    > authorization from the account holder (known as the Receiver in ACH
    > terminology)"

    Ale z drugiej strony gadałem z jednym amerykaninem na IRCu, i on mówił
    że on bez problemu ze swojego konta płaci innym osobom fizycznym, a o
    tą autoryzację o której wyżej piszą nikt się go nie pyta (dopóki ktoś
    inny nie ma pretensji, a trudno żeby ktoś miał pretensje że mu
    wpłaciłeś na konto).

    Choć gdyby miał, to bank wysyłającego by opierniczył klienta że wysłał
    nie mając autoryzacji. Ta autoryzacja może być na przykład słowna, że
    właściciel rachunku docelowego pozwolił słownie wysyłającemu wysłać
    przelew. Nie trzeba mieć tego na papierze. Tak samo zresztą dla
    polecenia zapłaty (direct debit) tam jest.

  • 14. Data: 2004-07-15 23:16:14
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    AP <c...@e...dyndns.org> wrote:

    > Opcje jakie znalazlem:
    > - pay bill - wtedy sla czek fizycznie na moj adres i nie ma to sensu bo
    > sam sobie moge taki czek wystawic

    A w którą stronę testowałeś?
    Z WF do BoA czy odwrotnie?

    Bo niektórym to na pewno działa pomiędzy kontami osób fizycznych.

    Właśnie gadam na IRCu z tym człowiekiem który może ze swojego konta
    osobistego wysłać przelew ACH EFT na dowolne konto osboy fizycznej,
    jego konto też jest na osobę fizyczną. Acha, to jest konto w jakiejś
    Credit Union. Ale przyznał że to jest wyjątkowa, i że więszkość banków
    nie ma takiej funkcji, znaczy dużo ma ale tylko dla kont firmowych, i
    trze ba za to zwykle płacić dodatkową opłatę miesięczną rzędu 10 USD
    żeby móc wykonywać przelewy wychodzące ACH EFT. A w osobistych to
    naprawdę rzadkość, ale bywają takie, na przykład jego Credit Union.
    Już chyba gdzieś poszedł, bo coś nie odpowiada, a nie zdążyłem go
    zapytać o nazwę tej jego cudownej Credit Union.

  • 15. Data: 2004-07-16 00:44:50
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <cd737u$egl$1@sunflower.man.poznan.pl>, m...@c...pl
    says...

    > A w którą stronę testowałeś?
    > Z WF do BoA czy odwrotnie?

    W obie strony :) Wf -> BofA i BofA -> WF

    Wiesz.... dla "sportu" gadalem z roznymi przedstawicielami obu bankow
    (do wiceprezesa oddzialu wlacznie) i oba banki przyznaly, ze albo musze
    sobie sam wypisac czek i zdeopnowac go (no ewentualnie moge go wyslac do
    banku poczta zeby sie nie fatygowac) albo oni ten czek wysla (na moj
    adres domowy!)

> [...]
    > Już chyba gdzieś poszedł, bo coś nie odpowiada, a nie zdążyłem go
    > zapytać o nazwę tej jego cudownej Credit Union.

    No wlasnie..... dosyc wyjatkowa. Tak czy inaczej jesli jest to mozliwe w
    jakims malutkim Credit Union to zwykly smiertelnik pomyslalby, ze tym
    bardziej powinno byc dostepne w wiekszych bankach :)
    Wiesz... podobno w Stanach jest nadal sporo amerykanow, ktorzy nie
    wyobrazaja sobie zycia bez czekow i wlasciwie w takiej sytuacji sie nie
    dziwie. Wielokretonie juz pisalem na tej liscie, jakie to dziwaczne, ze
    wierzowcu w ktorym mieszkam (blisko 300 mieszkan) jedynym sposobem za
    zaplate jest czek (hehe) no albo polecenie zaplaty (direct debit). O
    mozliwosci wplaty bezposrednio na ich konto to nawet nikt nie slyszal :)

    Troche glupie mi sie wydaje, ze latwiej jest komus zassac pieniadze z
    twojego konta (np. dzwoniac i podajac swoj numer konta czekowego) niz
    zlecic przelew wlasnemu bankowi

    EFT=electronic fund transfer

    Hehe .... no to wrescie jest czy nie ma ? :) Moze jak mnie znow cos
    najdzie to znow pomecze pracownikow obu bankow :)

    AP

  • 16. Data: 2004-07-16 00:51:21
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <cd6vcq$c7f$1@sunflower.man.poznan.pl>, m...@c...pl
    says...

> [...]
    > tą autoryzację o której wyżej piszą nikt się go nie pyta (dopóki ktoś
    > inny nie ma pretensji, a trudno żeby ktoś miał pretensje że mu

    Dokladnie ! :)

> [...]
    > przelew. Nie trzeba mieć tego na papierze. Tak samo zresztą dla
    > polecenia zapłaty (direct debit) tam jest.

    Wiesz.... jako jeszcze jedna ciekawostke podam :) Czasem strony
    internetowe przyjmuja zaplate czekiem "elektronicznym". Po prostu podaje
    sie numer konta a oni zasysaja pieniadze z konta (cos w rodzaju
    jednorazowego polecenia zaplaty) A wiesz w jaki sposob uzyskuja
    autoryzacje na pobranie pieniedzy? Hehe.... nawet wiekszosc amerykanow
    tego nie wie :) No wiec odbywa sie to przy wykorzystaniu ...... podpisu
    elektronicznego ..... hehe .... a podpisem takim moze byc wedlug
    ustawodastwa amerykanskiego pojedyncze klikniecie na stronie
    internetowej :)))

    AP

  • 17. Data: 2004-07-17 13:15:39
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    AP napisał:
> [...]
    > jakich Credit Union czy jednoodzialowych bankach ale mowia o bankach
    > z 5ej piatki najwiekszych bankow w USA :)

    Kuuuuuuuurdę, no to te USA są sto lat za Murzynami, jeśli chodzi o
    usługi bankowe ;)

    K.

  • 18. Data: 2004-07-17 13:25:09
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    AP napisał:
> [...]
    > ...... podpisu elektronicznego ..... hehe .... a podpisem takim moze
    > byc wedlug ustawodastwa amerykanskiego pojedyncze klikniecie na

    Wiedziałem, że Amerykanie to dury naród, ale żeby aż do tego stopnia? ;)

    K.

  • 19. Data: 2004-07-28 21:45:14
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Niezły numer, jak zadzwonisz pod +48226699997 to dopiero sobie pogadacie (o
    przestępczości zorganizowanej ;-))
    JaC